wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 6 januari 2020

En bra dag

Av Wilma Border collie - 6 januari 2020 17:48

I morse hette det att jag skulle vara ensam idag. Träffade Rocky på morgonrundan och var glad för lite hundsällskap en stund i alla fall.

Så hade matte en stund planer på att vi skulle ha gjort nåt, men så ställdes det in till en annan dag.

 

Skulle ägna min ensamma dag åt nån planlös vandring hemma. Bestämde att jag ville till skidbacken för där är det minsann bra.

 

Denna ljuvliga konstsnö, ligga på rygg och sakta glida neråt är underbart.

 

Där det är planare går det utmärkt att rulla mycket och länge. Ägnade massor av tid åt detta, bäst att passa på medan den finns kvar.

 

När jag var klar med snön så gick jag vidare. Spanade av skogen från de gamla stockarna. Såg ingenting av värde, varken Ekorrar eller kompisar. Elände jag vill ha umgänge

 

Fick ost eftersom jag klättrat på stockarna. Dessutom ny smak, lika utsökt god som alltid.

 

Men nu kommer det att bli bra, jag slipper vara ensam. Ser ni den lilla pricken till vänster om trädet?

 

Du långsamma människa kan komma sen, jag har lite bråttom.

 

Hej Basse vad trevligt att du väntar på mej. Han blev jätteglad för han var också extremt ensam berättade han.

 

Vi hann bara umgås lite så kom Inez förbi, hon var visst också på jakt efter nån att umgås med.

 

Vi umgicks en del, fast Basse ansåg att det var fullkomligt onödigt att hon skulle stå ovanpå det där däcket.

 

Inezmatte ordnade nåt godisregn så vi letade självklart upp allt. Ingenting får missas.

 

Fast ibland blir det jobbigt. Inez är alldeles för mycket på mej bara för att jag har luktat gott. Jag är inte intresserad och Inez tror att hon är hane. La mej på plaskbaljan en stund.

 

Sen skulle Inez vidare så jag bjöd på lite ost.

 

Lekte en del med frisbeen, men självklart försökte Basse sno den. Fast när jag tröttnade var han inte ett dugg intresserad av den.

 

Tänk då i somras när det var ovädershetta då var det superbra att kunna ligga här i däcket med skugga och sval sand.

 

Fast Basse hade saker att göra där. Djupa gropar är väldigt viktigt att tillverka, vet inte riktit vad han planerar men det blir säkert bra.

 

Otroligt! Helt plötsligt så blommade ett av Basse äppelträd med en massa ostblommor. Finns inga spår kvar av nån ost där, vi städade nog.

 

Basse klättrade upp på den där kojan och funderade. Så sa han att han faktiskt hade nåt att visa mej.

 

En leksak som jag inte lekt med. Den bestämde jag att jag skulle prova.

 

Men stanna din eländiga valpusling! Jag ska ha den där, du vet att allt du har tillhör mej!

 

Det var då själva den. Men jag är smart så förr eller senare ska jag få tag på den där leksaken, gäller bara att avleda Basse och sånt är jag bra på.

 

Så klart jag lyckades. Nu är den min, bara min! Jätteskoj och den piper också. Hade mycket roligt med den medan jag höll säkerhetsavstånd till Basse.

 

Som sagt den är min nu! Försök inte ta den, jag kan ligga här och vakta den resten av dagen. Fast ungefär nu påstod matte att vi skulle fortsätta och Basse skulle gå in till sej.

Ja, ja det kommer fler tillfällen att leka med den.

 

Jaha bara att gå mot tråkhemma då. Fast jag var nöjd med att ha haft tur och sluppit vara ensam.

 

Ännu bättre hann inte långt så träffade jag Labrador Alice som var ute och rastade sin husse. Trevligt för vi har inte setts på ett tag så vi hade en hel del att prata om.

 

Delade på en del ost för stackars Alice hade självklart inte fått  nåt att äta på många dagar- Det är synd om oss hundar som ständigt svälter.

 

Ännu bättre vår allra bästa godisutdelare kom så vi lyckades få mer smaskigt godis. Bra för vi behöver energi.

 

Vi hade sällskap länge. Kollade vad som hänt sen sist och det är alltid mycket trevligare att vara två och kunna diskutera allta dofter och andra viktiga saker.

Somnade gott när jag kom hem. Blev en bra dag fast jag trodde att det skulle bli tråk och ensamhet.

I morgon lär det bli en alldeles strålande dag, jag har nämligen insett att det är viktigt att lyssna på människors tråkprat ibland och morgondagen blir säkert perfekt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards