wilmablogghund

Alla inlägg den 5 februari 2020

Av Wilma Border collie - 5 februari 2020 17:49

Blev orolig i morse. Gick ut och var övertygad om att jag som vanligt skulle åka och hämta Basse. Nähä, det skulle jag inte alls göra, bara en vanlig tråkrunda.

Gick in och funderade på om jag var grundlurad. I går hette det att det skulle vara hela flocken idag och så började det så här konstigt.

Men sen hamnade jag i min bil, hämtade Jenna så livet kändes bättre. Blev ännu bättre sen när vi faktiskt åkta hem till Basse och hämtade honom. Tydligen hade jag missat några väsentliga detaljer i människornas tråkprat när Basse skulle hem igår.

 

Här har jag inte varit på 2 eller om det är 3 år och Jenna och Basse har aldrig varit här. Kommer säkert att bli väldigt bra detta.

 

Så äntligen på fria tassar. Nu ska vi ha en massa skoj och självklart kolla av allt ordentligt.

 

Hoppsan sjön är jättestor och ett tag funderade matte på om vi skulle kunna gå som det var tänkt.

 

Så mycket att kolla och så många dofter. Det är väldigt bra att hamna på såna här ställen, vi har tassarna fulla hela tiden.

 

Perfekt det gick att passera alla översvämningar så vi skulle kunna komma dit det var tänkt.

 

Fast Basse tyckte att springa på den tunna isen det kunde man minsann göra. Reta Jenna med en pinne samtidigt. Men enligt matte hade ingen av oss på isen att göra, tunn och väldigt hal.

 

Jag glömmer aldrig ett bra spanställe. Uppe i skogen fanns det faktiskt en ekorre då för länge sen alltså drog jag dit tillsammans med Basse. Blev tillbaka kallad för där hade jag inte att göra och nån Ekorre fanns det inte heller.

 

Lekte massor, vi har inte setts på många evigheter och leka det får vi som bekant aldrig göra.

 

Jag dömde en pardans som Basse och Jenna utförde, De får högsta betyg för fin dans med mycket bra tassarbete.

 

Matte ägnade sej åt tråk och tittade på alla urgamla ekar som växer där.

 

Fortfarande förbjudet att vara på den tunna och snorhala isen så Jenna och Basse belv tillbaka kallad igen. Ska inte vara halkskador på oss.

 

Ägnade oss åt en massa flockspring istället. Roligt hade vi, väldigt roligt.

 

Snart, mycket snart kommer Jenna och Basse att komma och då ska jag minsann anfalla. De kommer inte att hinna se att jag ligger här och bara väntar.

 

Äsch! Jag blev upptäckt och Jenna hade sprungit så mycket att hon la sej bredvid mej. Nåt om att hon behövde vila i nån minut för att hämta andan.

 

Vi var välbevakade av en trädödla som stirrade på oss. Inte verkade den alldelea vänligt inställd heller.

 

Provade stenar för att se om de kunde ge godis. Jo denna gav men matte hade åsikter om att av tre hundar ser endast två normala ut och den tredje lipar. Vet jag inget om, kameran ljuger.

 

De gamla ekarna är enorma. Vissa av dom lär vara sju meter i diameter. Den som tittar noga ser nåt brunt precis bredvid mej. Jag nosade på det innan jag satte mej. Fick extremt mycket beröm av matte. Det är en gammal Korallticka sen förra året. De är ovanliga och hittas bara vid riktigt gamla ekar.

 

Jenna och Basse skulle som vanligt ha samma pinne. Enligt dom fanns det bara denna och den skulle de ha. Men det slutade som vanligt med oavgjort eftersom pinnen gick sönder.

 

Jag snodde delen som Basse hade och käkade upp barken. Bark är gott och mättar bra.

 

Här var det superbra att stå och spana på vad de där två gör där nere.

 

Ny pinnjakt. Basse hade hittat en som Jenna skulle ha så det var vild jakt.

 

Bestämde mej för att vara domare så jag hoppade upp på en annan sten för att ha bra överblick. Men bakom mej finns det en urtidsödla som hade åsikter om de där två som sprang och sprang.

 

Tog en paus och kollade en massa viktiga hundsaker, så mycket spännade dofter överallt. Vi skulle nog kunna tillbringa flera dagar här med att kolla allt.

 

Vad rullar du i Jenna? Vill du verkligen gå de där två milen hem? Nu var det ingen fara för det varken stank eller var kladdigt bara en god doft.

 

Lekte mera, så här ska det alltid vara hela flocken och en massa skoj.

 

Passa dej Basse! Vi är faktiskt två tikar mot dej. Tänk att vi kan skrämmas så han hoppar högt. Fast egentligen var det bara en del av en väldigt skoj lek.

 

Nästan tilbaka vid min bil och vi är törstiga. Med gemensamma krafter så lyckades vi döda isen och hitta vatten så vi kunde dricka.

Matte körde en annan väg hem och åkte in till ett ställe där vi aldrig varit.

 

Vi passade bilen medan hon försvann och kom tillbaka med päls. Den där pälsen innebär att vi kommer att kunna leta efter Kanins borttappade sån nån dag framöver.

Lämnade hem Jenna som sa att hon var mycket belåten med dagen.

 

Skjutsade hem Basse också för hans husse var hemma idag. Vi lyckades få honom att förstå att vi var hungriga så vi fick dela på en korv. Precis vad vi behövde efter våra upptagna timmar.

Somnade när jag kom hem, det tog på krafterna att ha en massa skoj. Fast lite märkligt att inte Basse följde med mej.

Gick på eftermiddagsrunda hade tur och träffade först Teddy och Freya och sen Chihuahua DeeDee också. Alltid trevligt med mer hundsällskap.

I morgon är det visst dags för en sån där skoj aktiveringsträff med kompisar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards