wilmablogghund

Alla inlägg den 20 augusti 2019

Av Wilma Border collie - 20 augusti 2019 17:38

Skulle vara ensdam och övergiven utan kompisar i dag. Trodde att elände väntade,

Men så hamnade jag i min bil, skulle besöka en skog inna jag skulle göra nåt annat.

 

Min bil får minsann prova sina bromsar denna årstid. Tvårnit eftersom matte såg denna en Stolt fjällskivling.

  

Så går det bra att leta svamp fråm bilen. I gräset syns en del svarta saker, det är ett gäng Svart trumpetsvamp som fick följa med i bilen.

 

Skulle gå till skogen vid Basses hemma, men Basse kom och ville umgås. Så klart det är viktigare.

 

Ni tänker fika, vad får vi? För det är väl inte så att vi ska svälta eller?? Lyckades tigga till oss lite godis.

 

Basse ska få hänga med mej till skogen, men vi övertalade hans husse att ge oss godis först. Skogen kräver en massa energi.

 

Inne i mörka skogen där hängde det ett spöke på min rygg.

 

Ingen fara det vara bara Basse och blixten som hoppade i gång. Här ser det alldeles normalt ut. Han hänger på mej för att kunna spana på viktiga saker.

 

Basse lyssnade noga när jag berättade om vad jag planerade under vår runda.

 

Tänk han blev så glad att han gapskarttade åt en del av det jag berättade. Bra att jag kan glädja nån.

 

Men snälla Jag hör inte dåligt, du behöver inte skrika i örat på mej.

 

Lekte en massa också. Vi har väldigt skoj på våra träffar.

 

Vet inte hur Basse gör men han lyckas utlösa att ostträden börjar blomma. De brukar aldrig blomma under svampsäsong. Vi städade mycket noga så det fins inte minsta lilla spår kvar.

 

Var länge sen jag var i den här delen av skogen så jag försökte spana, men ingen ekorre synlig.

 

Tittade efter svampar som inte hade vaknat och så lekte vi mer.

 

Om detta tycker jag inte!! Jag är lite upptagen en bit bort. Men jag hörde minsann hur matte bad Basse leta efter mej.Dessutom hörde jag en massa uppmuntrande ord om hur duktig han var.

 

Lättlurade valpelände!! Undrar hur många kilo godis han fick för att visa var jag var. Matte kan ägna sej åt svamphundar, detta är fullkomligt onödigt att lära mina kompisar att visa var jag är.

 

Titta!! Vi hittade minsann Rick eller om det var han som hittade oss. Hur som helst var det länge sen jag träffade honom så det blev en hel del skoj bus.

 

Men allt skoj har ett slur. Rick skulle vidare med sin matte, Basse skulle hem och jag var lovad nåt annat. Bara att säja hej då till kompisarna.

 

Pratar inte med dej! Du sa att jag skulle få shoppa och nu har jag passat Icas parkering i minst tre veckor!!

 

Hon skulle bara vå¨ga försöka blåsa mej på min viktiga shopping. Har inte shoppat på massor med år så nu ska jag minsann handla.

 

Kollade noga av sortimentet. Shoppade en del, men hade gentligen behövt mycket mer.

 

Så det mycket viktiga shoppinggodiset också. Det är faktiskt nästan viktigast av allt. Får alltid supergott sånt.

Åkte hem och käkade lite lunch och sov en stund.

 

Eftermiddagsrunda och jag är i skogen igen. Nu skulle det kollas om de där små Svarta trumpetsvampvalparna hade blivit vuxna.

 

De hade blivit vuxna och dessutom fler. Det har fötts en massa nya valpar också, bara det fortsätter att falla svampvatten så blir det nog ordning i mina skogar.

 

Hade fötts en massa Föränderlig tofsskivling också. Bra detta, nu kanske det går att jobba ordentligt igen.

 

Spanade av skogen ordentligt. Gäller att ha koll inför kommande jobb. Sen var det dags att åka hem igen.

Imorgon är det dags för Jenna och vi ska till en skog där jag inte varit på evigheter och Jenna har aldrig varit där. Låter som om det kommer att bli bra.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards