wilmablogghund

Alla inlägg den 19 juli 2019

Av Wilma Border collie - 19 juli 2019 18:03

Ovädret men den vidriga hettan är tillbaka. Både jag och matte trvis mycket bättre med vädret som varit svalt och svampvatten med jämna mellanrum.

Tidigt som hamnade jag i min bil för matte skulle göra nåt.

  Gäääsp! Är du medveten om att jag har passat ICAs parkering i flera veckor? Enligt matte var det bara frågan om en liten stund medan hon sladdade runt där inne och gjorde vad hon skulle sannbt innan det blev äckelhett.

 

Har åkt en liten bit och blivit utsläppt för att jag skulle röra på mej.

 

Kolade vattenkvalitén i kungens sjö. Var gott och svalkade tassarna så det är godkänt igen.

 

Den här bänken brukar ge godis, kan du skaffa fram nåt? Jo jag fick.

 

Bra inga kossor här så jag kunde passera. Matte skulle titta efter nån svamp som inte fanns. Det var så torrt att det fanns inga svampar alls där.

 

Kollade men inte en endaste kunglig ekorre heller, elände jag som var sugen på sällskap. Tänkte att den där kungen kanske har sociala ekorrar men tydligen inte.

Åkte hem, matte grejade med nåt och efter bara en liten stund skulle jag åka igen,

 

Dags att bli intervjuad igen, idag var det tidningen Sörmlandsbygden så ville veta en massa om mitt jobb som svamphund. Hårda tider nu.

 

Bara att börja jobba då. Syns en kantarell framför mej men det fanns många flera. Jag gillar egentligen inte att jobba när det är så här ovädershett men bara att försöka göra det bästa av situationen.

 

Mycket fotograferande blev det, både när jag jobbade och när jag bara rörde mej i skogen.  

Matte har gömt den där stora Stjärnhovstryffeln jag hittade i går. Nu skulle jag hitta den. Ja det var väl inga problem, jag kan det där med tryffel.

 

Måste kollas så bilderna på mej blir bra. Blev de tydligen. Var en massa prat om mitt svamphundsjobb och kurser för blivande svamphundar och sånt.

 

Slut för idag, bara att gå till bilarna igen. Fast det blev lite mer bilder där också. Nästa vecka kommer artikeln i tidningen Sörmlandsbygden, jag delar med mej här när den kommit.

Åkte hem och sov.

 

Eftermiddagsrunda. Jag hade tur och träffade Chihuahua DeeDee, mycket trevligt med hundsällskap en stund.

 

Vi tog oss in hos Susanne och såg till att få välbehövligt godis.

 

DeeDee gick hem till sej och jag fortsatte in till Elisabeth. Hade tur så godisburken kom fram. Att jag fått fem minuter tidigare hos Susanne det hade jag alldeles förträngt.

 

Matte skulle nåt i en annan butik. Jag hade tur för jag kunde passa jordgubbsförsäljarens bord. Var faktiskt riktigt skönt att ligga i skuggan här och passa jordgubbar.

Gick hem och nu tänker jag vila. I morgon är det dags för alla mina kompisar igen. Får se vad vi ska hitta på för det ska vara ovädershett tyvärr.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards