wilmablogghund

Alla inlägg den 5 september 2019

Av Wilma Border collie - 5 september 2019 18:05

I dag skulle jag ha en sån där eländig ensam och övergiven dag. Enligt matte så går inte världen under om jag har en dag utan sällskap.

Jag skulle åka och kolla en skog där jag inte varit på ett tag, kanske att svampen vaknat där.

 

Jaha på plats och det är bara att vänta på den långsamma människan, hon kommer säkert vilekn vecka som helst framöver.

 

Hann inte så långt innan det såg ut så här. Alltså bara att börja jobba.

 

Syns inte så bra på bilden men de sitter överallt runt omkring mej de Svarta trumpetsvamparna.

 

Matte plockade och plockade och plockade ännu mer.

 

Eftersom hon var strängt upptagen så passade jag på att gå iväg en bit. Perfekt jag hade kontakt med Ekorre och matte sa inte ett ord om att jag satt och spanade. Hon hade fullt upp.

 

Fast jag kom tillbaka och jobbade mera. Var inte alldeles säker på att matte skulle hitta allt utan min inblandning. Hörde hur hon stönade några gånger och nåt om att vi skulle ha gått en bra runda.

 

Ja jag har dekorerat mej`. Jag är snygg tycker faktiskt att detta klär mej alldeles utmärkt. Fick inte ha det kvar,

 

Mycket lång tid senare. Värsta skrytbilden, blev visst ett par Svarta trumpetsvampar idag. Enligt matte var det tungt, väldigt tungt att släpa till bilen.

 

Det tar på mina hundliga krafter med så här mycket jobb. Ska faktiskt bli skönt att åka hem och sova.

Somnade hemma medan matte rensade och rensade all svamp.

 

Eftermiddagsrunda. Hamnade i skogen igen. Eftersom det inte blev den där tänkta rundan på förmiddagen så skulle jag röra lite mer på mej nu.

 

Vadå röra mej? Jag har ett bra spanställe här. Fick inte alls sitta kvar utan skulle gå en sväng.

 

Så där det här är precis vad matte behöver. Hörde en massa märkliga ord för det fanns betydligt mycket mer än det på bilden. Men matte plockade snällt. Jag åt min belöning och gick.

 

Tänkte att hon skulle vara upptagen lika länge som på förmiddagen så jag la mej under ett träd och pratade med Ekorre.

 

Men det blev inte så långvarigt så det var bara att fortsätta min runda.

Hörde att matte pratade i telefonen och det lät väldigt bra. Jag får minsann mycket sällskap i morgon. Basses husse ringde och frågade om Basse får hänga med mej och Jenna. Så klart han får, desto fler kompisar desto rioligare blir det.

 

På väg hem, lite variation skadar aldrig så tre Stolta fjällskivlingar fick följa med.

Nu ska matte fortsätta med svampen som aldrig tar slut och jag ska fundera ut vad jag, Jenna och Basse ska hitta på för nåt i morgon.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards