wilmablogghund

Alla inlägg den 1 februari 2020

Av Wilma Border collie - 1 februari 2020 17:36

Tänkte att jag börjar med vad jag var och gjorde efter att jag bloggat i går. Skulle vara med om nåt jag inte upplevt förut.

 

Hamnade på torget och där träffade jag flera människor jag känner. Mycket trevligt med tanke på den eländigt ensamma dagen.

Sen började människorna göra en massa konstiga saker.

 

Julgranen står kvar på torget och nu började alla att sätta påskfjädrar i den. Jodå, matte satte också ett gäng. Men ungefär då ringde hennes telefon och hon fick veta att Basse var på rymmen nära torget. Fast hans husse kom visst samtidigt för Basse var spårad via sin skvallermaskin.

Jag hörde att Basse skällde och bara skulle till honom. Fick faktiskt träffa honom en snabbis och berättade hur korkat det är att ge sej iväg så där på egna tassar. Men Basse hade hört hem till sej hur jag skällde ett par gånger och bestämde sej för att leta reda på mej.

 

Så där människorna är klara med granen och en del av dom beundrar alla fina påskfjädrar. Detta har visst hänr en gång förut men då stod granen kvar in i mars. Människor har lite minst sagt märkliga intressen i bland. Fast de hade tydligen väldigt roligt.

Så blev det idag och som vanligt fick jag vänta alldeles för länge på att det skulle bli dags.

 

Nu är det bråttom. Jag ska hitta Basse och vänta på att alla andra kommer. Den långsama människan tänker jag inte vänta på.

 

Började med att hitta den mycket viktiga blå bollen. Lika bra att ha den i ett säkert grepp.

 

Äntligen Basse! Vi blev lika glada båda två och jag lyckades tappa bollen när jag skulle hälsa på honom.

 

Så du tror att du ska få behålla bollen? Det kan du glömma, du vet att den är min.

 

Provade en ny variant för att återta bollen. Om jag står på den här och går runt så får jag godis. Jag fick godis och det lockade Basse som helst enligt plan tappade bollen, för äta godis med boll i munnen funkar inte.

 

Glöm, nu är den min. Gå och kolla om det kommer några kompisar istället.

 

Jodå Sankt Bernhards Bosse kom, mycket trevligt.

 

Så kom en liten valp på sitt första besök. Vi hälsade självklart ordentligt och berättade en massa om hur roligt vi alltid har tillsammans med alla våra vänner.

 

Ja, ja de andra kan leka, jag ska nog ligga här och vakta bollen jag. Fick höra att det skulle jag inte alls.

 

Jag kom på att det var faktiskt bättre att umgås nu när jag hade chansen. Gick och pratade med Bosse och Nasse.

 

Nu kommer det flera och som vanligt är vi ett helt gäng som springer och möter. Måste visa att alla är lika välkomna. I balnd kommer det blyga hundar och då behöver vi berätta en massa viktigt och visa att vi är snälla allihopa och bara vill ha en massa skoj.

 

Sansa och Nasse hade en massa skoj tillsammans. Corgies är väldigt bra på att leka.

 

Lilla nya valpen höll sej mycket hos sin matte och kollade vad vi gjorde.

 

Vi har en stor vattenskål full med rent vatten. Men det är mycket godare med lervatten i diket, trodde att Basse och Nikki skulle tömma diket som de drack.

 

Vi är så artiga hundar att vi hälsar ordentligt på människorna också. Här blir Dalmatiner Tillys husse välkomnad av oss.

 

Mycket lek var det överallt. Här är det Tilly, Basse, Rick och Nasse som har en massa skoj.

 

Jag kom på att Tilly brukar sno det som tillhör mej så jag såg till at vakta både den blå bollen och en annan gammal trasig.

 

Självklart pågick det en massa viktiga gruppdiskussioner också. Måste pratas om veckan som gått, uppfostran av våra människor och en massa annat viktigt.

 

Jaså du Tilly du tror att du ska lyckas behålla bollen. Det kan du glömma, jag är världsmästare i att överlista bolltjuvar.

 

Så klart jag överlistade henne. Fast det är en mycket rolig lek detta att jaga den som har det som tillhör mej. Jag kommer alltid på nya sätt att överlista och få tillbaka.

 

Sen utsåg jag mej till domare. Lille valpen hade kommit på att vi är ett gäng trevliga hundar och var med och lekte.

Var flockspring på gång så jag tänkte utse vinnare. Men det gick inte eftersom be sprang i en enda röra. Dessutom började det regna massor. Fast det var bara en kort stund.

 

Nästan alla hade åkte hem när regnet började, men då kom Labrador Rut . Trevligt för det var bara jag, Basse och Jack kvar.

 

Vi hade en massa skoj en stund medan människorna pratade en massa tråk. Men sen slutade det som vanligt, dags att sluta och åka hem till våra tråkhemma.

Käkade lite lunch och sov. Jag var mycket nöjd med allt trevligt umgänge.

Gick på eftermiddagsrunda, trist sån. Tur att jag hade haft skoj på förmiddagen för jag träffade inte några jag känner.

Nu tänker jag vila mej i form för i morgon är det dags för et gäng kompisar igen.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards