wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 16 januari 2020

Ordentlig skog

Av Wilma Border collie - 16 januari 2020 17:42

Vanliga morgonrutinerna med hämta Basse och sen slappa ett tag innan det var dags att hämta Jenna.

Eftersom den där eländiga blåsten tagit paus så skulle vi till en bra skog.

 

Detta blir bra, vi är skjutsade till Engelska skogen. Jag har inte varit här sen jul och för Basse och Jenna är det ännu längre sen.

 

Så äntligen på fria tassar så vi kunde springa och leka en massa. Inte bara det vi hade väldigt mycket att kolla också. Det kan hända massor under lång fråbvaro.

 

Bäst att bevis att vi har hörseln i behåll och kommer när matte kallar. Det lönar sej för det är förbaskat trist att vara koppelfångar.

 

Ja, ja jag kommer men du vet det finns ett superbra spanträd där inne. Nu var det ingen Ekorre hemma för då hade jag blivit kvar en stund.

Fortsatte och grejade med an massa viktiga hundskaer, lekte, kollade en massa som bara vi hundar begriper och annat viktigt.

 

Fångar igen, men det var bara för att matte skulle oskadliggöra det där lömska staketet som slår oskyldiga hundar och skyldiga Vilda grisar.

 

Så nu ska vi kolla så allt är som det ska med huset. Mycket viktigt uppdrag.

 

Inga korkade tjuvar hade varit här och inga vilda grisar heller. Men mina engelska kompisar hade fortfarande inte kommit tillbaka. Varje gång säjer matte att det dröjer att tag till. Undrar hur lång tid det egentligen ska ta. Jag vet att det är flera år sen de var här. Sist det var när Terra hälsade på och det är många år sedan i vår tideräkning. Matte pratar om månader men hon har som vanligt fel.

 

Basse och Jenna ägnade sej åt en massa viktiga brottningsmatcher.

 


Nu är rabarbern på gång, den har stora knoppar, Ja vi hundar bryr oss inte det var matte som hittade dom.

 

Jag som tar mitt uppdrag på största allvar kollade så allt var okej med uteplats och annat viktigt.

 

Så kom jag ihåg nåt viktigt. Sa åt Jenna och Basse att upphöra med brottningen ett tag för med tur så.........

 

Sist jag var här så växte det en massa prinskorv bland veden. Den turen hade vi inte idag, men det blommade ost så vi städade noga. Den där korven fanns nog bara för att det var jul. 

 

Jenna och Basse fortsatte att kasta varandra i backen. Roligt har dom.

 

Tänk i skogen finns det tydligen bara en pinne och den skulle båda ha. Fast det slutade som det brukar, ingen vann eftersom den gick sönder.

 

Där drog Basse iväg på nåt enligt honom viktigt. Men Skvallerbyttan hon visade minsann precis åt vilket håll han var.

Jättebra att hon skvallrar så länge hon inte berättar vad jag sysslar med.

 

Basse återkom och fick höra en hel del från Jenna om det där med otillåtna avvikelser. Bra att han lär sej at såna är förbjudna.

 

Skulle tillbaka till bilen. Hittade ett dike med vatten, mycket gott så jag drack, Jenna ansåg att det var bättre att bada i det. Fortfarande ingen badsäsong enligt mej.

 

Alltså detta är inte ett dugg skoj. Jag har gått och kollat ett spanträd, matte har koll på min Skvallermaskin och har dessutom sagt åt Jenna och Basse att hämta mej. Ibland är de där två alldeles för inställsamma.

 

Ja men jag har kommit! Sluta skäll på mej! Jag är äldst och jag gör vad jag vill. Enligt Jenna och Basse fick jag bara igen för alla gånger som jag har åsikter när de gör nåt förbjudet. Misstänker att Jenna håller på att utbilda Basse till Skvallerbytta. Jag har det inte lätt, Skvallermaskinen i halsbandet och två skvallerbyttor som dessutom har en massa åsikter.

 

Detta var enligt matte förbjudet, nu har vattnet sjunkit en hel del i bäcken men Basse skulle inte alls vara i det strömmande vattnet. Hade det varit mer vatten så kunde han ha hamnat ute i Bäversjön och sånt ska inte hända.

 

Blev fångar för vi var nära min bil och stora vägen, alltså dags att åka hem.

 

Jenna ansåg att Basse kunde stanna kvar i skogen. Hon hade minsann fått tag på en viktig pinne och den skulle med hem och Basse skulle inte få komma in i bilen. Hon hade många och högljudda åsikter. Slutade med att matte tog pinnen och Basse fick åka med.

Hemma så käkade vi lunch och sov.

Tänkte hämta Jenna på eftermiddagsrundan, men precis då kom hennes matte hem så vi blev blåsta på umgänget.

Ja, ja i morgon är det en ny dag med hela flocken. Får se vad vi ska hitta på för skoj då.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards