wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2019

Aktiverat oss med många kompisar

Av Wilma Border collie - 31 oktober 2019 17:57

Blev en bra dag igen. Hämtade som vanligt Basse på min morgonrunda.

Var hemma hos mej ett tag innan det var dags att ge oss iväg igen. Hämtade upp Jenna som skulle hänga med oss idag.

 

Så nu ska vi aktivera oss med komåpisar. Hade sån tur att Labrador Diza hade kommit när vi kom. Mycket trevligt.

 

Blev mycket lek först. Setter Kazper kom också så han och Basse hade nån brottningsmatch.

 

Asco fyller år idag och hans matte hade med sej supersmarriga Muchbullar som vi fick. Jenna hade nog kunnat smälla i sej hela påsen.

 

Det doftar underbart, går det att få mer? Väldigt snällt av Asco med matte att bjuda oss på detta supergoda.

 

Dvärgschnauzer Moha och hennes lillebror Troy kom också. Det var första gången han var med och träffade flera av oss. Asco tyckte att han var väldigt spännande.

 

Blev massor med skoj lek ett tag. Vi var rekordmånga hundar också, sammanlagt blev vi tio stycken brukar vara typ hälften på våra aktiveringsträffar

 

Så skulle vi gå till skogen och prova lite skogsaktiviteter.

 

Meninbgen var att vi skulle hålla på med sånt här, alltså balansera på fallna träd bland annat. Jenna fixade det hur bra som helst.

 

Basse försökte fuska och komma över köttbullebitarna genom att bara se söt ut. Han hade ingen framgång.

 

Nu var det ingen höjdare med de där skogsövningarna idag. Det var alldeles för halt för att kunna göra det som var tänkt. Vi hoppade lite och sen sa människorna att det där får vänta till det är torrare. Det är inte meningen att vi ska skada oss.

 

Blev en massa lek och mingel istället.- Precis lika trevligt det.

 

Så kom Labrador Alice också. Var ganska länge sen vi träffade henne sist och hon och Asco har aldrig träffats.

 

Alice och Asco blev superbra kompisar på en gång och hade massor med skoj ihop. Alltså precis som det ska vara.

 

Fast vad Alice och Mikko gör med stackars Asco här det är inte nån som riktigt vet. Tror det var nån skoj lek.

 

Rick kom förbi när han rastade sin matte. Hans matte ansåg att de skulle fortsätta men Rick ville hänga med oss andra. Han vann över sin matte, bra jobbat.

 

Han och Jenna hade nån dragkmap och konstigt nog så förlorade Jenna.

 

Gick tillbaka till våran lekplats istället. Alla lekte massor och skoj hade vi.

 

Som här, en viktig diskussion om vad som ska göras nu. Det gäller att vi alla är överns om vad vi ska hitta på.

 

Som här jag och Basse har nedlagt ett byte som råkar vara Rick. Men det var självklart bara en skoj lek.

 

Jaktlek är skoj. Rick blir jagad av Jenna och Basse och jag är precis bredvid Rick. Han fick springa mycket för att försöka komma undan.

 

Lille Troy han blev trött av alla kompisar och alla nya intryck så han och Moha åkte hem först av oss. Inte lätt att vara liten valp och ha massor att lära sej.

 

Ett sista ryck. Människorna har nämligen bestämt att nu kunde det räcka för idag. Korkade påhitt vi kunde ha fortsatt leka hela dagen.

 

Visst är det snyggt med gråa slingor i min svarta päls. Ett tecken på att jag har haft en massa skoj i leran.

Jag och Basse käkade lite lunch sen sov vi gott.

 

Eftermiddagsrunda. Susannes affär är öppen och vi vill in. Om vi ser tillräckligt utsvultna ut så ser hon oss säkert och ger oss nåt.

 

Så klart våra bedjande blickar hade effekt. Vi fick komma in och det blev godis och umgänge. Precis som vi planerat.

 

Gick en sväng och kollade av kommunens planteringar. Fanns en del intressanta dofter där. Lämnade hem Jenna och jag och Basse gick hem till mej.

När hans husse kom och hämtade honom så fick jag en hel påse med Dentastix. Snålmatte har gett mej EN! Det är min godispåse alltså borde jag ha fårr alla, men hon har minsann gömt den för mej.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards