wilmablogghund

Alla inlägg den 22 augusti 2019

Av Wilma Border collie - 22 augusti 2019 17:58

Blev tassarna fulla idag fast jag skulle klara mej utan kompis.

Först så skulle jag åka till nån skog ett tag.

 

Det här verkar bra. Skogen med Vithajssjön, har inte varit här på massor med evigheter.

 

Hade kommit upp varningsskyltar i skogen. Enligt matte fanns det såna för massor med år sedan, sen försvann de.

 

Kollade, såg ingen skjutbana så det var nog riskfritt och matte påstår att den ligger en bra bit bort.

 

Så många dofter, så mycket intressant som rört sej här sen sist. Insåg att sen sist det var nog i våras nångång.

 

Äntligen på fria tassar och jag har massor att göra. Måste kolla allt och lite till. Ska inte gå så här lång tid mellan mina besök i skogarna.

 

Passerade Vithajssjön så jag passade på att dricka och doppa tassarna. Perfekt vatten som vanligt.

 

Skulle kolla skogen. I den här skogen kan det finnas ganska mycket olika svampar. Eftersom vi hittade Rödgul trumpetsvamp igår så skulle vi titta efter sån bland annat. Men  det var bara dött och övergivet.

 

Torrt så det dammade om tassarna. Här har det tydligen inte falit nåt svampvatten och inte en endaste svamp fanns det heller.

 

Men tänker du komma den här veckan eller? Undrar när människor ska lära sej att vara lite snabba och inte bara röra sej i snigelfart.

 

De där som har de ädla Vithajarna i sjön har placerat ut ett bord. Perfekt bord för det var ett sånt som ger godis.

 

Detta fick matte väldigt roligt åt. Bredvid jakttornet så sitter det en skylt med varning för skjutbanan. Undrar om de tänker skjuta jägare?

Så skulle jag till bilen, trodde att jag skulle åka hem.

 

Skulle jag inte, för nu har jag hamnat i Engelska skogen. Matte låste upp och körde bil in. Det ser inte så brant ut på bilden men detta är en lång och väldugt brant backe som matte döpt till Mördarbacken.

 

Nu ska jag gå och umgås, planerade för lite andra trevliga aktiviteter också.

 

Ja jag kommer, men du vet det var faktiskt en Ekorre bakom dass. Men den ville inte alls umgås utan stack när jag kom.

Pratade en del med Reidun.

 

Där sitter Chris och nånstans nere i skogen är jag. Har ett superbra spanställe där.

 

Syns inte på bilden. Men jag kom på att jag faktiskt behövde umgås en del med Chris så jag kom tillbaka. Fast det var bara tillfälligt.

  

Äsch! Människorna pratar en massa tråk och jag har blivit fånge. Matte påstod att jag inte alls skulle avvika till mitt bra spanställe hela tiden.

 

Chris han studerade svampböcker. Matte hade med sej tryffelsalt till dom och han letade efter nåt om Stjärnhovstryffel. Fanns inte i böckerna men matte hittade bilder på nätet.

 

Jaha där sitter Chris, Reidun och en som heter Tage (kollar också huset ibland) och äter mat som enligt matte var supergod. Jag som hade behövt spana ekorre var fånge.

 

Men snälla, jag lovar att bara vara borta en stund. Jag vet att Ekorre är där inne i skogen. Hade ingen som helst framgång.

Sen var det dags att säja hej då till Chris och Reidun. Nu tar det till våren innan vi ses igen för de ska åka hem till det där England. Då börjar mitt uppdrag med att kolla till huset med ojämna mellanrum och hoppas på att det får vara ifred.

 

Bara att gå till bilen och åka hem då. Insåg att jag hade varit borta i massor med timmar. När jag kom hem så hade det blivit eftermiddag.

Var trött så jag somnade.

I morgon är det dags för Jenna igen. För se vad vi ska hitta på för nåt, blir säkert en bra dag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards