wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2019

Aktiverat oss och shopping

Av Wilma Border collie - 16 oktober 2019 17:46

Blev en mycket bra dag detta.

Äntligen var det dags för Jenna igen och dessutom skulle vi träffa kompisar.

Hämtade Jenna och hamnade på Klovsten, fick passa bilen medan matte försvann i nåt hemligt ärende som vi enligt henne inte skulle bry oss så mycket om just då.

 

Stackars Basse han känner igen ljudet på min bil och satt inne och grät för att matte inte kom och släppte ut honom på en gång. Men han blev utsläppt ganska snabbt och nu är detväntan på att vi ska få komma ut.

 

Nu ska vi ha skoj! Ännu bättre det kommer kompisar, detta blir perfekt.

 

Borzoi Myra kom och valpen Kazper, ungefär nu försvann Jenna alldeles spårlöst. Hon brukar aldrig försvinna.

 

Vi är inte så korkade som människor ibland inbillar sej. Jenna hade hittat börkjan på ett trevligt spår som matte lagt. Alltså drog vi allihopa och gick det alldeles på egna tassar. Superbra för det fanns en massa köttbullebitar i slutet.

 

Så vi är tillbaka, mycket belåtna med vårt spårande. Vadå vänta till sen, sånt är en korkade mänsklig uppfinning. Vi spårade och vi hittade slutet precis som det ska vara.

 

Jag pratade en del med Kazper. Honom har jag bara träffat en gång för ett tag sen. Blir så när jag har varit så upptagen så länge, men han är en mycket trevlig typ. Nästan jämngammal med Basse.

 

Vi hade en diskussion om vad vi skulle hitta på., Myras matte hade försvunnit och gjort nåt spår till Myra så hon fick passa sin bil. 

 

Golden Mikko kom också, blev en massa lek med honom.

 

Kazpers matte skulle lägga ett spår till Kazper och vi försökte hjälpa till, Fick inte alls ge en massa hjälpande tassar. Eller vi kollade faktiskt om det var ett tillräckligt gott godis i spårslutet.

 

Tryfflan och Winnie kom så jag hade ett viktigt samtal med deras matte. Bland annat om den ständiga bristen på gott godis.

 

Detta är Pippi som bor tillsammans med Myra, hon är bra söt.

 

Lapphunds Sarek dök upp, honom har vi inte träffat på massor med månader. Först tyckte han att det var jätteskoj med oss och lekte.

 

Men sen blev Sarek bara stressad och skulle på Basse hela tiden så de åkte hem ganska snart igen.

 

De andra gick i väg och ägnade sej åt sina spår. När vi inte märkte nåt så gjorde matte ett nytt kort till oss. Jag hade lite kurs med Basse om att följa bloddoften och han fattade omgående. Smart är han.

 

Vi hittade ett nytt spårslut med köttbullebitar. Hörde nåt om att egentligen skulle vi ha gått det där bra som matte hade lagt men som vi redan tagit. Ja, vi har faktiskt inte tid att vänta, spår har extremt kort hållbarhet.

 

Alla är tillbaka och vi kunde ägna oss åt en massa skoj flockspring. Jenna och Myra är supersnabba så vi hade svårt att hinna med dom.

 

Mikko och Myra tränade dans. Tror att Jenna var domare eller nåt. De borde få högsta betyg i pardans.

 

Sen var det mer spring, lek och en massa skoj. Så här ska alla dagar vara.

 

Myra är superduktig på att balanser på det där gamla traktordäcket. Med henne långa ben är det inga problem att hoppa upp där inte.

 

Pratade en massa med Myras matte också. Gäller att hålla sejväl med alla människor också.

Så påstod människorna att det var dags att sluta för idag. Korkat, tiden går alltid alldeles för fort när vi har skoj.

Lämnade hem Jenna och Basse hängde med till mej. Vi käkade lite sen somnade vi ett tag.

 

Eftermiddagsrunda och jag förklarar för Basse att det kommer att bli superbra detta.

 

Vi har minsann blivit skjutsade till min allra bästa Grisöronaffär! Nu ska det shoppas, eller egentligen var det så att matte skulle skaffa en pryl. Det kommer att bli lite förändringar och den där sken kommer att behövas då. Vad som är på gång det berättar jag i morgon.

 

Jag visade Basse var alla bra saker finns och såg till att sno lite lösgodis aom han fick smaka. Sen fick vi mer godis.

 

Efter en massa övertalning så provade Basse vågen. Han börjar vara en stor hund nu. Väger 16 kilo redan.

 

Nästa mycket viktiga kurs. Lära Basse hur man får shoppinggodis. Jag visade och Basse var mycket intresserad.

 

Läraktig elev. Basse får MVG i kursen Tigga shoppinggodis. Detta är en extremt viktig kunskap, lära sej shoppa rätt saker och sen få det viktiga godiset.

Åkte hem och var bara hemma en stund innan basses husse kom och hämtade honom.

Jag är trött och nöjd med min dag och vet att det blir bra i morgon också.

 
 
Ingen bild

Christina Johansson

18 oktober 2019 16:42

Härligt med så fina kompisar. Ser att Ni har riktigt skoj. Hälsa matte och sköt om henne..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards