wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 10 september 2019

Så blev jag ensam

Av Wilma Border collie - 10 september 2019 17:46

Så hände det, idag blev jag ensam. Ingen kompis som skulle hänga med mej inte. Elände, fast enligt matte så har jag inget att gnälla över för detta var sista ensamma dagen på väldigt länge. Vet jag inte om jag tror på.

 

Så framme i den skog som jag ska fördriva tid i. Kom på att här inne kan det vara bra.

 

Jodå min plan fungerar. Vid mina tassar står det en massa Svarta trumpetsvampar. Just dessa är valpar men det fanns massor med vuxna också. Bra nu är matte sysselsatt.

 

Om du plockar så tar jag en sväng här. Behövde kolla Ekorrar och idag var det ingen skvallerbytta med. Jag fick faktiskt sitta och spana ifred en stund.

 

Inte alltid som Svarta trumpetsvamparna ser ut som i svampböckerna. Denna har växt lite konstigt. Blev flera liter svamp på en liten fläck.

 

Gick vidare. Här har skogen blivit mycket glesare sen sist. Insåg att vissa av mina bra spanträd är borta.

 

Här ligger de saknade träden. De har dött eftersom nån som heter Granbarkborre dödat dom. Korkat av den där insekten.

 

Hallå Ekorre! Jag ser dej där uppe. Vill du komma ner och umgås en stund? Asociala typ det ville den inte alls, den ville inte ens prata med mej.

 

Hittade lite kantareller istället. Perfekt eftersom det behövs såna till helgens kurs. Fick mycket beröm och godis för väl utfört jobb.

Ungefär nu hade nån typ varit och pillat på värmereglaget så det blev nästan ovädershetta i skogen. Trodde att det var slut på sånt för i år.

 

Bland de här tallarna brukar det finnas Blomkålssvamp. Jag vildade, var för varmt och matte kollade alla tallar. Fanns inga ännu, kanske nästa gång jag åker hit.

 

Bra sjön. Jag behövde svalka tassarna och dricka vatten. Gott och svalt vatten alltså alldeles perfekt.

 

Matte satt på en sten och sa saker om den där hettan som inte alls var välkommen. Nu ska det vara skön höstluft i skogen.

 

Kollade ett ställe till med Svart trumpetsvamp. Det fanns men de var alldeles för små så de får växa tills jkag kommer nästa gång.

Åkte hem, hade varit flera timmar i skogen.

 

Eftermiddagsrunda. Varför är inte tillfälliga Pryl 7an öppen? Jag är godissugen? Borde vara öppet när jag passerar.

 

Då provar jag väl med nästa affär då. Nu hade jag minsann framgång Susanne hade sin affär öppen.

 

Äntligen lite godis och umgänge, gjorde min ensamma dag så mycket bättre.

 

Nå tänker du kasta i dag eller nästa vecka?

 

Bollen blev kastad så jag kunde leka en stund. Hade skoj, men det var för varmt så det blev inte så länge.

 

Avslutade med ett hundyoga pass. Råkade tappa huvudet, men jag hittade det igen så jag kunde gå en sväng.

Träffade Chihuahua DeeDee, trevligt med i alla fall en kompis en stund.

I morgon är det dags för Jenna igen. Verkligen på tiden. Får se vad vi hittar på.

Bloggen kanske blir senare i morgon för matte ska i väg och prata med nån om en kurs som matte ska ha. Som omväxling ska hon visst lära människor hitta svamp fram över. Undrar om de också får ost som belöning? Jag kommer att vara med när det är kurs i skogen så det ska bli intressant att se om människor blir lika bra som vi hundar på svampsök. Fast det tar ett tag innan den kursen börjar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards