wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2019

Blev en del kompisar idag också

Av Wilma Border collie - 27 oktober 2019 17:52

I dag hade svampvattnet den goda smaken att sluta falla när det var dags för mej att åka på hundträffen.

Tänkte att då skulle det säkert komma fler kompisar.

 

Hm här har det hänt märkliga saker sen igår. En stor grop och en del annat konstigt. Var tvungen att kolla noga.

 

Så här ska det bli. Basses husse hade belysningsstolpar och nu ska de på plats. Perfekt när det blir mörkare för nu kan hundar komma och leka även på kvällarna.

 

Hittade frisbeen och lekte en del med den i väntan på att det skulle komma fler kompisar och att Basse skulle komma ut.

 

Golden Mikko kom och han var mycket intresserad av den där nya gropen han också. Jag förklarade och ansåg att vi kunde ägna oss åt viktigare saker.

 

Asco kom i dag också. Han gillar verkligen att få vara med och ha en massa skoj med oss andra.

 

Titta nu har Basse blivit utsläppt. Perfekt nu kan vi ha ännu mer skoj.

 

Pågår nåt sånt där oss hanar emellensnack så jag lät dom prata i lugn och ro. I bland diskuterar hanar en massa oväsentliga saker.

 

Så de är klara så vi kunde leka i stället. Mycket trevligare sysselsättning. Bäst att passa på för ingen vet när vi får chansen igen.

  

Hörru Asco vad gör du med Basse? Behöver jag och Mikko vara poliser? Ingen fara det var bara lek så vi slapp polisinsats.

  Lekte mer och funderade en del på om vi bara skulle bli fyra hundar idag. Vi brukar vara många.

 

Ingen fara det kom fler. Här kommer Leonberger Bamse, Billbo och Sigge (matte lyckades komma ihåg namnet)

Desto fler vi är desto roligare blir det. Alltid finns det nån att leka med eller ha en viktig hunddiskussion.

 

Tryfflan och Winnie kom också. De var uppe på däcket och vi andra beundrade dom mycket. Mikko hade planer på att hoppa upp han också men det ryms inte tre hundar på en gång där.

 

Basse bestämde sej för att visa att han minsann kan åka rutschkana numer.

 

Titta vad han kan! Han är en mycket smart hund. Jag har provat att åka en gång, det räckte brukar ta vägen vid sidan om istället.

 

Mycket lek och mingel var det som vanligt. Vi har alltid så trevligt på våra träffar. Jag borde nog ha varit med här men.........

 

Jag blev upplyft av Bassehusse för nu skulle jag nåt. Vet inte riktigt vad jag tycker om att bli buren så här.

 

Inget värre än att jag skulle sitta på däcket. Fick både beröm och godis så det var helt okej att göra det.

 

Dvärgschnauzer Mezzo kom förbi en sväng och umgicks lite. Mycket trevligt.

Vi hade en massa skoj ett tag till men sen började människorna prata om att dags att åka hem och sånt där fullkomligt onödigt mänskligt krafs.

 

Fast Basse och Asco hade inte lekt klart så de höll på en stund till. Men allt skoj har ett slut, de blev hämtade.

 

Har släppt in Basse i hans hus och nu ska jag också åka hem till tråkhemma. Tiden går alltid alldeles för fort när man har skoj.

 

Hemma så städade matte i ett skåp. Perfekt ansåg Kleptoman Leya och flyttade genast in på en hylla. Matte hade helt andra åsikter för hon skulle lägga det som inte hamnat i sopsäck på den hyllan. Jag kollade deras kamp ett tag. Matte lyfte bort och Leya var tillbaka innan matte hunnit få dit det som skulle vara där. Tog lång tid för matte att vinna kampen om hyllan.

 

Eftermiddagsrunda och jag fick leka med bollen ett tag. Bra då fördrev jag en stund av den trista rundan.

 

Låg och snuttade på snöret en stund medan jag funderade på en massa viktiga hundsaker. Finns alltid en massa viktiga beslut att fatta och en del annat.

I morgon är det ordning i tillvaron för då ska jag som vanligt hämta Basse på morgonrundan och sen ska vi hitta på nåt skoj också. Blir säkert en bra dag.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards