wilmablogghund

Alla inlägg den 12 februari 2020

Av Wilma Border collie - 12 februari 2020 17:56

I morse fick jag åka och hämta Basse. Han blev alldeles överlycklig när jag kom. Vi sprang och lekte massor, hade en hel del att ta igen eftersom vi inte sågs igår.

Sen var vi hemma hos mej ett tag innan vi skulle ut igen.

 

Hamnade hemma hos Basse. Vi skulle träffa kompisar där fast jag var mest intresserad av var BOLLEN var. Jagade minsann Basse i morse när han hade snott den. Jag hittade den ganska snabbt.

 

Basse han hade helt andra intressen. På väg hem till honom så var matte i affären och köpte skinka som vi skulle ha sen. Hon trodde att hon skulle kunna göra småbitar utan att bli upptäckt. Gick inget bra för Basse försökte hjälpa till eller om det var stjäla.

 

Så kom Mikko. Jag upplyste om att bollen fortfarande är min så den kunde han glömma, fast han försökte sno den.

 

Dömde en brottningsmatch mellan Mikko och Basse. Mikko vann den här, men sen vann Basse nästa så det blev nog oavgjort.

 

Sällan man ser en Golden med sex ben, men titta under Mikkos mage så har han faktiskt det.

 

Nu händer det nåt. Det har kommit en bil, är säkert kompisar bäst att kolla.

 

Det var Winnie och Tryfflan som kom. Bäst att hälsa ordentligt på deras matte också. Fast det inträffade en katastrof Mikko fick tag på bollen.

 

Blev en massa skoj lekar, vi har inte träffats sen helgen och det var väldigt länge sen.

 

Jädra Basse, tro inte att du ska komma undan. Jag kan överlista dej. Mycket spring blev det.

 

Så jag har mina knep och Basse blev av med bollen. Funderade på att ligga och vakta den.

 

Gav upp snabbt för Tryfflan och Winniematte bjöd på utsökt godis och sånt får man inte missa.

 

Godiset gav ny energi så vi lekte en massa mer. Människorna pratade som vanligt en massa tråk.

 

Dömde ett flockspring. Tryfflan vann, hon var överlägset snabbast. Sen var jag också med och sprang ett par gånger men eftersom ingen var domare så vann vi nog allihopa.

 

Sen blev det bra. Vi fick nämligen leta godis i vår godisbacke, hittade skinka och en massa annat gott. Vi städade extremt noga så inget finns kvar.

 

Så nu har vi ny energi och kan leka mer igen. Hade mycket skoj.

 

Basse hade kurs med Tryfflan och Winnie. Han är en mästare på att gräva så han lärde dom hur man bäst gör rejäla gropar. De lyssnade och var tydligen väldigt duktiga, bra att Basse kan vara så pedagogisk.

 

Rejäl grop gjorde de och Winnie hon tyckte att det var så skoj att hon nog hade kunnat fortsätta hela dagen. Men så var det tråkmänniskorna som påstod att det var dags att sluta, Vi hade haft en massa skoj i ett par timmar. Men vi lyssnade på deras tråkprat och tydligen ska vi göra nåt extra skoj nästa gång vi ses.

Åkte hem och sov, både jag och Basse var trötta.

 

Eftermiddagsrunda som var ganska trist men Basse fick öva på att gå på gallertrappan och rampen. Han har blivit superduktig på det så nån dag ska vi nog prova den där gallerbron vid spårvägen. Visst galler är inte skönt för tassarna men det blir alltid väldigt god belöning när man klarat det.

Sen skulle Basse hem, hörde att imorgon blir det tråkdag för honom. Han får jobba ihop med sin husse, men jag får sällskap med Hormonhäxan Jenna. Tyckte jag hörde nåt om att åka till en enslig skog så Jenna kan vara på fria tassar ett tag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards