wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 2 november 2019

Väldigt rolig hundträff

Av Wilma Border collie - 2 november 2019 17:45

Äntligen lördag igen och dags för alla kompisar. Fast jag försökte minsann få åka och hämta Basse vid morgonrundan. Misslyckades, matte påstod att jag skulle vänta ett par timmar. Var inga timmar inte, det tog flera dagar.

 

Äntligen framme och jag hittade Basse. Vi lekte massor, enligt oss ska vi ha en massa skoj varje morgon.

 

Kom en ny hund, en Sankt Bernhardsvalp som heter Bosse. Han behöver få träffa andra hundar så det var perfekt att komma till oss.

 

Han blev snabbt kompis med både mej och Basse. Vi gillar att lära känna nya hundar och berättade massor för Bosse om hur skoj vi alltid har tillsammans med alla våra kompisar.

 

Så kom Golden Mikko och Kazper också. Fast varför Basse har ett tag om Kazpers svans är ingen som vet.

 

Jag föreslog att vi skulle leka så det gjorde vi. Väldigt skoj att springa en massa med de här två.

 

Mikko och Bosse fann varandra och hade en massa skoj. Bosse han fattade ingenting så mycket kompisar att leka med.

 

Flockspring i massor belv det. Fanns hela tiden olika flockar att springa med, precis som det ska vara och vi blev massor med hundar idag.

 

Så här ska det vara massor med hundar överallt som leker och minglar.Vi har en massa viktigt att prata om också.

 

Aha Nikkis matte har en hand i fickan. Bäst att hålla sej framme, det kan ju vara nån trevlig godisutdelning på gång.

 

För säkerhets skull så kollade jag och Mikko om Basses husse hade nåt att bjuda på. Vi är i ständigt behov av godis eftersom vi inte får mat i våra hemma

 

Du Nikki det var länge sen du och jag lekte ordentligt. Vad säjer du ska vi ta en omgång?

 

Blev massor med skoj tillsammans med henne och Asco. Mer lek till alla hundar.

 

Leonberger Peggy hon hittade minsann den där superbra gropen som är fylld mer lervatten.

 

Bara svansen som syntes, lerinpackningar är perfekt för pälsen det vet ju alla hundar. Det var flera som gjorde såna men det missade matte att få bild på.

 

Fast här kommer Dalmatiner Tilly upp från en inpackning. Begriper inte varför människorna pratade om väldigt leriga hundar. Vi hade en massa skoj.

 

Helt plötsligt sprang Basse runt med nåt i munnen. Visade sej vara en sittdyna som klantmatte hade glömt kvar i torsdags. Nu är den tillbaka här hemma igen.

 

Basse och Bosse är nästan lika gamla skiljer bara en månad mellen dom. Här ska Bosse åka hem till sej, undrar om han sov resten av dagen efter allt nytt och skoj han upplevde.

 

Vi andra fortsatte att ha skoj. Jag sprang ikapp med Sansa en stund. Vi vann båda två och roligt var det.

 

Till och med Chess var med och lekte en stund, det är sällan som hon leker, hon brukar mest gå runt och kolla.

 

Så håller det roliga på och tar slut igen. Men Basse och Asco hade nån brottning på gång.

 

Jag tror att Asco och Basse gillar varandra för de låg och gosade en stund. Men så skulle vi alla till våra olika hemma. Basse gjorde ett försök att hänga med mej, men människorna genomskådade hans planer så han fick stanna hemma hos sin husse.

Jag somnade gott när jag kom hem.

I morgon är det söndag och dags igen, jag hoppas det blir lika skoj då.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards