wilmablogghund

Alla inlägg den 2 september 2019

Av Wilma Border collie - 2 september 2019 17:18

Efter svampvattennedfallet och Åskar besök i går så har det blivit trevligt hundväder igen.

När jag var ute för morgonrundan så var det så där svalt och skönt som det ska vara.

Sen var det dags att hämta Jenna, verkligen på tiden vi har inte setts på massor med dagar.

 

Så nu ska vi till skogen och göra en massa viktiga saker. Typ kunna röra oss utan att få värmeslag.

 

Hann inte så långt innan matte hittade en Rimskivling. Den första för i år, men den var alldeles full med krälande hyresgäster så den bor kvar i skogen.

 

Tänk vad det är skönt att vara på fria tassar och kunna springa som vi vill. Alldeles perfekt temperatur i skogen för att vi ska kunna ha skoj.

 

Matte lyckades hitta några fina Karl Johan som var utan hyresgäster, fast de allra flesta ser ut så här, sjuka av soppsnyltingen.

 

Svampvattnes positiva effekter, det finns utsökt lervatten att dricka. Har varit alldeles för lite sånt i sommar.

 

Drog i väg in i skogen. Hade massor med viktiga hundsakler att kolla. Bäst att passa på nu när det är bra väder.

 

Matte började prata om att hon är minsann förföjd av de där Mandelriskorna. De brukar inte finnas i den här skogen. Men idag stod det mitt framför fötterna på matte. Fick följa med hem för att framöver hamna hos bättre behövande.

 

Vi var inte ensamma i skogen. Någon kanske Hälge brakade i väg längre bort. Jenna var superduktig och stannade kvar istället för att springa och kolla vem det var.

 

Tänk vad det är skönt att kunna springa och leka. Vi lekte en massa jaktlekar och hade så skoj. Hoppas det fortsätter att vara vårt väder nu.

 

Skulle kolla ett ställe där det fanns enorma mängder med Svart trumpetsvamp förra året. Jo de börjar vakna men det var bara nån liter idag. Blir säkert bättre om ett par veckor eller så.

 

Jenna fick frågan om hon planerade att gå hem från skogen när hon låg och rullade sej i något okänt. Men det var ingen fara, inget som stank i alla fall.

 

Alltså det hade varit mycket bättre att hon fortsatt att rulla sej. Jag gick nämligen iväg för lite avkopplning, men Skvallerbyttan visade minsann.

 

Jo en gång för länge sen så hade jag Ekorrkontakt här, var bara tvungen att kolla. Men det var ingen hemma idag.

 

När Jenna inte jobbar som mattes privata skvallerbytta så går det bra att ägna sej åt skogsagility. Nu är det nämligen perfekt väder även för sånt.

 

Visst är de vackra Dropptaggsvampens blodröda droppar.

 

Om jag hade tänkt dra på span och Jenna hindrade mej? Absolut inte, jag hade bara behov av att utföra en del tassikyr lite akut. Om matte såg nåt annat så var det säkert hennes normala hallucinationer.

 

Va? Gå till bilen? Vi har faktiskt roligt och kan fortsätta i många timmar till. Tyvärr fick vi inte vår vilja igenom utan det var dags att åka hem igen.

Sov gott när jag kom hem, var skönt att ha kunnat leva alldeles normalt hundliv igen.

 

Eftermiddagsrunda. Äntligen går det att leka även då. Hade väldigt skoj med en frisbee en stund.

 

Firade det ljuvliga vädret med hundyoga. Denna kallas för Hunden som gått sönder.

 

Denna är också bra. Sträck rejält på bakbenen och tappa huvudet.

Blir som en ny hund av såna här yogaövningar

I morgon ska jag och Jenna göra nåt viktigt, nåt som vi inte gjort på ett tag men borde få göra ofta.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards