wilmablogghund

Alla inlägg den 3 februari 2020

Av Wilma Border collie - 3 februari 2020 17:48

Ordning i min tillvaro igen. Började dagen med att åka och hämta Basse och ägna oss åt lite trevligt morgonbus.

Så var vi hemma hos mej en stund innan vi skulle ut och åka. Visste bara att idag skulle Basse få göra sånt som han inte gjort förut.

 

Vi hamnade i Eskilstuna och detta är vägen till Köttbullerestaurangen alltså är det bråttom.

 

Undrar varför det tar flera dagar att åka med hissen? Basse tycker fortfarande att det här med hiss är en mycket märklig grej. Fast han kommer att vänja sej.

 

Men öppna dörren! Vi är i akut behov av våra köttbullar.

 

Snälla mattes mamma vi svälter. Vi har inte ätit på flera månader kan vi få köttbullar nu? Vi fick så vi undgick svältdöden för en stund.

 

Människorna fikade och pratade en massa tråk. Men vi visste minsann att matte hade flera köttbullar på bordet. Nu gällde det att se till att vi fick dom. Jo vi hade tur och fick alla.

 

Fast Basse gjorde sitt bästa för att försöka få bullar också. Hörde att han berättade om den usla tillgången på mat och godis så det gäller att passa på att äta när chansen finns.

 

Brottades en del också. Nåt skulle vi fördriva tiden med.

Sen skulle vi vidare. Trodde att vi skulle åka till nån skog.

 

Skulle inte alls till skogen utan vi skulle vara stadshundar. Bra träning för Basse att få gå på nya ställen med en massa nytt. Så mycket dofter överallt efter en massa okända hundar.

 

Passerade över en bro, Basse funderade på hur man skulle göra för att nå vattnet, men det skulle han glömma enligt matte. Såg ett par hundar på avstånd, men Basse hade inte tid att bry sej. Han hade tassarna överfulla med allt nytt.

 

Men den där Eskilstunaån den lockade fortfarande. Jag förklarade för Basse att den är inte lämplig att bada i och just nu är den dessutom väldigt ström.

 

Provade bänkar. Mycket bra såna för de gav minsann godis. Fortsatte att kolla på massor med saker och diskutera en massa dofter.

 

Fast Basse hade svårt att förstå att ån är förbjuden. Flera gånger så såg det ut så här, provsimma den det är minsann hans största önskan.

Gick över en annan bro och där studerades också vattnet noga. Basse hade inte tid att bry sej om människor som passerade eller en hund vi mötte.

 

Många hundar rör det sej i den där stan. Dofter överallt. Massor med människor, bilar och inte ens en ambulans tjöt tjöt alldeles väldigt bekom Basse. Han hade fullt upp med allt nytt.

 

Jag hittade en märklig bänk, mer som en stol, men den var givande för självklart gav den godis.

 

Berättade för Basse att här bor Ann Marie, tänkte att det är bra för honom att veta var människor vi känner bor nånstans. Fast hon var enligt matte på nåt tråkjobb så vi träffade inte henne.

 

Hela tiden hade vi fullt upp, Jag har rört mej mycket mer i Eskilstuna men berättade massor för Basse som han behöver känna till.

 

Bra Basse, utan att jag sagt något blev han väldigt intresserad av dörren till en affär. Jag vet att där säljer de alldeles utsöka mackor, hade det varit nån ordning på matte så hade hon självklart handlat såna till oss. Men den turen hade vi inte.

Avslutade med att virra runt en bra stund på den stora parkeringen eftersom matte lyckats glömma var hon hade ställt min bil. Jo den hittades så vi kunde åka hem.

Hemma så käkade vi lite sen sov Basse som en död i ett par timmar. Det tog mycket på hans krafter med promenaden i Eskilstuna, Men så nyttigt för honom så vi ska göra det här flera gånger, men på andra ställen i den stan.

 

Eftermiddagsrunda och vi behövde springa fritt ett tag också. Hamnade vi sjön och matte hade tagit med frisbee. Jag såg självklart till att vara snabbats och fånga den.

 

Fast hon hade två med sej så Basse fick en egen att leka med. Var skönt att få springa på fria tassar.

 

Men vad gör dom? Ser jag verkligen det där?

 

De river bryggorna! Jag som inspekterat dom varje gång jag passerat och bedömt att de är i alldeles utmärkt skick. Men tydligen så ska de bytas ut så jag får nya att hålla ordning på.

 

Basse som hade akuta behov av att bada dödade isen som försöker vakna och badade en del. Han är galen, det är för kallt.

 

Vi lekte en del också. Bäst att passa på när vi har chansen.

 

Min åsikt om bad. Doppa framtassarna och dricka. Bada mer får vänta tills det är varmare.

 

Basse hade som vanligt andra åsikter, finns det vatten ska det utnyttjas ordentligt.

 

Lekte lite mer med frisbeena ett tag. Men sen var det dags att vända hemåt igen.

I morgon ska vi göra nåt annat, får se vad vi hittar på för nåt.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards