wilmablogghund

Alla inlägg den 12 januari 2020

Av Wilma Border collie - 12 januari 2020 17:48

Mycket bra dag igen, fast som vanligt fick jag vänta alldeles för länge efter morgonrundan innan det var dags att åka och träffa alla kompisar.

 

Träffade Basse och vi hann med lite snabb lek, men så såg vi att det började komma andra hudar. Då måste vi faktiskt ta emot dom och vara artiga.

 

Plötsligt händer det, det kommer massor med hundar. Detta blir perfekt.

 

Basse blev överlycklig för Jenna kom och hennes brorsa Hasse som inte varit med på evigheter. Basse tycker att Corgies är väldigt trevliga eftersom han och Jenna alltid tokleker.

 

Så här ska det se ut en massa trevligt mingel, fast i bakgrunden har Jenna skaffat sej en ny hobby. Jaga Labrador Rit. Men det var nån skoj lek de höll på med.

 

Basse kom på att det gick alldeles utmärkt att stå på sin husses fyrhjulong för att ha uppsikt över alla hundar. Då kunde han planera vilka han skulle leka med, typ välja de som verkade ha roligast just då.

 

Här var det Corgiemingel med inslag av Atle Västgötaspets, Basse och Rut.

 

Jag hittade den där jätteroliga blå bollen igen. Mikko trodde att han skulle komma över den. men jag höll minsann reda på den. Nu är den min, bara min.

 

Försökte smyga iväg med den. men då upptäckte Corgieligan mej. Men jag överlistade dom och kunde behålla bollen. Var Corgierekord idag med fyra stycken såna.

 

Perfekt Tryfflan och Winnies matte hade minsann godis, då gäller det att hålla sej framme. Vi behöver alltid fylla på massor med energi och människor är av naturen väldigt snåla.

 

Efter energipåfyllning så fortsatte Jenna med nya hobbyn springa massor och fort tillsammans med Rut.

 

Jag förklarade för Inez att den där bollen kunde hon glömma, den är min. Inte för att jag tänkte leka med den just då, men den är min i alla fall.

 

Vaddå dricka rent vatten i vattenskålen. Det är faktiskt mycket godare med lerigt vatten på vägen.

 

Winnie trivdes alldeles extra idag, hon har Corgie i släkten och träffa flera såna det passade henne perfekt.

 

Basse, Alice och jag lyckades efter en massa övertalning få matte att fatta att vi behövde ost. Egentligen hade vi behövt varsin tub, men blev bara några futtiga slickar.

 

Basse han bestämde sej för att han skulle åka fyrhjuling tillsammans med sin husse och några människovalpar. Gäller att variera nöjena.

 

Jack har inte heller varit med på länge. Han och Alice tänkte leka men hon hade det inte lätt med Fido som hela tiden försökte klättra på henne. Han behöver lära sej en hel del för han var synnerligen otrevlig när han blev bortmotad av människor.

 

Alla minglade runt med alla och hade trevliga hundsamtal och en massa lek. Alltså precis som det ska vara.

 

Äsch! Slut på det roliga igen, vi hundar vet att vi träffades max en kvart och att människorna ljuger om tiden. Hade sällskap med Atle till bilen.

Åkte hem och sov, har mest slappat resten av dagen.

I morgon blir det bra för jag har herla flocken eftersom Jenna inte hamnat i fängelset ännu. Får se vad vi hittar på men det blir säkert bra och det berättar jag om i morgon.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards