wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2019

Massor med skoj med mina bästa människovalpar

Av Wilma Border collie - 15 augusti 2019 17:45

I dag var jag och Jenna lovade att vi skulle få roa oss ordentligt, sånt tackar vi aldrig nej till.

Hämtade Jenna och sen åkte vi. Kände igen vägen till Eskisltuna och trodde att det kanske var ett besök på vår köttbullerestaurang som väntade.

 

Aha detta kommer att bli superbra, nu vet jag vad vi ska göra.

 

Nu borde dom vara på gång. Bara att ha tålamod och vänta.

 

Tjoho mina bästa människovalpar Oliver och Adam, detta kommer att bli toppenbra.

 

Skulle gå iväg och ha skoj på ett bra ställe. PÅ väg dit så berättade Oliver att han och Adam minsann hade en massa torkad blodpudding till oss. Det hörde minsann Jenna som berättade att hon inte fått nåt att äta på flera veckor.

 

Den där blodpuddingen var alldeles utsökt finns det möjligen mer till oss? Vi är hungriga får aldrig varken mat eller godis.

 

Blodpudding ger en massa energi så vi sprang massor tillsammans med Oliver. Jätteskoj att bli jagad av honom.

 

Skla vi orka fortsätta att leka så behöver vi mer blodpudding. Bra med människovalpar för de lyder oss hundar väldigt bra.

 

Va? Ska vi vara målvakter? Vet inte om vi är bra på sånt och förresten så finns det ingen boll heller. Adam sa att det behövde vi inte.

 

Detta ser ganska oskyldigt ut. Jag ligger och rullar mej men Adam springer fort. Han var jagad av Jenna.

 

Jenna är supersnabb för hon hann ifatt Adam. Massor med skoj hade dom.

 

Fortsatte att leka en massa med Adam medan Oliver tog en massa bilder på allt skoj vi hade.

 

Jadå jag kan gå i åttor runt Adams ben. Gör vad som helst bara jag får blodpudding. Jenna pårovade framgångsrint hon också.

 

Var tvugna att ta en liten paus. Passade på att få en massa klappar och gos. Som bekant är det aldrig nån som umgås varken med mej eller Jenna.

  Mikrovila sen var vi igång igen. Nu samarbetade jag och Jenna om att hinna ifatt Adam. Vi vann och fick blodpudding.

 

Oliver ska inte tro att han klarar sej så jag jagade honom också. Snabb är han men jag är snabbare.

 

Tänker du komma nångång? Vi har väntat i timmar på dej! Fast vi blev ordentligt fotograferade medan vi väntade på den långsamma.

 

In i den lilla skogsdungen. Jag och Jenna provade en sten. Bra beslut.

 

Oliver han vet minsann var matte har osttuben så han såg till att få den och sen fick vi välförtjänt sådan.

 

Kollade när Oliver var bergsbestigare på några stora stenar. Jag provade att klättra runt lite bland en massa gamla stora pinnar.

 

Så hittade Oliver nån träplatta och det var meningen att Adam skulle träffa den med höga sparkar.. Men kolla Jennas lystna blick.

 

Den är min sa Jenna och snodde den. Hon fick behålla den fast då var den inte lika rolig.

 

Tog en sån där mikropaus igen. Just då gjorde Oliver och Adam nåt annat.

 

Hoppsan! Jenna tänker rymma med mina människovalpar, nu är det bäst att snabba på.

 

Visade att vi minsann kan brottas. Roligt hade vi,

 

Jag är en livsfarligt Border collie. Varför blir inte Jenna rädd för mej? Ingen fara var bara en massa skoj lek.

 

Är väl lika bra att jaga Adam lite mer så han inte slöar till. Mycket skoj detta att jaga människovalpar.

 

Visade Oliver att jag är en stjärna på inkallning i alla fall så länge som jag inte är upptagen med viktigt ekorrspan.

 

Nu har vi lekt och haft så mycket skoj länge så vi började vara trötta. Bäst med en paus och trevligt gosande.

 

Perfekt det finns en bäck där. Mycket gott vatten, jag drack och svalkade tassarna. Jenna drack och försökte simma fast hon var koppelfånge.

 

Ja Jenna jag håller med det där ser spännade ut, men de vill nog inte alls umgås med oss.

 

Tre halvvuxna änder som inte var intresserade av umgänge med oss.

 

Fast Jenna passade på att ta ett bad igen. Finns det vatten så ska hon bada.

Gick vidare, passade matte och en stor affär medan människovalparna var och handlade nåt.

 

Jaha det roliga håller på och tar slut. Människorvalparna ska gå hem och jag och Jenna ska åka hem till oss. När vi hade sagt hej då så trodde vi att vi skulle till köttbullerestaurangen. Matte körde dit, men släppte inte oss ut bilen. Nåt om att det var ingen hemma och hon skulle bara lämna nåt.

Hemma så somnade jag gott. Drömde om allt roligt vi hade haft.

Hämtade Jenna för eftermiddagsrunda, hon sa att hon också sovit väldigt skönt. Gick en sväng och hälsade på i våra affärer.

Sa hej då till Jenna nu tar det till måndag innan jag träffar henne igen. I morgon ska jag visst göra nåt och sen har jag kurs hela helgen.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards