wilmablogghund

Alla inlägg den 26 januari 2020

Av Wilma Border collie - 26 januari 2020 17:47

Ännu en bra dag.

Träffade Rocky på morgonrundan, alltid trevligt med umgänge en stund när jag inte ska hämta Basse.

Sen vaktade jag dörren i ett par veckor innan det var dags.

 

Så nu gäller det att hitta Basse, han borde vara här nånstans.

 

Han kom och blev så lycklig när vi träffades att han ville kramas massor. Trevligt att vara så här uppskattad.

Vi hann leka lite ensamma innan det började komma andra hundar.

 

Så ett helt gäng på en gång. Kommer att bli hur bra som helst detta. När alla hälsningsrutiner är avklarade så gäller det bara att komma överens om vad vi ska göra.

 

Hann inte börja med nåt innan det kom ännu fler hundar. Men som vanligt desto fler vi är desto roligare blir det.

 

Basse är ju van att åka sån där fyrhjuling, jo jag har också provat men nä inte riktigt min grej.  Tror hunden i lådan heter Teja och hon var också synnerligen misstänksam.

 

Struntar i fyrhjuling och allt sånt krafs. Jag har minsann hittat allra bästa bollen. Den är min, bara min och nu tänker jag roa mej med den.

 

Luna var också erbjuden att prova fyrhjulingen men kom efter lite funderande fram till att det nog inte var hennes grej.

 

Men nu............det räckte med en hundradels sekund av ouppmärksamhet så hade Lunas lilla kompis snott MIN boll.

Nu ska jag ha tillbaka den och Atle var snäll och hjälpte mej i jakten.

 

Jaså du tror att du ska kunna gömma dej under fyrhjulingen. Jag har minsann stenkoll på att du fortfarande har bollen som jag ska ha.

 

Billbo gjorde en insats och inbjöd den lille Kleptomanen till lek.

 

Så ordningen är återställd bollen är min igen. Fast egentligen är det en väldigt skoj lek att jaga och försöka överlista den som snott den.

 

När Bassehusse kallar då lyssnar vi hundar. Mycket viktigt för utan honom så skulle vi inte ha dessa unika och helt fantastiska träffar. Tänk så trista helgerna skulle vara och så mycket vänner vi har skaffat oss.

 

När vi lyssnat klart på vad Bassehusse hade att berätta så blev det ett godisregn. Perfekt eftersom vi behövde mer energi för att orka fortsätta med allt viktigt.

 

Så kom Borzoi Myra. Var länge sen jag träffade henne och hon blev så glad över att träffa oss igen.

 

Massor med lek mellan henne, Tilly och Mikko. Jag var upptagen med bollen just då.

 

Basse ägnade sej åt att kasta Luna i backen. Har har fått in snitsen på det där att slänga andra i backen, men det är bara lek och inget allvar.

 

Kom på at jag och Basse hade inte lekt så mycket så vi tog några rejäla rundor. Vem vet när vi får leka igen. Opålitliga människor kan hitta på vad som helst.

 

Hörru Basse nu får du hjälpa mej för Tilly har snott bollen. Det är alltid bra at vara flera så vi kan hjälpas åt att lura den som ska släppa min boll. Slutade med att jag vann tillbaka den.

 

Men redan? Har vår roliga kvart redan tagit slut. Matte har gjort fånge av Basse för att lämna in honom i hans hemma och människorna påstår att vi lekt ett par timmar. Det är nåt fel på tiden-

Hem och käkade lite lunch och sov.

Gick på en trist eftermiddagsrunda, inga jag känner var ute.

I morgon är det bara jag och Basse, Jenna ska vara hemma och vårda sjuk människovalp. Elände full flock är roligare, men nåt ska vi väl hitta på i alla fall.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards