wilmablogghund

Alla inlägg den 12 september 2019

Av Wilma Border collie - 12 september 2019 18:06

Har haft tassarna fulla idag också. Först så skulle jag och Jenna åka till en skog som vi inte har besökt på länge.

Sånt 'är alltid trevligt.

 

Så på plats nu ska vi kolla om de Rödgula trumpetsvamparna har blivit fler och stora.

 

Lika bra att börja jobba då. Tänkte att om jag visar matte några så är hon sysselsatt och jag kan ägna mej åt andra viktiga saker.

 

Jodå det fanns en del som var vuxna och mycket nyfödda valpar också.

 

Jag försökte smita iväg på lite trevliga span men blev upptäckt varenda gång. Var det inte Jenna som skvallrade så var det matte som såg mej.

 

Jenna var superduktig och hittade många. De syns inte på bilden för de växer ganska dolda under gräset. Men massor med beröm blev det.

 

Jag är väl smart. Om jag sätter mej och markerar svampar så kan jag spana Ekorre samtidigt. Gick strålande, kanske ska fortsätta med den här kombinationen.

 

Om jag råkat passera ett dyhål? Jo det kan väl hända men lerinpackningar är välgörande för pälsen har jag hört.

 

Vi fortsatte i skogen skulle kolla andra ställen också.

 

Kända spanställen men det var ingen hemma. 

 

Där emot fanns det massor med stora Rödgula trumpetsvampar.

 

Så här ska de se ut, stora och fina.

 

Kollade runt, men allt var precis som det skulle. Hittade en del mer svamp bara.

 

Spanade en del från en sten och iskuterade om vi skulle hitta på nåt mer. Men enligt matte hade vi varit ute länge och det började bli dags att gå till bilen igen.

 

Alltså detta är inte snällt. Jag har blivit fånge eftersom jag gärna drar på span här. Jenna som sköter sej fick vara på fria tassar och hon retades. Hundlivet är orättvist!!

 

Fast sen blev Jena också fånge. Matte funderade på om hon inte lärde sej nåt i går när hon rullade i bajset och sen blev duschad av sin matte. Fast nu var det bara nån doft och inget klet som tur var.

 

Hemma på min gata. Det går runnt en stackars hemlös katt och nu var den hos mej. Den gillade inte alls mej och försvann under bilen. Jag försökte hälsa men det lät bara underligt under bilen.

Gick in och åt och sov i stället.

Hämtade Jenna och gick en eftermiddagsrunda, träffade Chihuahua DeeDee annars var det en tråkrunda.

  

Sen hamnade jag här. Titta så lycklig Labrador Alice blev när jag kom, tror hon längtade efter mej.

 

Kollade runt hemma hos henne och så pratade vi en massa om vad vi ska hitta på den närmaste veckan. Många planer har vi.

 

Perfekt! I Alice packning fanns det minsann en tub med utsökt ost. Jag som är ostexpert provsmakade och den är fullt godkänd.

 

Så där människorna har pratat massor med tråk och nu ska Alice och hennes packning med hem till mej. Nu ska vi vara sambo i en vecka medan hennes människor är i nåt Långtbortistan där det är ovädershetta.

 

Så Alice är redo att åka hem till mej.

Hemma hos mej så kollade hon hur jag bor och mina katter blängde. Men Alice har katt så de kommer att vänja sej.

Vi har slappat och ska nog få greja med aktivitetsspel i kväll. I morgon ska det bli nån runda i nån skog.

Kommer att bli alldeles ypperligt detta att bo ihop med Alice.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards