wilmablogghund

Alla inlägg den 14 juli 2019

Av Wilma Border collie - 14 juli 2019 17:54

I går hade jag tassarna fulla hela kvällen. Basse behövde tillsyn eftersom hans husse skulle göra nånting. Så klart jag ställde upp som valpvakt.

 

Basse har kommit men istället för att vara inne så skulle vi gå ut ett tag. Matte höll på med tråk i tvättstugan så vi började där. Enligt Basse var det ett mycket spännade ställe där han säkert kunnat stanna om han fått.

 

Vi gick ut och gick istället. Hade som vanligt en massa diskussioner med Basse om allt viktigt han behöver lära sej.

 

Titta vilken tur vi hade! Vi hamnade hos Moha. Basse provade att bada i hennes vattenskål, gick så dä, den var tydligen lite för liten.

 

Moha hade också en del diskussioner med Basse om allt viktigt han behöver känna till.

 

Jag kollade vad Mohamatte gjorde. Var ingenting som passade mej men matte fick nåt som tydligen var gott och märkligt nog inte gjorde henne odrägligare än vanligt.

 

Hjälpte Moha att bevaka hennes revir istället. Rörde sej väldigt mycket människor och hundar. Så hittade jag ett par gamla goda ben som jag självklart åt upp.

 

Begriper du möjligen att vi behöver godis?? Vi är faktiskt väldigt sugna alla tre!!

 

Det tar på krafterna att passa Mohas revir och vara valpvakt till Basse. Somnade och en cementplatta är faktiskt en mycket skön huvudkudde.

 

Finns ingen som helst anledning att matte ska hålla i mitt kollel. Basse klarade alldeles galant att ta hand om det. Fast allra bäst hade det varit om vi sluppit dom helt.

Hemma hos mej så hittade Basse ett av mionna gamla begagnade märgben. Men matte trollade fram nya till oss, det finns ett och annat guldkorn i den där vegetariska frysen.

Ungefär då skulle Basse hem igen. Han var alldeles hysterisk när han höll på att missa att få med sej benet. Han fick självklart sitt märgben.

Så blev det idag och det är en lite speciell dag i mitt liv.

Såg redan på morgonrundan hur hela Malmköping firar att det är min hemflyttningsdag. Överallt så vajade flaggor till min ära. Mycket trevligt detta att det uppskattas så mycket att jag flyttat hit så min hemflyttningsdag har blivit flaggdag. Att nån prinsessa fyller år har ingenting med flaggorna att göra.

 

Dags för hundträff igen, matte bytte vatten i baljan ioch Basse som är mycket vattenintresserad kollade att hon verkligen gör rätt.

 

Bäst vi kollar så hon verkligen klarade av det. Jodå, vi godkände det var mycket gott vatten till oss.

 

Vi lekte en del innan alla kompisar började komma.

 

Alltså den där Basse, han sa att han ville krama mej vilket är helt okej. Men egentligen var han ute efter att bita mej i öronen.

 

Snälla Tommy kasta då! jag vill springa efter min boll och du kastar mycket bättre än matte. Fick springa mycket och långt.

 

Så började det komma kompisar. Labrador Alice, Chess och Bilbo bland annat.

 

Beagel Mimmi kom och berättade för matte att hon alödrig får nåt godis. Hon fick, så klart mina kompisar ska få.

 

Vi blev ett gäng so minglade runt och hade trevligt. Tyvärr började det bli lite ovädershett så det var skönast i skuggan under träden.

 

Lagotto Alfozo kom. Han bryúkar vara alldeles störtkär i mej, men idag var det visst Alice som var hans stora kärlek.

 

Chesshusse hade tydligen godis, då gäller det att hålla sej framme. Kan man få nåt att äta så gäller det att passa på. Alla får vi så usel mattilldelning hemma att vi lever på svältgränsen. Tur att det går att komma över nån godisbit i bland.

 

Var mer trevligt mingel och umgånge ett tag innan det var dags att bege oss hem igen. Tiden går alltid alldeles för fort.

 

Hemma igen så fick jag present av matte. Min hemflyttningsdag firas alltid lite med present. Fick en pipleksak som passande nog ser ut som en svamp, goda ankfiléer och tuggben.

 

Eftermiddag och jag är tillbaka på Klovsten för nu var det dags för lugna hundträffen. Basse gjorde allt för att bli kompus med lilla Chihuahua Stella.

 

Titta Sheltie Truls kom! Han som har varit så rädd för andra hundar, Jag ställde upp och lärde honom att vi inte är farliga. Nu är han en helt annan hund och inte alls lika skräckslagen längre.

 

Han och Moha blev jättebra kompisar, men Moha är också väldigt duktig på hundspråk.

 

Matte försökte ge Truls vanligt godis men han nobbade. Han minns minsann att matte brukar ha ost. Så klöart han fick sån. I bakgrunden syns Frasse som också var med. I dag var vi alltså 5 hundar.

 

Vi tog det väldigt lugnt, mingalde mest runt och pratade en massa viktigt som bara vi hundar förstå.

Sen var det dags att åka hem igen, ganska skönt för jag var trött efter allt som hänt.

I morgon ska jag visst ha en sån där onödig lugn dag och dessutom vara ensam.






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards