wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 27 juli 2019

Provat nåt nytt och het hundträff

Av Wilma Border collie - 27 juli 2019 17:30

I går kväll skulle jag åka och göra nåt men jag visste inte vad.

 

Hamnade på Klovsten igen för det var nåt med att människor skulle umgås och vissa av dom utmana Vithajarna och bada.

Jag Basse och Moha badade en del, bara det som går att göra i ovädret.

 

Tommy var grillmästare och grillade en massa mat.

 

Moha gillade de där lammchipsen som jag köpte på marknaden. Måste bjuda mina kompisar på gott godis ibalnd.

 

Basse godkände också mitt inköp. Bra att mina kompisar blir nöjda.

 

Tommy hade gjort nåt med potatis enligt människorna var det supergott. Provade jag också, det var utsökt god potatis.

 

Basse och Moha lekte en massa i sjön. Ungefär det enda stället som det går att leka på.

 

Jag satt på bryggan med Annes ena människovalp. Han förstår pårecis hur ensam jag är och att jag aldrig har nån att umgås med. 

 

Basse och Moha de är modiga.  För de provade att vara på en surfingbräda ute i vattnet. Jag minns att Ossy ofta gjorde så där men jag har aldrig provat.

 

Men vad hände?? Nyss var den vid land och matte lockade ut mej på den med hjälp av godis. Nu är den ute sjön. Vet faktiskt inte vad jag tycker om detta. Fick höra massor med uppmuntrande ord hela tiden om hur duktig jag var.

 

Vet du Tommy jag tycker det är läskigt att stå på en flytande bräda. Men han är världsbäst på att trösta så jag sökte tröst och fick det. Matte stod en bit ifrån och fortsatte att berömma mej.

 

Jag ser land och alldeles snart kan jag ta mej bort från den. Fick massor med beröm och godis för att jag klarade av detta. En erfarenhet rikare.

 

Moha hon badade med sin matte. Detta kallas för att hänga på matte och slippa simma själv.

Sen var det dags att åka hem för människorna var trötta, ovädret tar hårt på alla.

Blev idag och dags för hundträff.

 

Hur många ton skärbönor kan en människa behöva? Vi åkte dit extra tidigt för att matte skulle hinna plocka innan det blev ännu hetare. Matte blev klar och svimmade inte av hettan heller

 

Nu så är vid sjön och Bamse. Labrador Alice och hennes lilla kompis har kommit. Var inte att tänka på att vara vid vår lekpark inte, alldeles för hett där.

 

Normalt så brukar vi alltid gå ner till sjön, men med rådande oväder så körde de flesta (inklusive matte) bil ner.

Hade inte sett bra ut med en massa avsvimmade människor i backen om vi gått.

 

Titta jag tränar! Var helt okej att sitta på surfbrädan när den låg på land. Bedömde risken som obefintlig för att den skulle hamna i sjön nu.

 

Sen var det mingel i vattnet som gällde. Vi har alltid massor att prata om och det var skönt att svalka tassarna samtidigt.

 

Vi ville leka och provade i skuggan. Men ett par snabba rundor och sen var det för hett.

 

La mej på bryggan och studerade några som badade. Det var inte så många hundar som kom i dag. Många tyckte nog att det var för mycket oväder.

 

I vattnet gick det vilt till. Leonberger Peggy och Dalmatiner Tilly provade vattendans medan Alice, Billbo och Sansa noga studerade vad de gjorde.

 

Sen försökte de leka på land men det blev snabbt för hett. Tänk om det kunde bli bra väder igen så vi orkar leka och ha skoj som vanligt.

 

Jag höll till på bryggan med Sansas människor och tittade på de som fortsatte att bada.

 

Hittade en pinne med god blöt bark. Stillade hungern en stund i alla fall.

 

Jag ska åka hem, men fick gott godis av Tommy. Var nåt för att lura Basse att stanna kvar så han inte skulle hänga med mej.

Hemma så sov jag,går inte att göra annat i ovädret.

Gick en eftermiddagsrunda, var olidligt hett. Hem och sov igen.

Nu ska jag åka till Klovsten igen. Basse behöver min tillsyn så jag ska vakta honom ett par timmar i kväll. Hörde att jag får sällskap av Moha ett tag också.

 
 
Ingen bild

Barajag

27 juli 2019 21:04

Ah! Moha har också en portabel ö. Av någon outgrundlig anledning skrattar folk åt oss när vi badar. Mvh Lilleman och matte (dvs den portabla ön).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 18 mars 18:01

Tänk i morse blev Basse levererad till mej! Jodå, han kom in, så käkade vi frukost, så gott att äta tillsammans. Sen la han sej under köksbordet och snarkade. Vissa är morgontrötta. Men sen när matte sa att vi skulle hitta på nåt, då behagade han...

Av Wilma Border collie - Söndag 17 mars 18:07

I natt hade det trillat ner en del onödig snö. När jag var ute för morgonrunda så var det alldeles vitt, helt onödigt.   Så framme hos Basse. På väg dit så var jag övertygad om att matte var mer dement än nånsin. För hon stannade på helt fel s...

Av Wilma Border collie - Lördag 16 mars 18:04

Efter den där bedrövliga ensamma dagen igår så blev det äntligen lördag. Klarade av de trista morgonrutinerna och passade enligt rutin dörren. Litar inte på att matte inte glömmer bort mej.   Basse var vaken och ute så han kom och mötte mej. V...

Av Wilma Border collie - Fredag 15 mars 18:05

Usch! Det där hemska pratet igår om att Basse skulle hänga med sin husse idag, blev verklighet. Hörde att hon pratade i telefonen och trodde att Basse var morgonpigg och på väg hit. Nä istället fick jag höra att det väntade en ensam dag. Tråkru...

Av Wilma Border collie - Torsdag 14 mars 18:05

Basse skulle inte åka nånstans i morse så jag fick hämta honom.   Han höll till på vanliga liftarstället och väntade. Fördelen var att vi serverades gott godis där. Sen velade matte mellan antingen ytterligare ett länge sen ställe eller lekpla...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards