wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2019

Söndag med kompisarna

Av Wilma Border collie - 20 oktober 2019 17:50

Hade fallit svampvatten i natt och försökte falla en del när jag var ute på morgonrunda. Men som tur var upphörde nedfallet när jag skulle i väg för att träffa dagens kompisar.

 

Ingen Basse ute så jag ansåg att matte skulle släppa ut honom vilket hon vägrade. Fick bara höra att Basse skulle minsann komma ut snart.

 

Han kom och jag hade hittat en frisbee, mycket skoj sådan så jag lekte mycket med den,

 

Basse är minsann en mästare på att fånga frisbee han också.

 

Tjoho Jenna kom idag också. Perfekt nu ska vi ha roligt. Vi har inte setts sen i går och det aär alldeles för länge sen.

 

En ny hund, fast jag känner honom. Han heter Asco och bor nära mej. Nu skulle han få prova at vara med på hundträff för första gången.

 

Asco blev omgående dödligt förälskad i Jenna, men kärleken var inte besvarad.

 

Basse ville leka och Jenna berättade att hon inte alls besvarade Ascos varma känslor. Stackars Asco bli så blixtförälskad och bara bli utskälld.

 

Fast de kunde leka tillsammans och ha skoj också. Basse tyckte att det var väldigt skoj med ny kompis.

 

Labrador Diza kom, mycket trevligt, för vi förstod att vi nog inte skulle bli så många hundar idag. Troligen ville inte människorna ut fast nedfallet upphört.

 

Borzoi Mra kom, hon och Aco borde kuna ha en massa skoj tillsammans genom att springa mycket och fort.

  

De hade nån diskussion. Troligen om vem som skulle vara snabbast av dom.

 

Nu ska det springas och springas fort.

 

Slutade med att det blev sånt här skoj flockspring. Fast vi andra hade inte en chans att vinna, men vad gör det vi hade skoj.

 

Jag och Basse hade ett viktigt samtal med Myramatte. Vad vi pratade om det stannar mellan oss.

 

Sen kom vi på en ny lek. Vi hittade en gris och den borde vi kunna ha skoj med. Alltså uppsökte vi Jennamatte och bad att hon skulle kasta den till oss. Jenna har faktiskt uppfostrat sin matte väldigt bra.

 

Jag vann! Eller jag vann den här gången, de där gångerna jag förlorade behöver vi inte prata så mycket om.

 

Dalmatiner Tilly har vunnit och stack i väg med grisen. Funderade om jag skulle förska komma över den men lät bli.

 

Kollade om Chesshusse möjligen hade tröstgodis till oss som förlorade. Det hade han så livet kändes bättre.

 

Jenna kom över grisen och bestämde sej för att reta Diza med den var en mycket skoj lek. Fast det hände ett par gånger att Jenna blev av med den när Diza var snabb.

 

Vi andra ägnade oss åt en massa annan lek och hade roligt medan de drogs om grisen.

 

Tilly och Asco lyckades få ner Basse på marken med gemensamma krafter. Men han var uppe snabbare än vad han hamnde där.

 

Dags igen för den skoj leken kast med gris. Nu är jag verkligen laddad och tänker vinna.

 

Här ser ni vinnaren av loppet hinna först till grisen. Jag vaktade den ganska länge, min vinst är min, bara min.

 

Lekte mer utan inblandning av grisen. Roligt hade vi, bäst att passa på för vem vet när vi får chansen nästa gång. Människor kan hitta på så mycket korkat.

 

Så gick tiden alldeles för fort igen. Bara jag, Basse och Jenna kvar och det är dags för mej och Jenna att åka hem. Men innan människorna fick med oss så smet vi in till Basse och bjöd oss på goda kycklingben.

Somnade när jag kom hem. Jag blir trött av allt skoj.

Gick på en trist eftermiddagsrunda, inga varken hundar eller människor jag känner ute.

I morgon då är det slut på Tråkveckan. Har hört att jag, Basse och Jenna kommer att ha tassarna överfulla. Vi ska besöka nån trevlig skog och sen ska vi göra nåt annat mycket skoj också. Blir säkert en mycket bra dag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards