wilmablogghund

Alla inlägg den 2 februari 2020

Av Wilma Border collie - 2 februari 2020 17:46

Blev en mycket bra dag igen. Väntade som vanligt i några veckor efter morgonrundan innan det var dags. Hundträffarna borde påbörjas direkt när vi hundar vaknar så vi slipper vänta.

 

Här var det ödsligt, var är alla mina kompisar?

 

Men titta! Där kommer faktiskt Billbo och Atle, de hade visst varit iväg en liten sväng och tränat på umgänge. Skönt med sällskap.

 

Ordning i tillvaron för Leonberger Bamse slapp passa sin bil, Basse dök upp och ytterligare ett par hundar kom Skrållan och VadHonNuHeter.

 

ÄNTLIGEN!!!!!!!!!! Jenna kom och vi har inte träffats sen i torsdags vilket var alldeles för länge sen.

 

Den nya Leonbergerkillen kom idag också. Matte kommer att lära sej vad han heter vilket år som helst. Han och Billbo hade en hel del att diskutera.

 

Kom flera hundar, mycket trevligt.

 

Jenna hade sin människovalp med sej, han kastade en leksak som vi skulle tävla om. Skäms att erkänna det men Jenna vann flera gånger.

 

Fast sen ägnade vi oss åt en massa skoj flockspring istället. Springa med en massa kompisar det är så skoj och desto fler vi är desto roligare spring blir det.

 

Fina Frasse var med och han bestämde sej för att Winnie det var nog hans stora kärlek idag.

 

Hm, där ligger MIN boll mellan Tilly och VadHonNuHeter, den ska jag ha. Jag fick jaga en hel del och de kom undan hela tiden.

 

Jag la massor med tid och energi på att försöka överlista tjuvarna. Men de samarbetade alldeles för bra, jag måste fundera ut fler sätt att avleda.

 

Till slut så sökyte jag tröst hos människorna. Berättade vilket hemskt liv jag har, inte kom jag åt min boll, ingen kelar någonsin med mej, är alltid ensam och övergiven. Fick en massa välbehövlig tröst.

 

Basse han kan han. Pålitlig kompis för han kom över bollen och överlista honom är inga problem. jag vet precis hur jag ska lura honom att släppa.

 

Nu så jag har gömt mej med min värdefulla ägodel. Här syns jag inte och ingen borde hitta mej.

 

Basse han åkte fyrhjuling och delade låda med Jennas människovalp. Hörde att de hade haft en bra åktur.

 

Andra hundar höll på med en massa viktigt, lekar och diskussioner om alla hundsaker som måste pratas igenom varje vecka. Vi har många planer, tur att människorna inte vet vad vi pratar om.

 

Detta är inte ett av mina smartare val. Blev lite trist att ligga och gömma mej bakom gungbrädan så jag skulle ta en sväng för att kolla vad som hände. Den lille Benji är fullt övertygad om att bollen är hans. Vi hade redan haft diverse jakter när han snott den.

 

Men det var väl själva den då! Bollen är min försök inte slita den ur munnen på mej. Basse utsåg sej till domare, tyvärr förlorade jag för jag blev överlistad. Sen var det vild jakt länge, men alla de bilderna blev bara sudd eller konstiga. Slutade med att jag fick bollen efter att Benjis matte tog den och gav till mej.

 

Till slut var det bara jag, Basse, Tilly och Luna kvar. Lekte lite mer men sen påstod människorna att det var slut för idag. Vi hade som vanligt inte alls lekt i två timmar utan max en kvart.

Hem käkade lunch och sov.

Trist eftermiddagsrunda men jag träffade i alla fall en människa jag känner.

I morgon ska Basse hänga med mej och han ska göra nåt som han inte har gjort. Vi ska åka nånstans och han ska ut i nya miljöer. Men det berättar jag om i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards