wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2019

Besökt Engelska skogen

Av Wilma Border collie - 9 augusti 2019 17:45

Skulle fördriva en ensam dag igen. Enligt matte kunde jag ha en lugn dag eftersom jag ska jobba hela helgen.

Så bestämde hon att vi kunde åka till Engelska skogen för det var länge sen jag var där.


 

Så där framme och allt verkar vara som det ska. Matte skulle prova kameran på nya mobilen, så det är en blandning av bilder från vanliga kameran och mobilen.

 

Ja jag kommer. Var bara tvungen att kolla ett spanställe, men ingen Ekorre hemma tyvärr.

 

Här gick det bättre, men det var en sån där asocial typ. Dessutom var den så extremt asocial att den försvann iväg på andra sidan bäcken. Här har jag inte en chans att komma över heller.

 

Gick vidare och så klart det växte Mandelriskor i den skogen. För övrigt var en alldeles ökentorr men dessa växer.

 

Fick ost som belöning och idag var det ny smak. Mycket gott och välbehövlig belöning.

 

Om jag varit borta? Kan väl hända men du vet jag var bara tvungen att kolla ett par bra spanställen. Du var upptagen med att plocka de där Mandelriskorna. Jag hade faktiskt närkontakt en stund. Så vill jag inte höra pratet om att det är mycket bättre när skvallerbyttan Jenna är med.

 

Äsch! Vadå jag varit för Ekorrfixerad? Engelska skogen råkar ha många bra spanställen och så klart jag måste kolla alla. Det är faktiskt viktigt.

 

Hittade lite mer såna där Mandelriskor fast jag fick leva som fånge. Hundlivet är djupt orättvist!

 

Matte höll på och tittade på Klibbtickornas vackra droppar. Ointressant!

 

Gick till sjön, drack lite och svalkade tassarna. Ute på sjön var det ebn båt och i den var Chris med nån kompis och försökte få upp en massa Vithajar. Hörde nåt om att Reidun var hemma i huset.

 

Matte höll på att både svimma och få hjärtinfarkt för på land låg det två Vithajar som tänkte kasta sej över henne.

Enligt henne ett rent under att hon överlevde.

 

Lyckades få behålla friheten en stund på väg mot huset. Fast den tog slut när matte såg vad jag planerade.

 

Jaha om du nu ser till att jag får vara på fria tassar så kanske jag kan hitta Reidun.

 

Jodå jag hittade henne. Hon höll på med nåt vatten.

 

Människorna pratar bara en massa tråk. Om jag sitter här så lär de inte märka att jag faktiskt spanar. Avvek en stund för att kolla men det var tomt.

 

Så kom Chris och hans kompis tillbaka från sjön. De hade stora Vithajar med sej så matte höll på att dö igen.

 

Himlen blev så där vackert svart men det kom bara några få droppar svampvatten.

 

Chris han anser att Mandelriskor luktar gott och är goda. Hans kompis var mycket fundersam de finns visst inte i det där England.

 

Hundar som letar svamp är tydligen ovanligt. Så jag skulle visa Chris kompis hur jag gör. Alltså blev det en snabblektion, perfekt eftersom osten kom fram.

 

Lite ovant detta att ha publik och jobba på en tomt. Men jag skötte mitt uppdrag och han förstod hur jag gör.

Alla de där Mandelriskorna som jag hittat lämnade matte hos Chris och Reidun.

Sen var det dags att gå till bilen och åka hem igen. Hade regnat massor på en del ställen efter vägen hem och faktiskt en del här hemma också.

Sov ett tag innan det var dags att gå på eftermiddagsrunda.

Hälsade på i tillfälliga Pryl 7an eftersom det är fredag så blev jag bjuden på utsökta köttbullar.

Så träffade jag Basse utanför affären också. Mycket trevligt.

I morgon blir det fullt upp, jag har en massa svamphundselever för första gången i år.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards