wilmablogghund

Alla inlägg den 26 juli 2019

Av Wilma Border collie - 26 juli 2019 16:52

Ovädret blir bara värre och värre, avskyvärt är det.

Jag hämtade i alla fall Jenna för vi skulle nåt.

 

Otroligt vi blev skjutsade till skogen, egentligen alldels för hett redan fast klockan bara var nio på förmiddagen. Men det skulle göras nånting.

 

Jenna visade framtassarna och luktade på en stor Aspsopp. Självklart en massa beröm för väl utfört arbete.

 

Vidare och nu var det kantareller, dessa skulle det göras saker med idag.

 

Matte hade släpat med sej mängder med vatten. I detta oväder så trokar svampen snabbt och om två veckor kommer de första svamphundseleverna. Nu gäller det att hålla liv i svampen.

 

Märkligt nog så hade det fötts en massa små kantarellvalpar. De fick extra mycket vatten så med tur kan de växa och bli stora. När alla var dränkta så la matte massor med löv över dom.

 

Bäst att spara på krafterna. Jenna som jobbat hårt med markering la sej och övervakade att matte verkligen vattnade ordentligt.

 

Skulle vattnas på fler ställen så vi gick och letade upp svamparna till matte. Hon skulle säkert ha missat de flesta om inte vi haft koll.

 

Pust! Allt är jobbigt, det är för hett, hoppas hon är klar snart.

Jodå all svamp blev ordentligt vattnad och sen skulle vi nåt annat.

 

Perfekt! Vi blev minsann skjutsade till Basse som blev så glad när vi kom. Nu ska vi till sjön och bada.

 

Alltså en del är inte kloka. Har de inga begrepp om hur ovädershett det är redan?

 

Dårar springa runt och leka när det är tretusen grader varmt!

 

Detta var mycket bättre, kunna svalka oss i sjön, fast det börjar vara bra varmt i vattnet här också.

 

Jenna tog sej ut till den lilla ön. Fast matte stod ute i sjön (efter nogrann kontroll att inga Vithajar fanns i närheten) och lockade på henne.

 

Jag ansåg att detta räckte. Stå med vatten till magen. Svalkar skönt det också.

 

Ja Basse jag vet att du är kär i mej. Han ska pussas massor ibland.

 

Tydligen är han lika kär i Jenna för hon fick också massor med pussar.

 

Finns visst nåt uttryck om att bita sej själv i svansen. Basse klarar det utan problem.

 

Nä skuggan är bäst, det är hemskt ute.

 

Fast Jenna och Basse det fortsatte och leka som om det hade varit normalt fint väder. Galningar!

 

Tydligen skulle de bada mera medan de hade en massa högljudda diskussioner om viktiga hundsaker.

 

Alltså att de bara orkar. Jag gick till bryggan sen kom jag på att jag skulle leka padda.

 

Var lika bra att bada lite mer för jag var i alla fall törstig.

Så kom Tommy ner till sjön en sväng och det bestämdes att vi skulle åka Mule en sväng.

 

Gissa om det var skönt att åka Mule, begriper inte att jag faktiskt  tyckte att det var läskigt förra året. Det fläktade så skönt av fartvinden fast den går ganska sakta.

 

Åkte en sväng över den där jättelika markanden med en massa konstiga saker.

Sen var det bara att byta till min bil och åka hem igen. Hörde att Jenna träffar jag på söndag, då får hon hänga med mej på hundträffen.

 

Eftermiddagsrunda i femtiotusen garders hetta. Hade tur och fick kaka av Elisabeth och sen hälsade jag på Susanne också.

 

Nu ska matte på sitt tiominuters besök på den där marknaden. Övervakade nåt tråkigt inköp av soppåsar.

 

Så där u är jag på det enda vettiga stället. Här säljer de minsann hundgodis och de bjuder på massor med gott.

Jag fick faktiskt handla ett par saker som bara finns där så jag blev nöjd.

Gick hem och slappade, går inte att göra något annat.

Nu ska jag visst iväg en sväng i kväll. Berättar om det i morgon.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards