wilmablogghund

Alla inlägg den 13 februari 2020

Av Wilma Border collie - 13 februari 2020 17:55

Inget hämta Basse i morse, bara den vanliga trista morgonrundan. Jag gillar inte alls den här korkade nyordningen.

Var hemma ett tag och sen var det dags att hämta Jenna. Min bil användes för vi skulle åka till nån bra ödslig skog.

Jenna letade minsann efter Basse i min bil, hon anser också att vi ska vara hela flocken. Men så var det eländiga fångenskapen i Hormonhäxefängelset.

Medan vi åkte så pratade vi en hel del om olika sätt att undgå fängelset, kom på en del knep men de vågar jag inte avslöja offentligt.

 

Vi hamnade i Engelska skogen, här är det alltid ödsligt så Jenna kunde vara på fria tassar. Tror aldrig att jag mött nån annan hund här, bara ett par människor.

 

Jenna hon hittade nån dofta gottfläck där det gick åt massor med rulla. Hörde hur hon utsattes för olaga hot från matte, men det var inget äckel som tur var.

 

Hm, jag vet att jag vid nåt tillfälle haft framgångsrika Ekorrspan här inne, Undrar om jag ska? Men så var det matte och Skvallerbyttan så jag la ner planerna. Kollade en massa andra viktiga saker istället.

 

Vi fortsatte och kollade en massa viktigt. Inga snygga hanar hade rört sej här till Jennas besvikelse.

 

Jag vet att en gång för länge sen då...............men inte skymten av den där Ekorre som fanns då idag inte. Om jag inte suttit i fängelse när jag doftade gott så skulle jag snart ha haft valpar. Funderar på att adoptera en Ekorre som valp, men det är inte så enkelt när de inte visar sej.

 

Jenna hittade nåt märkligt mitt på vägen, gammal skitig plast som nån lyckats kasta där. Korkade slarviga människor, sånt gör minsann aldrig vi hundar.

 

Blev koppelfångar för matte skulle oskadliggöra det där elaka staketet.

 

Bra allt ser ut att vara i ordning, inga besök av Vilda griser och inga mänskliga tjuvar heller.

 

Jenna kollade om det var nån hemma. Men matte påstår fortfarande att det dröjer ett tag. Det där ett tag måste vara många hundra år för vi har hört det hur länge som helst nu.

 

Kollade så det var okej med resten av tomten. Inga bekymmer nånstans allt var precis som det ska. Känns bra.

 

Undrar om kanske, möjligen? Nä ingen Ekorre i träden här heller.

 

Men den där engelska veden den är världens bästa. Här brukar det blomma ost och en gång var det prinskorv. Idag fanns det minsann en massa små skinkbitar. Vi hade fullt upp med att hitta alla bitar bland vedträna. Det finns inga som helst spår av skinka kvar sen vi letat och letat.

 

Matte blev upptagen för hon hittade en massa fin mossa som det skulle tas bilder på. Märklig mänsklig sysselsättning och ännu märkligare är att de sen förvandlas till pussel. www.jigsawplanet.com sök på Svamphunden där finns det en massa bland annat går det att pussla ihop mej och min flock på en hel del bilder och en massa annat. Nån sån där grej som människor gillar.

 

Jag var bara tvungen att gå en sväng och kolla ett favoritställe. Tänkte att matte var upptagen med mossan, men så var det Skvallerbyttan Jenna.

 

Suck, dessutom stod matte och kollade var jag var. Den där Skvallermaskinen avslöjar alldeles för mycket.

 

Äsch, bara att ge upp och för övrigt fanns det ingen hemma på favvisstället heller.

 

Medan jag var upptagen hade det minsann hänt saker. Matte sa att jag skulle leta efter Kanin, har aldrig hittat Kanin här.

 

Jodå Kanin hade passerat och tappat en bit skinn. La mej och snuttade på det en stund. Mycket bra sysselsättning.

 

Jenna har aldrig hittat Kanins tappade skinn men hon hade inga problem att  hitta när hon provade. 

 

Fast Jenna ansåg att det var världens bästa godis och slukade biten. Sen letade hon efter mer gott skinn, men alldeles framgångslöst.

 

Jaha bara att gå tillbaka mot bilen då. Tiden går alltid alldeles för fort när vi har roligt.

 

Två olika sätt att dricka vatten. Den som vet att det inte är badsäsong står på vägen, den som är övertygade om att det visst är badsäsong plaskar runt i vattnet. Kan meddela att det var kallt och gott men absolut inget att bada i.

 

Jo det kan väl hända att jag gått i väg och kollat ett ställe. Men jag hörde minsann hur matte berömde Skvallerbyttan eftersom hon visade precis var jag var. Insåg att det var lika bra att komma för jag skulle inte kunna spana i lugn och ro.

 


Blev koppelfångar för matte pratade om dåligt med tid och inte alls ha tid att vänta på hunden så skulle kolla en massa träd. Jag och Jenna hade minsann hur mycket tid som helst vi.

Åkte hem, hade bara varit hemma ett tag när jag drabbades av passa huset. Kommer snart snart den opålitliga människan och försvann. Fast hon var tillbaka ganska snabbt bara nån människoveterinär som skulle ta några prover på henne.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda, alldeles dött överallt, inga vi känner nånstans. Lämnade Jenna och hörde att nu tar det flera dagar innan vi ses.

Men i morgon är det dags för Basse igen, nåt ska vi hitta på får se vad det blir. Förhoppningsvis nån trevlig skog.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards