wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 26 november 2019

Mest lekt

Av Wilma Border collie - 26 november 2019 17:51

I morse när jag hämtade Basse så kom matte ihåg kameran. Hon trodde att det skulle bli bilder på oss när vi har vårt roliga morgonbus.

 

Detta ska alltså föreställa två hundar som har väldigt skoj med frisbeen strax efter halv åtta i morse. Gick inget bra i mörkret.

 

En stilla sekund i vår lek och då syns vi faktiskt. Hur som helst har vi alltid väldigt skoj på morgonen.

 

Ett par timmar senare. Jag har samlat ihop min lilla flock. Tanken var att vi skulle ha åkt till en skog där vi inte varit på länge. Men det försökte regna och så den skogen tar vi en annan dag.

Blev skjutsade en bit för sen skulle vi åka och göra nåt annat.

 

På fria tassar och Jenna och Basse planerar för att sätta i gång nåt bus. Jag kollade om det hänt nåt sen sist.

 

Så sa Jenna att hon trodde att Basse tänkte ge sej i väg på nåt förbjudet. Vi hade sett spår av Hälge så kanske var det han som var intressant.

 

Jag är minsann lika bra skvallerbytta som Jenna så vi spanade efter Basse såg honom inte. Bestämde oss för att leta.

 

Helt plötsligt såg det ut så här. Basse spanade efter oss som letade efter honom. Han kom från ett annat håll när vi skulle hämta.

 

Vi hade gett upp. Hittade av naturliga skäl inte Basse som befann sej på rätt plats. Fattade ingenting när han stod där han skulle vara.

 

Firade flockens återförening med ett rejält flockspring. Vi vann allihopa.

 

Lekte mycket och länge. Bäst att passa på, vi är alltid övertygade om att det roliga kan ta slut vilken sekund som helst. Människor är opålitliga varelser.

 

De vanliga femtioelva nyanserna av grått och nåt äckligt vått nedfall var det också. Var nog lika bra att vi inte kom iväg till den där skogen.

 

Himla tur att vi kan roa oss tillsammans såna här dagar. Tänk vad trist livet hade varit utan min flock.

 

Ja du Jenna där drar Basse med nosen i backen. Bäst vi håller koll för han tror nog att han ska ha tag på Hälge eller nåt annat korkat.

 

Nä nu är det dags att hämta honom. Han verakr ha slarvat bort hörseln.

 

Så där. Vi har minsann hämtat Basse, han ska inte tro att han kan överlista oss inte.

 

Så hade vi ett allvarligt samtal med honom. Han fick höra att man får inte stänga av hörseln då kan man bli koppelfånge och en massa annat trist. Om det nu var Hälge han tänkte leta reda på så ska han låta bli det också.

 

Lekte mer och Jenna och Basse brottades. Tror faktiskt att Basse vann.

 

Men är det ingen uthållighet på hundar nu för tiden? Nu har de svimmat båda två igen, jag har minsann lekt lika mycket och jag är fortfarande pigg.

 

En pöl med gott lervatten piggar alltid upp. De blev som nya och vi kunde fortsätta ha skoj.

 

Fick lite ost också. Men den fick vi bara för att vi var duktiga på att komma på inkallning.


  Så här skoj har vi, den minst dåliga filmen. Matte försökte ett par gånger innan på den första var vi bara runt hennes ben (ni vet leken försök välta en människa), sen belv en annan skit. Så var det det där med inkallningen. Gick så där på filmen. Men även stjärnor som vi kan misslyckas.

 

Dags att gå till bilen. Skulle tydligen åka och göra nåt.

 

Va? Vi har passat bilen i ett par veckor. Okej att det handlades saker som ska användas i morgon. Vi trodde att vi skulle få shoppa eftersom vi var i Flen. Men se det blev vi blsåta på. Ni behöver inget just nu hette det. Behövde vi visst det, typ leksaker, godis och en massa annat typ den där pastejen vi blev bjudna på i går.

Åkte hem till våra tråkhemma i stället.

Hade sån tur att Jenna skulle hänga med på eftermiddagsrundan. Vi drog runt på gatorna ett tag men hände inget av värde.

I morgon då är det också hela flocken och dessutm ska vi träffa en del av våra kompisar. Blir säkert en mycket bra dag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards