wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 7 december 2019

Passat Basse och hans husse

Av Wilma Border collie - 7 december 2019 17:34

Jobbig dag detta.

 

Jag är på min morgonrunda. Inget hämta Basse, innebär att det är lördag och träff med alla kompisar. Men ännu är det mörkt och jag är vid Hembygdsgården. Väldigt dött och övergivet.

 

Ska vi gå in här? Tänkte att jag kanske skulle hjälpa til att passa Hembygdsgård. Skulle inte alls gå in till alla saker matte släpade hit i går.

Gick hem, matte grejade med mer saker och fixade en massa. 

Sen gick jag till Hembygdsgården igen. Tänk där träffade jag Basse och hans husse. Basse blev alldeles överlyckig när han såg mej.

Men så blev jag hundnappad. Skulle inte alls hjälpa matte med passandet av Hembygdsgården utan hänga med Basse och hans husse hem.

Blev bra för många av mina kompisar kom, så massor med skoj lek och umgänge. Eftersom matte inte var med och kamerabatteriet dog på morgonrundan finns det inga bilder.

 

Detta är en bild från min Skvallermaskin. Mycket spring och hålligång blev det.

Vet ni jag försökte inte ens rymma!!!!!!!

Matte hon satt i den där Hembygdsgården. Hörde att hon träffat många människor jag känner och flera hade frågat efter mej. Inte nog med det. Hon hade träffat JENNA!!!!!!! Djupa orättvisa, det är faktiskt min och Basses kompis vi borde ha träffat henne. Fast det får vi göra på måndag.

Så hade hon träffat Asco med matte och fått skvaller från hundträffen. Nåt om att jag skulle ha en boll som Asco hade och sånt.

Hon hade träffat lilla Essie också, jag missade tydligen en del.

Jag och Basse gick en promenad med Bassehusse och passerade Hembygdsgården. Matte kom ut och sa hej för hon hade sett på Skvallermaskinen att vi var där. Men jag hängde med Basse hem.

Några veckor senare så behagade matte komma och hämta mej. Basse han grät alldeles förtvivlat när han inte fick hänga med mej hem.

Var skönt att komma hem för jag är en mycket trött hund nu. Det tar på krafterna att vara hundnappad fast jag egentigen har haft en väldigt bra dag.

I morgon blir det visst samma sak, matte ska passa Hembygdsgård och jag ska passa Basse med husse.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards