wilmablogghund

Alla inlägg den 25 januari 2020

Av Wilma Border collie - 25 januari 2020 18:05

Äntligen lördag igen, jag vidhåller att de inträffar alldeles för sällan. Gåt månader mellan varje och inte alls en vecka som matte påstår.

Dessutom fick jag passa dörren i ett par veckor innan det var dags att träffa kompisarna.

 

Hej Basse, det är bäst att vi styrker oss med lite vatten så vi har ork med alla som förhoppningsvis kommer och vill leka med oss.

 

Basse är en mycket bra spanare, han har stenkoll på vad som händer där alla hundar parkerar sina bilar.

 

Inez kom, men vi skrämde visst henne, i alla fall ser det så ut.

 

Så nu börjar det likna nåt, har kommit ett helt gäng med kompisar. Precis som det ska vara och nu ska vi ha en massa skoj.

 

Nikki kom så vi hade ett av våra viktiga oss tikar emellan snack. Vi har en hel del att prata om, men det stannar som vanligt mellan oss.

 

Kom en ny Leonbergerhane. Först tyckte han att det var lite underligt med så många andra hundar, men han kom snabbt på att vi är ett mycket trevligt gäng.

 

Sigge och Schäfer Cash blev superkompisar. De lekte och lekte och märkte inte ens oss andra, det var bara de två som existerade.

 

Jag ägnade en del tid åt att berätta för Bassehusse att jag är väldigt ensdam och aldrig nånsin blir kelad med. Han trodde självklart på mej.

 

Som vanligt en massa mingel och lek överallt. Här är det Tilly, Sansa och Nasse som planerar nåt skoj. Gäller att alla är överens om vad som ska göras.

 

Basse blev så nöjd när Sankt Bernhards Bosse kom. De två brukar ha en massa skoj tillsammans.

 

Vet inte riktigt vad jag tycker om såna här bilder. Ska det verkligen finnas bevis på att Nikki och Sansa lyckats kasta mej i backen medan vi lekte? Fast det var en väldigt skoj lek vi höll på med.

 

Basse och Bosse de ägnade sej åt att springa i kapp. Tror Basse vann, men de är riktigt snabba båda två.

 

Bosse fick springa mycket för Sigge och Cash lekte också jaktlekar med honom.

 

Perfekt jag har hittat en människovalp som visade sej vara expert på att klia hund som aldrig blir kliad. Underbart, kunde ha legat kvar hela dagen.

 

Fast sen kom jag på att det var väldigt skoj att springa en massa med människovalparna också. Såna är snabba, men jag var snabbare fast vi hade väldigt skoj.

 

Pratade en del med den nya Leonbergerhanen. Han trivdes och tyckte att det var väldigt trevligt att få leka med oss alla. Bra för alla hundar ska ha roligt när de är på våra trevliga träffar.

 

Minglade runt och lekte mera. Bäst att passa på för nu började en del människor släpa med hundarna till deras bilar.

Korkat vi hade bara lekt en kvart och inte alls i ett par timmar.

 

Kollade när Bosses människovalp hade dragkamp med Bosse. Jag utsåg mej till domare och dömde till människovalpens fördel. Men när Bosse är vuxen blir nog utgången en annan.

 

Äsch då! Jag har släppt in Basse i hans hus och det är dags att säja hej då till alla. Visst jag träffar en del i morgon och andra lär jag inte se förens nästa lördag som är väldigt avlägsen.

Somnade när jag kom hem och sov gott.

 

Eftermiddagsrunda. I går var det Flädern som började få blad. I dag hade Syrenen kommit på samma idé, alldeles för tidigt, den ska inte bli grön i januari.

 

Passerade torget och träffade Essie. Trevligt, det var länge sen sist, men jag var tvungen att förklaara för matte att Essie faktiskt höll på att svälta ihjäl så hon behövde få av mitt godis. Jo hon fattade när jag stirrade på godisfickan.

Nu ska jag ladda inför morgondagen. Hoppas på en massa trevliga kompisar då också.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards