wilmablogghund

Alla inlägg den 10 februari 2020

Av Wilma Border collie - 10 februari 2020 17:44

Bra början på dagen för precis som det ska vara så fick jag åka och hämta Basse. Gjorde våra morgontoaletter och lekte lite innan det var dags att åka hem till mej.

Planen var att vi skulle ha åkt och kollat hur de där Rökpipsvamparna mår, men det stormade fortfarande så mycket att matte ställde in planerna. Skulle inte alls vara i skogen och riskera att hamna under fallande träd.

 

Ja du Basse undrar vad vi ska hitta på för nåt, ingen skjuts till trevlig skog och hemmaskogarna är visst också förbjudna. Verkar bli tråk idag.

 

Men nu ser vi nåt, detta blir trevligt.

 

Träffade Asco som vi inte sett på¨väldigt länge. Mycket trevligt, men Asco är sjukskriven för ont i ryggen och ska ta det lugnt. Fast försök att leka med Basse belv det i alla fall.

 

Mycket hade de att prata om också, en massa sånt där oss hanar emellansnack så jag höll lite avstånd. Asco skulle till veterinären idag igen. Hoppas det blir ordning på hans onda rygg.

 

Fortsatte vår planlösa vandring nånstans skulle vi där vi kunde vara lösa ett tag.

 

Skidbacken blev det. Där kändes blåsten mindre och vi lekte en del i konstsnön. Är enda snön som finns i år.

 

De har lyckats göra i ordning med snö så människovalparna ska kunna åka när de har lov nästa vecka. Jag provrullade och det var perfekt rullsnö.

 

Fortsatte vår planlösa vandring. Knakade ganska bra i träden ibland.

 

Nötte inkallning med Basse också. Eller det var matte som ägnade sej åt det. Basse skötte sej ypperligt eftersom det fanns extra gott godis.

 

Tänk vi kolade de gamla stockarna och där växte det minsann en massa små bitar av sån där utsökt rostbiff. Vi letade noga och hittade mycket. Rostbiff är alldeles utsökt hundgodis.

 

Hörru vi känner att det luktar av sån där rostbiff från dina händer. Är det säkert att det inte växer ut sån på dej? Var tydligen alldeles säkert för det kom inte fram nån.

 

Kollade om vi skulle hälsa på vid Ossys gamla dagis vilket vi inte alls skulle enligt matte. Gick vidare och lekte en del.

 

Kollade av Terras stuga. Mycket lönande, jag hittade rostbiff vid fönstret.

 

Basse hittade på dörrhandtaget och så fanns det på ett par ställen till. Borde växta sån här varje gång vi passerar. Måste berätta för Terra när hon kommer hur bra hennes stuga är.

 

Säkert att det inte finns mera? Tänkte att det kanske finns inne i stugan också. Enligt matte var det alldeles säkert att det inte fanns mer och definitivt inte inomhus.

 

Hade ett snack om vad vi skulle hitta på nu. Spana Ekorre var igen idé för de hade säkert blåst ner från träden och livet kändes lagom trist.

 

Körde lite stensittning vilket alltid är lönande. Fast matte hade åsikter om att en hund behöver inte se ut som den har all världens bekymmer hängande över sej. Förstår inte vad hon menar. Jag har bekymmer, allvarliga såna.

Matte har nämligen berättat att Jenna sitter i Hormonhäxefängelset från och med idag. Eländestider stundar, de dagar Jenna hänger med mej så får inte Basse vara med. Kommer att ta flera år innan vi får vara full flock igen.

 

Gick och rotade lite vid ett träd. lönande.

 

Hittade en urgammal benknota. Den har nog legat där i många evigheter. Funderade på om jag skulle gnaga på den, men avstod.

 

Basse kollade men fattade samma beslut den där var inget att ha så den får ligga.

 

Skulle gå genom Tråkskogen. Blev fångar eftersom det rörde sej människor där och alla vill inte umgås med oss.

 

Sen fick jag vara på fria tassar men Basse som hittade en massa dofter fick vara fånge, Han visade nämligen att han tänkte dra på otillåtna äventyr om han fick chansen.

 

Jag provade en sån där lönande bänk. Matte satt bredvid mej för nu skulle Basse träna.

 

Dötrist enligt Basse, väldigt nyttigt enligt matte. Han fick träna på passivitet, alltså bara sitta och titta och inte bry sej om att det passerade ett par människor och att det skymtade ett par hundar långt bort. Gick riktigt bra eftersom det fanns kvar av mutan rostbiff.

 

Nä inga Ekorrar här heller. Tror de sökt skydd nånstans för den förbaskade blåsten.

 

Bra Basse du kan om du vill. Vi är alldeles nära Heden och där går det en hund. Basse kunde stå alldeles stilla och tyst och bara titta på den. Fanns liksom rostbiff kvar och sån kan göra underverk.

 

Fast stå på stenarna var inte nåt som Basse tänkte ägna sej åt. Jag berättade hur lönande det är, men hade ingen framgång.

 

Nä nu försöker det regna så vi vill hem. Fick gå hem, käkade lunch och sov bort ett par timmar.

Gick på eftermiddagsrunda, trist sån tror alla vi känner har blåst bort. Träffade inte nån och det försökte regna igen.

Så kom Basses husse och hämtade honom. Tänkte att med tur hade dementa matte glömt allt om Jenna och fängelset. Nädå, jag avlyssande samtalet och hon hade tyvärr inte glömt.

I morgon är det bara jag och Jenna och Basse får jag träffa på onsdag. Gillar inte riktigt nyordningen jag föredrar hela min flock jag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards