wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 23 november 2019

Väldigt bra dag

Av Wilma Border collie - 23 november 2019 18:01

Äntligen blev det lördag igen. Alltså skulle jag träffa en massa trevliga kompisar.

 

När jag kom så satt Basse och väntade på mej. Rent förskräckligt detta att vi inte sågs i går. Jag berättade om hur hemskt det varit med amputeringen av mina tassar. Sa att en massa skoj spring och lek kunde det inte bli eftersom jag haltar runt på benstumpar.

 

Jag vet inte vad Basse gjorde, han viskade en massa i mitt öra och pussade på mej. Helt plötsligt fanns mina tassar där igen. Jag kan hoppa!

 

Underbart detta, nu ska vi ha en massa skoj.

 

ÄNTLIGEN kunde vi springa och leka tillsammans. Precis så här ska det faktiskt alltid vara.

 

Så både Chess och Mikko har kommit. Vi skulle i alla fall bli några hundar idag och roligt tänker vi ha.

 

Trevligt nu kommer det nån mer. Bäst att kolla vem som är i bilen.

 

Hej Sansa trevligt att träffas igen. Har inte sett henne på en vecka och det är som bekant en mycket lång tid.

 

Sansa bestämde sej för att hon skulle börja med att leka med Mikko. Han tackar aldrig nej till en massa skoj lek.

 

Sansa var inte ensam hon hade en kompis med sej. Trevlig kille som jag träffat nån gång tidigare. Här flyger det en boll ovanför oss och den tänker jag ta.

 

Äsch då jag hann inte fram, Beror säkert på mina nya otränade tassar. Men skoj var det.

 

Där borta kommer Sigge också. Bäst att möta för alla ska känna sej välkomna.

 

Till Basses stora lycka kom Kazper också. De två är nästan lika unga och har massor med skoj tillsammans.

 

Hörru Basse den där Pingvinen som du har i munnen var vi inte överens om att den är min? Basse påstod att det visste han absolut ingenting om utan försvann ihop med den.

 

Hittade Grisen istället. Men då trodde Mikko att han skulle ha den. Jag lyckades ha skoj med den en stund inna den försvann igen.

 

Jo du förstår Kazpermatte att vi är väldigt hungriga allihopa. Ingen får nån mat hemma, har du något gott att bjuda på? Bra, vi fick godis, förskräckligt detta att vi alltid måste tigga för att få nåt att äta.

 

Hej Leonberger Peggy. Trevligt att träffas igen. Vi hade ett viktigt samtal oss hundar emellen så vad vi pratade om stannar mellan mej, Mikko och Peggy.

 

Perfekt detta en massa mer skoj spring och lek med kompisarna. Så här ska hundlivet vara.

 

Jag gillar verkligen att leka med Kazper och Basse, Vi sprang massor och snabbt tillsammans. Finns människor som säjer att jag har en ängels tålamod med superbusiga valpar. Vadå, jag har skoj med dom.

 

Kollade om det gick att få lite ätbart av Chesshusse och det gjorde det. Nu började kompisar ge sej av och jag hörde talas om det där trista åka hem.

Matte pratade tråk med nån människa och helt plötsligt var jag och Basse försvunna.

 

Jag hade hängt med Basse in. Han berättade nämligen att han hade fått nya aktivitetsspel. Självklart följde jag med och provade dom. Mycket bra såna, det ena har jag ett likadant och det andra löste jag snabbt.

 

Vi spelade ett tillsammans också. Sånt här gör vi ibalnd hemma hos mej. Matte plockar fram av mina och så får vi lösa dom. Mycket skoj.

Fast när vi var klara med detta så sa matte att vi skulle hem. Korkade påhitt det där med att avbryta när vi har skoj.

Dagen blev superbra så hemma somnade jag gott.

Trist eftermiddagsrunda och i morgon väntar minsann kompisar igen, blir säkert lika skoj då.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards