wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2019

Träffat Chefen

Av Wilma Border collie - 14 augusti 2019 17:56

Matte hade korkade idéer idag. Enligt henne så skulle det vara en lugn dag eftersom det varit mycket i massor med dagar. Dessutom skulle jag vara ensam, inga kompisar.

Kolla skärmskyddet och lite annat kunde vara en bra sysselsättning.

 

Började mindre bra. Det finns en låst vägbom och matte har alltid haft koden till det låset. Är ett måste när vi ska göra saker på Sörmlandsleden. Men nu var koden bytt igen utan att matte fått den nya. Tänker inte upprepa alla konstiga ord hon kunde.

 

Jaha bara att gå tråkvägen då. Brukar åka bil här.

 

Kunde i alla fall vara på fria tassar efter en stund. Kollade av men inte fanns det nåt av värde.

 

Så slut på tråkvägen och nu kan jag börja kolla min etapp. Allt var som det skulle, det där gräset de slog sist jag var här låg i snygga högar.

 

Märktes att det kommit lite mer svampvatten här för marken var blötare men bäckarna är så torra att det dammar.

Så¨hörde matte röster så jag hamnade i koppel.

 

Den till vänster är min gamle chef Hasse som har varit regionansvarig, honom har jag träffat många gånger. Till höger är det Calle han är riktiga Chefen för han jobbar som underhållsansvarig på hela Sörmlandsleden. Gör alltså en massa olika stora jobb. Mycket trevligt att äntligen träffa honom. Matte har visst gjort det massor med gånger under alla år.

 

Jag presenterad mej ordentligt och fick precis den uppmärksamhet jag behövde. De höll på och skulle titta på spängerna bakom mej för en del av dom är gamla och dåliga och måste bytas.

 

Gick vidare. Spanade Ekorre en stund, oartig typ som inte alls ville prata med mej. Var så ine i det att jag inte ens märkte att Chefen och fd chefen passerade bakom mej.

 

Kom till skärmskyddet och där jobbade de hårt. Fd chefen Hasse röjde bort mer gräs vid dasset. Jag blev blåst på mitt viktiga jobb kolla dasstunnorna.

 

Kunde i alla fall inta bordet och få min ost. Inte ett besök där utan ost. Matte skulle kolla gästboken, bara det att i skärmskyddet har getingarna byggt på och de var på väldigt dåligt humör. Matte fick flera stick av dom typerna.

 

De jobbade hårt där för skä'rmskyddet fick sitt dåliga tak lagat. Det var alla hammarslag som retat upp getingarna.

Blir superfint detta. Lyssnade på en del mänskligt tråkprat om nyckel till nån annan bom och en del annat.

 

Skulle gå vidare, typ ta en sväng i skogen. Var fånge eftersom matte vet precis var jag tänker avvika för att spana Ekorre.

 

Hittade faktiskt några svampar. Ett gäng med såna här små Björksoppar, bra att det vaknar en del svampar nu.

 

Så hade det vaknat en sån här Citronslemskivling också. Kanske går att utöka jobbet lite framöver.

 

Om jag nu inte varit fånge så skulle jag ha kunnat gå och prata med den där Ekorren som är där borta. Misslyckades.

 

Matte satt på en stubbe och tyckte synd om sej själv. Syns inte så bra på bilden med ett finger svullnade mycket efter den sura getingens angrepp.

 

Undra om hon tänker sitta länge och glo? Om jag slapp kopplet så skulle jag kunna gå och kolla bra ställen där borta. Blev inget av med det.

 

Bara att gå tråkvägen tillbaka då. Den hade inte blivit roligare under den tid jag varit borta.

 

Fast det fanns i alla fall sånt där alldeles utsökt lervatten i ett dike. Bra för jag var törstig och sånt här vatten är extra gott.

Åkte hem, slappade och matte behandlade sina getingstick med nån salva.

 

Eftermiddagsrunda och jag vet precis vart jag ska. Bråttom har jag.

 

Hej Elisabeth, du vet jag har inte fått nåt att äta på flera dagar. Har du möjligen lite gott godis att bjuda på?

Jag fick godis, mycket välbehövligt.

 

Jaså det passar att komma nu? Du sa att du skulle vara på biblioteket i 5 minuter, men jag vet att jag har suttit här i minst 5 timmar! Hur är det med tidsuppfattningen egentligen? Matte påstod envist att hon bara varit borta i 5 minuter, jag vet minsann att det är alldeles fel.

Gick en sväng och hade tur så jag träffade lite människor jag känner.

I morgon är det dags för Jenna igen och jag har hört att vi ska få roa oss ordentligt. Hoppas det stämmer.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards