wilmablogghund

Alla inlägg den 18 januari 2020

Av Wilma Border collie - 18 januari 2020 17:53

Lördag alltså inget hämta Basse utan jag fick gå en vanlig tråkig morgonrunda utan sällskap.

Gick hem och passade dörren så jag inte skulle bli bortglömd när det var dags att åka.

 

Nu är det bråttom, jag vet att Basse väntar på att jag ska komma och släppa ut honom. Hade nämligen hört att Bassehusse hade nåt att göra idag så jag skulle ta hand om Basse.

 

Så Basse är utsläppt och nu ska vi ha en massa skoj. Fast vi hann knappt börja leka innan vi insåg att et var kompisar på gång.

 

Lilla valpen Luna kom och hon hade med sej en annan valp, en liten Labradorkille som heter Sigge. Han tyckte att det var lite konstigt att hamna här och Basse hälsade alldeles översvallande.

 

Sankt Bernhardsvalpen Bosse har växt och blivit jättestor. Länge sen vi träffade honom senast.

 

Så kom Jenna, trevligt vi har inte setts sen igår så det var på tiden. Hon hälsade på en Goldenkile som var med för första gången. Dementa matte har självklart glömt vad han heter, men en trevlig bekantskap.

 

Titta så bra, det kommer flera hundar hela tiden. Deto fler vi är desto roligare blir det. Här syns Frasse, Fred, Nasse, Sansa, Jenna och Nikki. Just ja min svans hamnade visst med också.

 

Basse och Sigge hade en massa skoj brottningsmatcher, jag hade så fullt upp med att mingla runt så jag vet inte vem av dom som vann.

 

Inte bara mingel, blev en del trevlig lek med Nikki också. Hon och jag har alltid skoj tillsammans.

 

Den här lilla söta Pumin har varit med ett par gånger. Mycket trevlig precis som alla andra hundar som är med och har skoj.

 

Snälla Winnie och Tryfflanmatte, du förstår vi är så hungriga får aldrig varken mat eller godis. Kan du bjuda oss på nåt så vi orkar leka? De har en mycket förstående matte så vi fick.

 

Basse han provade att jaga Bosse. De sprang massor och jättefort tills Bosse såg ut som om han kunde ha somant stående. Ska nog ta en snack med Basse om att inte köra alldeles slut på våra kompisar..

 

Leonberger Peggy kom och Taxen Herman som vi inte träffat på väldigt länge. Alltid trevligt att återse vänner som varit borta ett tag.

 

Överallt så minglade hundar och människor. Jag vandrade runt ett tag och kollade så alla hade det bra och var nöjda.

 

Fullkomligt galen Bosse har väldigt skoj med den nya Goldenkillen. Men de känner varandra sen tidigare.

 

Nikki och Peggy lekte massor. Alltså precis som det ska vara när vi träffas för att ha skoj.

 

Lilla Winnie kommer att bli superduktig på rutchkanan om hon får träna lite mer. Jag undviker den, finns roligare saker att ägna sej åt.

Strax efter att den här bilden var tagen så var det slut på det roliga igen. Begriper inte, vi leker i max en kvart och enligt människorna är det mycket längre tid.

Men jag hade sån tur att Basse skulle inte passa sitt hus utan han följde med hem till mej. Vi käkade lite lunch och sen somnade vi. Matte påstår att vi snarkade, säkert hon som hallucinerade för vi snarkar aldrig.

Så skulle vi gå och möta Bassehusse som ville ha tillbaka Basse. Blev väldigt bra, för vi hamnade på det där bra fiket där de bjuder oss hundar på smaskigt godis. Dessutom träffade vi en del människor som vi känner.

Sa hej då till Basse och hans husse. Gick en tråkrunda innan jag gick hem. Mycket nöjd med dagen och i morgon är det minsann kompisar igen.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards