wilmablogghund

Alla inlägg den 13 januari 2020

Av Wilma Border collie - 13 januari 2020 17:51

Ännu en bra dag eftersom jag skulle ha min flock samlad. Började med att hämta Basse som vanligt i morse.

Sen var vi hemma hos mej ett tag innan det var dags att hitta på nåt.

 

Tänk om de där två bakom min svans kunde fatta att det inte går bra att leka som koppelfångar. Vi har precis lämnat Jennas hemma och de uppför sej som om de inte lekt på flera år.

 

Så kör vi lite koppeltrassel också. Men det är förbjudet att vara på fria tassar här eftersom det är gator med en massa trafik. Matte hade lyckats glömma den där koppelgrejen som förhindrar sånt här.

 

De lugnade ner sej så vi hjälptes åt att leta dofter efter snygga hanar åt Jenna. Ännu har hon inte hamnat i fängelset men det närmar sej.

 

Vi blev släppta vid sjön. Egentligen hade matte planer på en annan runda men det var lika bra att befria oss så vi fick springa. Bra för vi har inte sprungit och lekt på flera dagar.

 

Denna pinne är mycket värdefull och den skulle både Jenna och Basse äga. Lång dragkamp som slutade med att de vann varsin del av den.

 

Jag hittade den där vanten som Basse fyndade förra veckan, hade en massa skoj med den en stund.

 

Jag ligger bra här och beskådar de två dårarna. Kolla filmen här nedanför.

Vissa har inte fått vara på fria tassar och springa på väldigt många månader om de för säja det själva. I slutet syns det hur jag fattat ett beslut.

 

Bra beslut för det blommade ost där inne. Visste väl att det skulle löna sej.

 

Av ostblommor får man energi så vi lekte mer allihopa.

 

Men så blev både Jenna och Basse fångar eftersom de försökte gå ut på den lilla tunna is som finns vid sjön. Livsfarligt att vistas på den. Basse fick fortsätta att vara fånge för vi skulle passera där han kastade Vithaj mot matte förra veckan.

 

Så där skidbacken och den ljuvliga konstsnön. Perfekt att lek i och rulla sej. Vi fördrev en hel del tid här.

 

Gick genom skogen, eller Basse hade kommit på nåt så vi fick bråttom.

 

Basse tyckte att vi skulle hälsa på vid Ossys gamla dagis för Basse går dit ibland. Nu hade matte helt andra åsikter så den där planen lyckades inte.

 

Vi klättrade runt på de gamla stockarna och matte hade idéer om en ny fin bild på oss. Jodå visst, denna blev väl bra. Basse och Jenna vill ha ost och jag spanar Ekorre.

 

Va?? Ska vi titta åt samma håll och se normala ut, men Basse håller på och lär sej Ekorrspan och Jenna vill ha ost.

 

Femtioelva misslyckade bilder senare har matte gett upp, men vi fick ost i alla fall.

 

Var väl det jag visste att det var en Ekorre där. Undrar om den är social? Nu tänker jag ägna mej åt den ett tag.

 

Ja, ja jag kommer det var ett förbaskat tjat. Basse och Jenna hade blivit fångar för att inte dra efter mej.

 

Slutade med att vi blev fångar allihopa för vi närmade oss ställen med trafik. Dessutom var det tydligen dags att gå hem.

  Kollade lite mer spår efter hanar, men det var inga som passade Jenna.

Lämnade hem henne och gick hem till mej käkade lunch och sov ett tag.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda, gick en tråksväng men vi hade tur och träffade Dixie på torget. Fast hon blev som vanligt gladast av att matte hade osten med sej.


 



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards