wilmablogghund

Alla inlägg den 21 juli 2019

Av Wilma Border collie - 21 juli 2019 17:48

Ovädershettan har försvunnit igen, den behöver aldrig mer återkomma.

Söndag och alltså var det dags för hundträff igen, trevligt borde vara såna varje dag.

 

Framme och när jag klev ur min bil så ansåg Basse att han skulle åka nånstans med den. Fick han inte för matte, hörde nåt om kanske nån annan gång.

 

Ja du Basse det är bäst vi väntar, hon är nog klar vilken vecka som helst. Märkliga mänskliga sysselsättningar som utförs.

 

Detta är de där märkliga skärbönorna. Matte plockade ihop massor med såna medan vi hade tråkigt.

 

Så där nu ska vi ha en massa skoj, i dag var det sånt väder att det gick att springa och ha roligt. Visade matte lite mer Champinjoner så var hon också sysselsatt.

 

Nä du Basse bollen är min. Spelar ingen roll hur mycket du försöker ta den jag släpper inte!

 

Golden Mikko och Labrador Alice kom. Mycket trevligt med fler kompisar.

 

Jag och Alice kollade om Mikkomatte hade nåt gott godis. Det hade hon, viktigt detta att undersöka att människor verkligen har bra godis.

 

Basse har kommit på att det kan vara lönande att titta bedjande på matte. Tror jag behöver lära mej hur han gör.

Han brukar nämligen ha större framgång än vad jag har.

 

Kom på att det var ett tag sen jag ägnade mej åt hundyoga. Denna position med väl sträckta bakben och lite upphöjt huvud är mycket bra.

 

Beagel Mimmi kom och Chess och pudeln som matte alltid glömmer namnet på.

 

GunGun var också med, fast hon pratade mest med sin matte.

 

Hörru Chesshusse du har en hand i fickan, alltså bör du servera oss godis. Alla hundar vet att hand i ficka innebär att det ska trollas fram nåt gott.

 

Om jag ligger här och stirrar på min boll så kanske den kommer till mej. Fungeraxde inte, måste alltså träna bollen bättre.

 

En del använde vår lekpark en stund. Den har varit lite bortglömd nu, men det kommer bättre tider med bra väder så vi kan ha skoj här.

 

Alice och Mikko höll på med sina vanliga brottningsmatcher. Men så helt plötsligt var det dags för alla att bege sej hem igen.

 

Men Tommy kasta bollen!!!!!! Jag bara väntar för att hinna före Basse.

 

Detta upprepades flera gånger, fick vänta och vänta på att den skulle bli kastad.

 

Märkligt mitt i allt skoj så var det dags för godissök. Vi var så upptagna att vi inte märkte att Tommy coh bästa bollen försvann.

 

Oss går det inte att lura. Vi hörde minsann hur bollen pep så vi drog. Nu skulle jag ha tillbaka min ägodel.


 

Går inte att gömma sej för oss. Så klart vi hittade både Tommy och bollen den snodde jag innan Basse hann fram. Gäller att passa på nu för han växer och blir allt snabbare.

 

Som sagt snabbare blir han och han försöker i bland att ta den ur munnen på mej. Jag kommer att få kämpa rejält när han växt lite till,

 

Basse fick nöja sej med en pinne i stället.

 

Jo det ser ut som om vi leker men jag har full koll på att Tommy försökt gömma min boll under armen. Fast vi hade skoj med vanlig lek också. 

Sen var det dags att åka hem. Tvärnit efter en liten bit eftersom matte såg en Stolt fjällskivling som behövde följa med hem.

Hemma så slappade jag inställd på en del umgänge på eftermiddagen också. Men då började det falla svampvatten så det blev inget av med nån mer hundträff.

 

Nedfallet avtog en stund så jag gick ut och lekte med min boll. Hade skoj så länge det varade.

 

Nä jag struntar i bollen jag ska hem. Det har börjat falla mer svampvatten och jag tänker inte bli skadad. Fick gå hem och slapp vistas ute.

I morgon är det Jennaumgänge igen. Får se vad vi ska hitta på för nånting. Matte har visst några olika planer.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards