wilmablogghund

Alla inlägg den 23 augusti 2019

Av Wilma Border collie - 23 augusti 2019 17:58

Dags för Jenna igen idag.

Bara det att när hon skulle hämtas så började det falla svampvatten. Är inte så mycket ni överlever sa den som vanligt fullkomligt oförstående matte.

 

Så på plats i skogen. Enligt matte så skulle vi kolla en del här.

 

Gick bra att jobba nästan direkt. Jag hittade en sån där Mandelriska.

 

Stor var den och jag fick en massa beröm fast matte avskyr dom. Men det finns människor som älskar de här. Var inte bara den utan det fanns massor av dom.

 

Detta är enligt matte mycket bättre. En massa Svarta trumpetsvampar. Var mycket mer än vad som syms på bilden.

 

Jenna har bara varit med och hittat såna här vid nåt tillfälle så jag lärde henne att det lönar sej att markera dom. Viktig svamphundskunskap.

 

Stora var de, såna här kan gärna få visa sej i mängder enligt matte.

 

En bit bort, vi har minsann jobbat. Jenna är smart för hon fattade direkt att detta är svamp som lönar sej. Mycket beröm och godis blev det.

 

Är du färdig snart? Vi är svårt skadade av svampvattennedfallet. Snabba dej på med att plocka resten av svamparna för vi behöver skjuts till närmaste djursjukhus.

Fick gå till bilen. Trodde faktiskt att vi skulle få åka iväg och få avancerad intensivvårdsbehandling för våra svåra skador.

Inte det inte, matte körde till huset där människoveterinärena håller till, sa åt oss och passa bilen och försvann. Trodde att kanske hade hon insett hur skadligt det är att vistas ute i nedfallet och att hon av rent egoistiska skäl skulle få behandling. Men hon var tillbaka lika snart igen. Var bara nåt med att ändra nån tid och klaga på icke fungerande telefoner hos människoveterinären.

 

Nedfallet har avtagit och vi ska ta en sväng till i skogen. Här har vi inte varit på evigheter, blir så när vi har massor med skogar att hålla reda på.

 

Tänkte att jag skulle trösta mej med lite Ekorrspan. Men så var det hon skvallerbyttan. Ingenting undgår henne eftersom hon vet att det blir både beröm och godis från matte när hon visar var jag är. 

 

Båtarna de har jag inte provat på massor med evigheter. Lika bra att kolla dom nu när jag äntligen passerade.

 

Vad då ser konstig ut? Inte jag inte, jag är alltid snygg på bilder. Om nån anser nåt annat så beror mitt lite annorlunda utseende på mina regnskador.

 

För det mesta är Jenna otroligt smart. Men ge sej ut och bada när vi är så svårt skadade av svampvattennedfallet.?? Detta kan absolut inte vara bra.

 

Nedfallet började igen så vi bestämde att vi ville hem. Började vara frågan om vi skulle överleva och matte vägrade fortfarande skjutsa oss till nån duktig veterinär.

 

Fast jag vara bara tvungen att kolla. Kanske med tur att den där Ekorrren som fanns här en gång för lä'nge sen skulle ha återkommit.

 

Ja jag kommer, det fanns ingen Ekorre hemma och den där Skvallerbyttan försökte dessutom hämta mej. Måste komma på nåt sätt att få henne att sluta med detta.

Skjutsade hem Jenna och sen ägnade jag lång tid åt att se över alla skador jag fått. Kommer att ta tid att läka detta.

 

Eftermiddagsrunda. Nu är det katastrof. Matte har glömt osttuben hemma och Dixie fyller dessutom 10 år i dag. Alltså borde hon ha fått en hel låda med osttuber. Vi fick i alla fall annat godis.

 

Vidare in till Elisabeth. Mycket lönande för hon kom med stora godisburken, precis vad jag behövde.

 

Utanför träffade jag Chihuahua DeeDee. Trevligt för det var ett tag sen sist. Bjöd henne på lite av mitt godis.

 

Vid torget så träffade jag Ann Marie som skulle lämna massor med saker till matte. Jag fick minsann massor med smarriga kycklingpinnar. Käkade upp en direkt på gatan, behövde uppmuntran eftersom det föll svampvatten igen.

 

Hm, undrar om Ann Marie verkligen bara ska passa mej medan matte är i affären. Kan vara hundnappning på gång så jag la mej ner och ökade min vikt till några ton. Allt för att hon inte skulle kunna släpa iväg mej.

Matte återkom så jag blev inte hundnappad.

Nu ska jag se till att läka skadorna mer och vila mej i form för i morgon ska jag träffa ett gäng nya svamphundselever.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards