wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 25 november 2019

Perfekt måndag med hela flocken

Av Wilma Border collie - 25 november 2019 17:51

Dagen började bra, jag fick helt enligt plan åka och hämta Basse. Vi började som vanligt med en massa trevligt morgonbus innan vi åkte hem till mej.

 

Ska du ta och snabba på. Vi ska hämta Jenna och det är faktiskt bråttom! Tänk på att vi inte setts på massor med evigheter!

Vi skulle inte åka nånstans idag för matte vet att när vi inte har setts på länge (enligt oss flera veckor, enligt matte tre dagar) då behöver vi stra ytor att springa och leka på.

 

Släpp oss på fria tassar, vi behöver leka! Fick inte alls vara på fria tassa på Heden på grund av trafik och människor. Blev tvugna att vandra i flera hundra mil.

 

Äntligen har vi kommit till de stora ytorna vid sjön. Nu ska vi ta igen allt vi förlorat, massor med spring och lek.

 

Här hänger det på noslängden vem som vinner. Enligt matte blev det oavgjort, men jag är övertygad om att jag vann.

 

Hoppsan Basse, trillade du? Det kan hända när man inte håller sej undan mej och Jenna när vi har bråttom.

 

Efter en diskussion om vad vi skulle hitta på så kom vi fram till att kolla sjön var bra. Jag hade upplyst om att badsäsongen är över.

 

Som om de där två dårarna lyssnade på mej som är lite äldre och förståndigare. Nädå, de badade som det var sommar med ovädershetta.

 

Jag föreslog att vi skulle hålla till på land i stället. Går mycket bättre att springa där.

 

Jakt runt grillplatsen är skoj. Vi sprang så fort att vi blev alldeles suddiga.

 

Vithajarna var aktiva i sjön och hoppade över ytan. Troligen kände de av mattes närvaro och planerade att sätta tänderna i henne. Basse funderade på om han kanske skulle börjar fiska. Ni skulle ha hört vilka fruktansvärda hot matte utsatte honom för.

 

Ge hit osten! Vi är på bordet och ska ha sån. Visst Basse fuskar, men han kan få i alla fall. Vi fick ost.

 

Pinnar leker man med på land enligt mej. Enligt de här två dårarna så går det lika bra i sjön.

 

På nåt sätt så lyckades Jenna vinna den där pinnen. Nu ville Basse ha min hjälp att återta den.

 

Jag ställde upp. Nu gällde det att lura Jenna att släppa den. Men sen vet jag inte vad som hände. Vi hade så skoj alla tre att den där pinnen glömdes bort alldeles.

Gick vidare, lekte och kollade viktiga hundsaker.

 

Hallå Ekorre! Nä ingen här heller,det brukar vara ett bra spanställe här. Begriper inte var alla tagit vägen.

 

Hittade en grushög, då kom jag ihåg att i vintras så lekte vi ofta den skoj leken Hunden på täppan på sen stor snöhög när det var hundträffar. Borde funka lika bra med en grushög.

 

Hoppsan nu ligger min svans illa till medan Jenna och Basse kämpar. Jag valde att kliva ner och låta dom tävla.

 

Blev en mycket intensiv kamp mellan dom.

 

Dagens vinnare av Hunden på grushögen blev Basse. Måste göra om den här leken nästa gång vi passerar. Hade glömt hur roligt det är och Basse har aldrig lekt den förut. Kanske vann han av ren nybörjartur.

 

Klättrade runt på stockarna också. Bra stockar för de ger alltid ost.

 

Hann bara gå en liten bit så träffade vi Astor och hans tjejer. Mycket trevligt att möta kompisar.

 

Astors husse bjöd på nytt godis. En tub med nån leverpaté. Supergott.

 

Basse och Jenna tyckte lika mycket om den. Jenna så mycket att hon försökte äta upp hela tuben. Det där smarriga godiset finns minsann att köpa i våran allra bästa Grisöronaffär. Måste alltså åka dit och shoppa sån, helst igår. Astor och hans flock har det bra för deras andra husse äger ju vårt bästa shoppingställe. Tänk att kunna provsmaka en massa gott hela tiden.

 

Jaha dags att gå hem igen enligt Tråkmatte. Tiden går alltid alldeles för fort när vi har roligt.

 

Hade sån tur att vi träffade Sniff också. Var länge sen så det var mycket trevligt att prata med honom en stund.

Lämnade hem Jenna. Gick hem och käkade lite lunch och sov ett tag.

Trist eftermiddagsrunda, träffade inga vi känner och inga öppna affärer att besöka.

I morgon är det full flock igen, blir alltås ännu en bra dag.


 
 
Ingen bild

Felix

25 november 2019 19:21

Matte såg en ekorre idag och jag såg en häromdagen, den var på altanen och kutade, så den fick sig en blåsning av mig. Ja, jag brukar skälla på dem och matten skäller på mig, för hon tycker ekorrar är så söta, humf inte lätt att vara hund här. När det kommer någon får jag skälla men inte om ekorren kommer eller Lillhusse, men jag får bara skälla en gång, sen är det bra säger matten. Du får ha så skojsigt med Basse och Jenna, för ni ser verkligen ut att leva livets glada dagar alla tre.

Russelpussar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards