wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2019

Förbereder mej

Av Wilma Border collie - 16 augusti 2019 17:51

I dag skulle jag enligt matte ägna mej åt en del förberedelser. Har nya svamphundselever på kurs i helgen.

I går kom matte ihåg en borttglömd skog så vi skulle kolla den.

 

Den här vägen har jag faktiskt aldrig gått. Jag har varit i den skogen men det var väldigt länge sen och då tog vi en annan väg in.

 

Här har jag nog inte varit. Har inget minne av att jag gått här. Men nya ställen är alltid trevliga.

 

Massor att kolla naturligtvis. Matte tittade efter svampar som inte fanns, det var fullkomligt ökentorrt här.

 

Undrar om det fungerar att Ekorrspana? Var tvungen att prova vid några lovande träd, men det var alldeles dött. Finns tydligen inga Ekorrar där.

 

Matte lyckades hitta EN svamp. En Blek taggsvamp som hade dött torkdöden. Förr fanns det visst ganska mycket svamp i den här skogen men det var då det.

 

Jag kollade en massa mer viktiga saker. Hade rört sej en hel del vilda djur som lämnat spännade dofter.

 

Hoppet är det sista som överger hunden alltså provade jag ekorrspan igen. Värdelös skog inte ett spår av nån ekorre nånstans.

 

Tröttnade på den här skogen. Kanske att vi ska kolla den nångång om det behagat falla mycket svampvatten där.

 

Nästa skog, här kunde jag minsann jobba. För de där Mandelriskorna hade förökat sej igen. Hittade ganska många.

 

Hade fötts en del nya Svarat trumpetsvampar också. Inte många men de är på gång.

 

Så där, nu har jag hamnat på Klovsten och dessutom hittat min allra bästa boll. Hundlivet kändes genast bättre.

 

Hittade Tommy som sa att jag skulle följa med honom. Jag gjorde det efter att ha kollat att matte inte tänkte avlägsna sej.

 

Perfekt han släpte ut Basse. Tänk Basse gillar mej så mycket att han vill kramas varje gång vi ses. Vi lekte en del.

 

Ännu bättre nu kommer Labrador Alice också. Hon var ute och rastade sina människor och kom förbi när hon såg att jag var där.

 

Tack snälla Alicematte, godis var precis vad jag behövde. Jag lever i svält och umbäranden hela tiden.

 

Hade ett långt samtal med Alicematte. Om ett tag ska jag vara sambo med Alice i en vecka. Hennes människor ska resa bort och då ska hon bo hos mej. Jag har en massa planer för saker som vi ska göra den veckan. Bland annat har jag massor med skogar att visa Alice.

 

Basse han försökte dra på egna äventyr. Men jag gjorde en insats och hämtade tillbaka honom. Han ska inte rymma.

 

Så lekte vi en massa alla tre. Det är mycket roligare att vara flera hundar. Desto fler kompisar desto bättre är mitt liv.

 

Basse berättade en massa roligt för Alice. Vi hade skoj ett tag till innan alla människor skulle ägna sej åt allt möjligt tråk.

 

Jaha är väl bara att ligga på min vanliga plats då och vänta på att matte ska bli färdig nångång i framtiden.

  

Skulle som vanligt plockas en massa mer skärbönor. Undrar om hon tänker leva på såna hela vintern?

Hon blev klar så jag åkte hem käkade lite lunch och sov en sväng.

Gick på eftermiddagsrunda som bestod av affärsbesök. Godis hos Elisabeth.

 

Dixie kom ut från sin affär och var så sugen på ost. Bra för då fick jag också en del.

Gick en sväng och nästan hemma träffade jag Jenna också. Mycket trevligt eftersom vi inte träffats sen igår.

Nu dröjer det till måndag. Jenna ska ställa ut sej i helgen och jag ska utbilda fem blivande svamphundar.

Vi ölär ha mycket att prata om på måndag när vi ses igen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards