wilmablogghund

Alla inlägg den 1 september 2019

Av Wilma Border collie - 1 september 2019 17:56

När jag vaknade i morse så hade det fallit svampvatten, men luften var vidrig alldeles fuktigt och hett redan tidigt i morse.

Matte gjorde färdigt det som skulle med och sen åkte jag och mötte eleverna.

 

Så framme i dagens skog, blev bara Hugo och Morgan idag då Svante fått förhinder. Han återkommer visst om ett par veckor.

  -

Flera tusen grader varmt och kvavt som attan men mina elever skulle i alla fall fortsätta att träna.

 

Nä jag orkar inte engagera mej idag. Vidrigt väder så jag bestämde mej för att ligga och titta på.

 

Morgan han kom precis i håg vad det var han skulle göra.

 

Hugo visade också framtassarna ordentligt. Hittade svamparna och markerade snyggt.

 

Här har Morgan hittat. Inga som helst problem att hitta dom och visa matte var de finns.

 

Matte lyckades självklart gå rakt på en sån här Mandelriska medan hon kollade hur eleverna jobbade. Brukar inte växa såna i den här skogen.

 

Dags för paus. Det fanns knappt luft i skogen, men nu är det dags för det viktiga skogsfikat. Fick självklart min macka.

 

Morgan han kollade så hans matte fyllde på rätt godis till honom. Viktigt det där att det är alldeles extra gott som serveras när man tränar.

 

Detta ser alldeles normalt ut. Hugo med matte är en bit bort och ska träna. Jag har bestämt mej för att kolla så det går bra. Det gick bra så jag vände och hängde på matte.

 

Jag hittade en Karl Johan som såg fin ut. Men den var full med hyresgäster, det behöver bli bättre väder så de där hyresgästerna försvinner. De gillar äckelhettan alldeles för mycket.

 

Morgan han sprang runt och markerade svamp som om han aldrig hade gjort annat. Han till och med lyckades markera Karl Johan av bara farten. Men så helt plötsligt så insåg människorna att Hugo med matte var borta. Ingen reaktion på rop eller visselpipa. De var försvunna.

 

Nu 'är det riktigt märkligt. Matte pratar i telefonen och Morgans matte står på ett berg och blåser i visselpipan matte brukar använda när jag försvinner på ekorrspan. Jag placerade mej mittemellan dom för det var synnerligen konstigt att se matte på ett ställe och höra visselpipan på ett annat. Men Hugomatte hörde den och lyckades gå mot ljudet.

 

Titta där kommer de! Hade blivit en lång irrfärd i den skogen. Matte som kan den utan och innan insåg att de irrat ganska bra åt olika håll innan de lyckades komma åt rätt håll igen.

Fast de hade hittat svamp under irrfärden och kunnat träna också.

 

Det tar på krafterna att vara på vilseäventyr i en okänd skog. Hugo var bra trött. Så det vidriga vädret på det.

 

Det var dags att lägga av för idag, ingen orkade mer i ovädret. Gick till bilarna och sa hej då till eleverna. De kommer att bli ypperliga svamphundar när de får träna lite mer.

 

Hemma. Himlen blev svart och Åskar hade en massa högljudda åsikter. Matte flyttade som vanligt ut på balkongen för att titta på blixtar och lyssna på muller. Jag sov, var trött efter timmarna i skogen.

Föll en del svampvatten, började vara dags för min eftermiddagsrunda. Blev uppskjutren ett par gånger eftersom det föll svampvatten och då går jag inte ut.

 

Ute och jag har träffat Anne som tyvärr inte hade med Basse till mej. Kollade porten noga eftersom hon och Jenna bor i samma hus. Men Jenna ska jag hämta i morgon och nu väntade vi visst bara på Anne för det var nåt om sällskap till affären. Klarade rundan utan att bli skadad av nedfall. Kom hem och då kom både Åskar och svampvattnet igen.

I morgon ska jag och Jenna åka till nån skog där vi inte varit på ett par veckor. Låter som det kommer att bli en bra dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards