wilmablogghund

Alla inlägg den 20 juli 2019

Av Wilma Border collie - 20 juli 2019 18:03

Ovädret är tillbaka med full kraft, men eftersom det är lördag så tänkte jag absolut inte missa mina kompisar. Nåt skulle vi säkert kunna hitta på.

 

På plats och matte kollade sina märkliga skärbönor. De har växt massor så troligen går det att plocka de första i morgon.

 

Jag hämtade min boll och tänkte leka med den en stund i skuggan.

 

Blev inte så för på gräsmattan växte det massor med små fina Champinjoner så jag jobbade istället. Matte plockade och plockade.

 

Inget jobb utan belöning, osttuben kom självklart fram.

 

Tjoho! Jenna har kommit! Nu är det slut på den där eländiga lukta gottpreioden så hon kan vara med och ha skoj igen. Hittade fler Champinjoner så Jenna kunde visa sin matte hur duktig hon har blivit på att markera svampar.

 

Så kom Chess och Basse, kommer att bli bra detta. Gillar att ha många kompisar att umgås med.

 

Nu händer det grejer. Tommy har tagit fram en ny pryl och Jennas lillhusse Valle har en vattenslang.

 

Jenna var först med att prova, Vi har fått en plaskdamm, sån där alldeles perfekt att svalka sej i nu när det är vidrig ovädershetta.

 

Basse älskar allt som har med vatten att göra. Jag tyckte att det räckte med att dricka. Svalt och mycket gott vatten var det.

 

Golden Mikko provade och godkände. Alltså vi har världens bästa ställe att vara på, finns så mycket bra för oss.

 

Billbo tyckte att den var lite konstig först men sen kom han på att den var perfekt att svalka sej i.

 

En del hundar sprang runt och lekte som om det var alldeles normalt väder. Jag föredrog att gå runt och bara mingla, prata om viktiga hundsaker och sånt.

 

Leonberger Bamse är en coll kille så han bara stod i vattnet och njöt, bra val denna ovädersdag.

 

Som sagt en del har en massa energi trots att det var så äckelhett.

 

Sansa blev tydligen varm så hon la sej i vattnet för att kyla ner sej en del. Det är svårt att orka göra nåt nu.

 

Jag höll till en massa i skuggan, var skönast här. Reste mej i bland och var med de andra.

 

Basse och Jenna hade en lång och väldigt högljudd diskussion. Tro nu inte att Basse lyssnade på Jenna, Nädå han slog henne i huvudet för att Jenna skulle lyssna på honom.

 

Alltså att de orkar springa och leka så mycket. Det där tänker jag göra när det är normalt väder igen, nu är det inte att tänka på.

 

Men vår nya plaskdamm var välbesökt hela tiden av varma hundar. Sen hade som vanligt tiden gått alldeles för fort. Jag trodde att jag skulle åka hem men..............

 

Premiär för Jenna, nu ska hon få åka i Tommys nya Mule tillsammans med sin matte, lillehusse och mej med vidhängande matte.

 

Började med att åka ner till sjön och hämta Basse som var på rymmen. Han har minsann fått en alldeles egen låda att sitta i.

 

Titta vad fint han sitter och har stenkoll på omgivningarna.

När jag åkte Mule första gången tyckte jag det var lite läskigt, men nu har jag kommit på att det ä'r helt okej.

 

Åkte runt i Malmköping, passerade den jättestora loppisen på Heden. Stackars människor som stod där i hettan.

 

Så hamnade vi där spårvagnarna bor. Perfket för Tommy bjöd alla på glass. Behövdes verkligen i hettan. För övrigt så åt jag glass i dag för tre år sedan också. Då firade vi att jag blivit mattes hund på riktigt, träffade min gamla matte och allt runt mej gjordes upp.

 

På väg tillbaka och vi åker genom Ekorrskogen. Jag kollade en del men inga Ekorrar synliga. För övrigt är det ganska svårt att spana på dom från Mulen.

 

Ska åka hem til mej. Ansåg att jag skulle köra hem, fick inte. Enligt matte har jag inget körkort så jag blev förvisad till baksätet.

Hemma somnade jag och sov väldigt gott. Skulle vara lugn hundträff på eftermiddagen, men jag var trött och matte var trött så det blev inget.

Så finns den den radiointervjun ute på nätet nu. Här är länken om nån vill lyssna på mattes pladder.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=87&artikel=7266092&fbclid=IwAR1KlmflstKwxnzUafYkucuJBUvGq0PGzx5RknuFYPN

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards