wilmablogghund

Alla inlägg den 3 januari 2020

Av Wilma Border collie - 3 januari 2020 17:43

I dag skulle det bli bra påstod matte. Jag trodde ingenting eftersom jag vet att människor är opålitliga.

Efter att morgonrutinerna var avklarade så skulle Jenna hämtas. Matte använde min bil, funderade en del på varför. Det blåste så mycket att skogen var förbjudet område.

 

Alltså nu leker hundlivet. Vi blev skjutsade till Basses hemma, enligt matte var det enklare att åka bil när det blåste så mycket. Tänk vi är äntligen hela flocken samlad igen, nu ska vi ha en massa skoj.

 

Nu ska vi ta igen allt som vi förlorat medan jag satt i Hormonhäxefängelset. Titta så elegant Jenna flyger över diket.

 

Nu ska vi leka massor. Vi är värsta. bästa flocken och vi har så skoj.

 

Den här leken är jätterolig. Kasta Basse i backen, han har inte en chans mot oss.

 

Springa i flock det har vi inte gjort på flera år, alltså sprang vi massor. Tänlk vad det är skoj att bara tokspringa med kompisar.

 

I bland så tog vi det lite lugnare och pratade en massa också. Vi hade väldigt mycket att diskutera, bland annat om att såna här onödiga skilsmässor bör avskaffas omgående. Vi ska alltid vara hela flocken.

 

Jenna och Basse hittade varsin leksak. Nu planerar de nån jakt för att försöka sno varandras grejer.

 

Frisbee är faktiskt väldigt skoj. Alltså det här är mycket bättre än att försöka ragga hanar. Det där med Hormonhäxa det har jag alldeles förträngt numer.

 

Basse och Jenna de lekte jaktlekar och försökte sno leksaker. Men det blev oavgjort hela tiden för ingen ville släppa sitt byte för att sno från den andra.

 

När de tröttnade så lekte jag leken kasta Basse i backen. Basse tycker att det är skoj så vi lekte den flera gånger.

 

Men titta! Nu kommer det en bil, undrar om det är nån som vill leka med oss? Vi väntade inte på nåt sällskap men alltid trevligt om det dyker upp nån.

 

Det var Inez som kom. Hon var ute efter sällskap och fick sin matte att åka och kolla om vi var några hundar hos Basse. Himla tur att vi var här.

 

Har inte träffat henne på ett tag så vi hade en del att prata om och så blev det självklart en massa lek och flockspring också.

 

Vad gör ni? Behöver jag vara polis? Trodde att Jenna behövde hjälp men det var bara nån lek. Alltså kunde vi fortsätta ha skoj.

 

Vi behöver energi och Inezmatte hade godis. Jenna kan definitivt flyga numer. I alla fall om det är godis på gång.

 

Mera spring, vi kan aldrig springa för mycket och flockspring är alldeles extra skoj

 

Var tvungen att ta det lite lugnt en stund. Jag hittade en pinne med alldeles utsökt bark på så den tuggade jag i mej. Har glömt hur mycket energi det går åt att ha så här våldsamt skoj.

 

Ossyhusse höll på och grejade med nåt men kom och pratade med oss en stund. Vi berättade om hur roligt vi hade.

 

Lekte mera. Nu kampen om pinnen. Den är min och jag tänker inte släppa. Fick springa massor för att ingen av de andra skulle komma över den. Hade en dragkamp med basse också som jag vann.

  Vatten, vi blev törstiga av allt skoj. Delade på det som fanns. Sen påstod människorna att det var dags att åka hem igen. Vadå hem? Vi kunde ha fortsatt leka hela dagen.

Lämnade Basse i hans hemma och sen lämnade jag hem Jenna.

Insåg när jag kom hem att jag var ganska trött men väldigt nöjd. Så här ska alla dagar vara med hela min flock. Att Jenna snart kommer att sitta i Hormonhäxefängelset det är bara att förtränga.

 

Har du sett Jenna där står Dixie och passar sin affär. Hon vill ha ost, det är lika bra att vi går in och ger henne det.

 

Så nöjd och belåten Dixie som käkade ost tillsammans med Jenna. Jag åt jag också naturligtvis.

 

Gick en sväng och passerade över torget. Vi hittade minsann Basse som passade sin bil. Han berättade att han hade inte lekt med oss på evigheter och inte kom han ut heller.

Jag hörde saker som lät alldeles strålande bra när hans husse kom. Hoppas verkligen att de stämmer. Det handlade om att i morgon är det lördag och......................


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards