wilmablogghund

Alla inlägg den 30 januari 2020

Av Wilma Border collie - 30 januari 2020 18:04

Som vanligt i morse, hämtning av Basse och en del morgonlek.

Var hemma en stund och sen skulle vi göra nåt. Försökte hämta Jenna men misslyckades. Elände det var inte Jennadag.

 

Hamnade hemma hos Basse och där träffade vi Mikko. Var dags för en sån där träff där vi aktiverar oss med lite olika saker.

 

Vi lekte en del och kollade av om det hade hänt nåt av intresse sen i morse.

 

Basse snodde självklart min boll. Så väntade vi och kollade om det skulle komma fler hundar. Men inte det inte. Inte en endaste kompis dök upp.

 

Aha trevligt. Matte hade tagit fram ett gäng såna här Rallylydnadsskyltar. Var länge sen sist och jag läste och kollade vad jag skulle göra.

 

Så nu har jag gjort vad som står på skylten, nu ska jag ha lön! Basse provade också och var riktigt duktig.

 

Det lönar sej att göra det där som står på skyltarna. Sitta, ligga, snurra,vända åt olika håll och en massa annat. Varje gång vi gjorde rätt så fick vi utsökta skinkbitar.

 

Kollade när Mikko gjorde samma sak. Lönande för honom också för han fick godis när han gjorde rätt. Faktiskt skoj sysselsättning detta.

 

Du ska då inte tro att du kan stjäla min boll hur som helst. Det där har vi faktiskt diskuterat massor med gånger-

 

Självklart så lyckades jag sno tillbaka den. Roade mej med den ett bra tag.

 

Men vad är detta? Vi är fångar och Mikkos matte försvinner och gör nåt. När hon kom tillbaka så agerade hon fångvaktare åt oss medan matte försvann och pysslade med nåt.

 

Vi ska minsann spåra, sånt är superskoj. Men nu fanns det inget blod.

 

Vi hittade träpinnar, dessutom luktade de utsökt. Mikkomatte hade kokat dom i buljong och varje gång vi hittade en så fick vi sån där smarrig skinka.

 

Basse fattade snabbt vad detta gick ut på och markerade pinnar som om han aldrig gjort annat. Detta ska vi absolut göra fler gånger och matte pratade om att göra egna pinnar så kan vi greja med sånt här ibland.

 

Gick och kollade där Mikko hade letat pinnar. Han hade varit lika framgångsrik han och hittat alla.

 

Basse och Mikko firade den nya skoj sysselsättningen med en rejäl brottningsmatch. Jag var mest intresserad av att komma över bollen igen.

 

Där borta är Inez och Rick. Trodde att de skulle komma till oss och aktivera sej en stund, vi kunde ha visat de skoj pinnarna och skyltarna. Men de gick vidare med sina människor.

 

Basse den fyrbente grävmaskinisten ansåg att min boll skulle grävas ner under däcket. Kunde han tro för jag gick och hämtade den.

 

Vi lekte lite mer och grejade med viktiga hundsaker. Men sen var det helt plötsligt slut på det roliga vi hade hållit på i drygt två timmar enligt människorna. Alltså dags att åka hem igen.

Käkade lite lunch och somnade gott, man blir trött av att prova nya saker och jobba med nos och hjärna.

 

Ute på eftermiddagsrunda. Tanken var att vi kanske skulle ha mött några andra hundar så Basse kunde ha tränat en del, men det fanns inte en endaste hund nånstans.

 

Hade kurs med Basse i bänksittning istället. Den klarade han med glans. Våra koncenterade blickar beror på att matte hade skinka i handen.

 

Trevligt vi ska tydligen in på fiket och Basse fick träna på gallertrappan igen. Inte är den skön för hundtassar inte men det går bra att gå på den.

 

Där inne hittade vi Bassehusse som hade en macka med köttbullar.. Köttbullar är hundmat det vet ju alla så vi såg till att få såna.

 

Perfekt fik vi har för vi bjöds minsann på goda Dentastix av de som har fiket. Alldeles perfekt hundfika.

Gick ut igen för Basse skulle med sin husse hem. Hörde mycket otrevliga saker, imorgon ska Basse vara hemma med sin husse. Elände!

 


Behövde tröst så jag gick och kollade och Susanne hade sin affär öppen.

 

Det var öppet och där var Dixie så vi käkade ost tillsammans. Men stackars Dixie mår inte bra efter operationen så jag måste hålla tassarna för att hon blir bra snabbt nu.

Skulle gå hem, då träffade jag Jenna som rastade sin matte. Jenna blev överlycklig, vi har inte setts sen igår kväll och det var alldeles för länge sen. Nästa otrevliga sak fick jag höra. Jenna är hemma med sin matte i morgon också.

Jag blir alltså alldeles ensam och övergiven i morgon, inte en endaste kompis! Hur ska jag klara av morgondagen?


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards