wilmablogghund

Alla inlägg den 4 augusti 2019

Av Wilma Border collie - 4 augusti 2019 17:42

I dag var det dags för hundträff igen. För min del den sista på flera veckor för nu börjar mitt jobb med kurser för blivande svamphundar på helgerna.

 

Hann bara dit så kom Golden Mikko också, trevligt med sällskap så här direkt.

 

Tommy visade mej vad han påstår är en hundkoja. Blev erbjuden att bo här. Jo kunde väl vara okej men vem ska då hålla reda på den kroniskt förvirrade matte? Funderade och kom fram tilla tt jag hoppar över erbjudnadet om att bo där.

 

Gick och lekte med Basse och Mikko istället. Gäller att passa på och leka nu när jag har chansen.

 

Men Basse jag behöver mina öron. Begriper inte varför han älskar att bita i dom, men han blir större och kommer nog över detta så jag brukar stå ut.

 

Matte skulle fylla på vår dricksvatten balja. Perfekt tyckte den vattenintresserade Basse som lyckades välta den.

 

Vet inte vad Mikko pysslar med. Tror han försöker visa Basse att han minsann har långa ben.

 

Underbart! Jenna kom idag också! Här har jag och Basse precis hälsat henne välkommen. Nu ska vi ha en massa skoj.

 

Intressant. Hur högt kan en hane lyfta på benet? Tydligen rejält högt För Jenna, Beagel Mimmi, Basse och Mikko verkade imponerade.

 

Kom en Labrador som jag inte träffat förr. Han var och hälsade på Wiinie och Tryfflan och hängde med för att ha skoj. Trevlig typ som snabbt kom på hur skoj vi har det.

 

Jenna, Basse och en hund som matte alltid glömmer namnet på hade en massa skoj ute på ena ängen.

  Jo Mimmimatte vi ser att du har handen i fickan. Finns det nåt gott till svältande hundar? Tyvärr var det alldels tomt i den fickan.

 

Lekte en massa jaktlekar tillsammans med Dalmatiner Tilly. Mycket skoj och perfekt svalt väder för att kunna röja loss ordentligt.

 

Vad händer här då? Behöver jag vara polis och rädda Mimmi?

 

Ingen fara jag slapp polisingripande och kunde fortsätta springa och ha skoj med mina kompisar.

 

Hörru jag och Jenna behöver godis! Vi har hållit igång massor och måste fylla på energi. Hade tur så vi fick varsin bit, snål tilldelning vi hade behövt massor.

 

Inte bara Basse som gillar att bita i öron. Tilly fick ett bra tag om Mikkos öra. Tror inte att han riktigt uppskattade det.

 

Överallt sprang det runt hundar och hade skoj. Tänk vad det är bra med fint svalt väder, nu orkar vi hur mycket som helst. Precis så här ska det vara.

 

Basse försökte förtvivlat att springa uppför rutchkanan. Gick inget bra, hörde hur människorna skrattade ut honom. Taskigt som liten valp har man faktiskt massor att lära.

 

Allt skoj håller på och tar slut. Stackars Basse är fånge i Jennas koppel eftersom han alltid försöker hänga på kompisarna när de ska åka hem.

Jag sa hej då till alla och att vi ses om några veckor igen.

Fast blir det de där lugna hundträffarna på eftermiddagarna så kanske jag hinner besöka en eller annan sån efter avslutad kurs.

 

På väg hem, men matte kom på att vi skulle kolla en skog.

 

Det gick alldeles utmärkt att jobba där. Fanns en hel del såna där Mandelriskor. Fick självklart beröm och godis för väl utfört arbete.

 

Usel skrytbild, men matte hade ingen korg i bilen, bara kompostpåsar så de hamnade i en sån. Fick ihop en ordentlig hög.

Hem och sov några timmar, behövdes efter allt skoj.

Gick på eftermiddagsrunda, hade tur och träffade Labrador Alice på torget. kvallrade en del om hundträffarna som hon missat denna helg.

I morgon är det Jennadag och vi ska kolla en skog inför kursen  nästa helg. Måste ju se tilla tt det finns svampar för mian elever att träna på.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards