wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2019

Lika skoj idag

Av Wilma Border collie - 13 oktober 2019 18:08

Insåg i morse att det var söndag och jag hade minsann hört att det är som vanligt och alltså skulle jag träffa kompisar i dag också. Återgick till min vana att efter morgonrundan lägga mej precis innanför dörren. Litar inte alls på att matte verkligen kommer ihåg att ta med mej.

 

Efter flera dagars väntan så ansåg matte att det var dags. Jag hade superbråttom, tänkte minsann inte missa en enda sekund av umgånge med kompisarna.

 

Hej Basse, vad tycker du att vi ska hitta på idag?

 

Vi lekte massor och Basse berättade en dek roliga saker också.

 

Tjoho det kommer fler, nu ska vi ha ännu roligare.

 

Labrador Alice och Golden Mikko kom.

 

Nu ska vi diskutera vad vi ska hitta på. Viktigt att vi alla är överns om vad vi ska pyssla med.

 

Dalmatiner Tilly kom också. Vi hundar har en hemlig intern tävling om vem som först lyckas välta en människa. Bara det att människorna börjar genomskåda våra planer och försöker hålla sej undan eller sitta ner.

 

Äsch, strunt i människorna vi tar och har skoj med annat en stund.

 

Sprang massor och fort med Basse. Jag vann med en huvudlängd vilket syns på det här fotot. Fast Basse försökte fuska genom att bita sej fast i mej.

 

Mikko han tänkte starta en hundkör och försökte vara dirigent och få Alice och Tilly att sjunga Gick visst inget vidare.

 

Den där svarta killen (som hon den dementa aldrig lär sej vad han heter) har jag inte träffat på evigheter. Vi hade massor att prata om eftersom vi inte setts på så många månader.

 

Tryfflan och Winnie kom och vi upptäckte att deras matte hade väldigt gott godis. Alltså gjorde vi allt för att komma över det. Kan minsann hoppa hur mycket som helst över hindren bara vi får godis.

 

Vara två på balansbrädan går alldeles utmärkt. Jag och Tryfflan klarade det flera gånger eftersom godis är gott.

 

Va? Vad menar du? Slut på godiset? Nä, så illa kan det inte vara, är väl ständig tillväxt i godisfickan eller?? Var tydligen ingen tillväxt alls.

 

Gjorde lite hundyoga istället för att bli av med mer av den där eländiga omoderna pälsen.

 

Borzoi Myra kom i dag också och ville ha skoj med oss. Desto fler vi är desto roligare blir det.

 

Chess och GunGun kom också. Hade en del såna här viktiga gruppdiskussioner. Då avhandlar vi en massa hundrelaterade saker som människorna inte har ett dugg med att göra. Många viktiga beslut och en massa bra tips brukar det bli under såna.

 

Tilly hon jobbade hårt på att förska komma ifatt Myra men hon lyckades aldrig.

 

Chess husse hade godis. Då är det väldigt viktigt att hålla sej framme. Vi behöver massor med energi. Stackars Alice höll på att missa eftersom hennes husse påstod att hon skulle gå hem. Men hon lyckades få en del innan hon skulle hem.

 

Jag och Basse hade ett sånt där enskuilt samtal med Basses husse. Hade en hel del vi behövde avhandla med honom.

 

Nä jag och Basse ska inte mecka med Mulen, tror inte att Tommy skulle uppskatta våra insatser. Var fasktist så att Winnie var under den och vi försökte övertala henne att komma fram.

 

Var visst inget skoj under den så hon kom och vi kunde fortsätta att umgås.

 

Lekte mer och hade flera viktiga diskussioner innan människorna hittade på att det var dags att åka hem igen.

Korkat, men bara att hänga på.

Sov gott när jag kom hem. Borde vara lördag senast i morgon om jag fick bestämma.

Gick på eftermiddagsrunda. Hade tur så de höll på och packade på tillfälliga Pryl 7an, tog mej in och blev bjuden på smarrig mjukost med räksmak.

När jag passerade torget så träffade jag Sheltie Truls. Trevligt för det var också väldigt länge sen.

I morgon börjar eländiga Tråkveckan när det inte går att besöka alla bra skogar eftersom de är fulla av jägare.

Men jag får väl fördriva dagarna på nåt sätt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards