wilmablogghund

Alla inlägg den 20 januari 2020

Av Wilma Border collie - 20 januari 2020 17:55

Dagen började precis som den ska. Jag åkte och hämtade Basse, vi lekte en del och klarade av morgontoaletterna innan vi åkte hem till mej.

Sen var det dags för en längre runda. Vi försökte få hämta Jenna, men idag var det tyvärr inte en sån dag.

 

Blev skjutsade en liten bit bara. Men när vi hamnar här brukar det innebära att det blir väldigt bra sen.

 

Kollade av de stora ängarna. Fanns inget av värde mer än lite Rådjuspluttar som stillade vår värsta hunger.

 

Gick in i skogen istället. Hittade en bra pinne som vi båda skulle ha. Det är som alla vet kronisk pinnbrist i skogen.

Tyvärr var denna i samma usla kvalitet som de flesta så den gick i flera delar under vår hårda kamp.

 

Hörru det brukar blomma ost här. Vi har letat och det finns inte minsta lilla ostblomma. Kan du vara vänlig och åtgärda det?

 

Helt plötsligt så blommade det faktiskt. Vi städade mycket noga, finns inga rester kvar.

 

Kollade mer och hittade vad som en gång varit en sån där svävande lykta. Jag ansåg att den var ointressant och Basse slet den i stycken.

 

Kollade om godisstenen möjligen skulle kunna ge nåt. Basse fick träna på det där att hoppa upp på stenen. Han försökte fuska, men då blir det inget godis.

 

Gick ut på ängarna och lekte ett tag istället.

 

Matte höll på med tråk, vadå ta bilder på gamla hasselnötter. Sånt är fullkomligt ointressant.

 

Den där fjortisen behöver lära sej ett och annat ibland. När han inte lyssnar på mej då blir det ett stadigt tag i nackskinnet. Jag vet bäst och Basse ska lyssna på mej.

Sen skulle vi till bilen. Vi fick bråttom för matte råkade säja vad vi skulle göra.

Bara det att vi fick minsann passa bilen på ICAs parkering i flera månader. Funderade på om vi var blåsta på den utlovade shoppingen.

 

Äntligen! Nu ska vi shoppa loss.

 

Otroligt! En säck med mat. Kan det möjligen innebära att vi får nåt att käka nån gång i veckan?

 

Kollade självklart lösgodiset och jag plockade ut ett par bitar till mej och Basse. Måste kolla så det är gott.

Men hur man öppnar de där locken det tänker jag inte lära ut, det är min egen lilla hemlighet.

 

Vår allra bästa Grisöronaffär har väldigt gott vatten så vi drack ordentligt. Får inget vatten hemma.

 

Jo vi är klara, kan vi få vårt shoppinggodis nu? Vi fick utsökt gott var det.

Åkte hem och tänk det serverades faktiskt lunch till hungriga hundar.

 

Sånt här shoppade vi. Kalkonfiléer, alldeles utsökta och nåt bra pris så vi har flera påsar med såna. Ena bekymret är att matte har gömt dom så vi fick bara varsin.

 

Ute på eftermidagsrunda. Var trist bra länge, inga öppna butiker och inga vi känner.

 

Sen var turen med oss. Vi träffade vår allra bästa godisutdelare. Berättade att vi aldrig får godis och att matte är mytoman som berättade att vi varit och shoppat. Mycket bättre och effektivare att se riktigt utsvultna ut.

I morgon så har jag full flock igen och matte pratar om att åka till ett ställe där jag inte varit på evigheter och Basse och Jenna har aldrig varit där. Låter som om det kan bli en bra dag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards