wilmablogghund

Alla inlägg den 10 juli 2019

Av Wilma Border collie - 10 juli 2019 17:59

Ingen rast och ro i mitt hundliv just nu inte. Matte påstod att det kunde vara lite lugnt idag och inte skulle vi åka nånstans heller.

 

Har hämtat Jenna och nånstans ska vi, typ nån skog utan hanar eftersom Jenna fortfarande luktar alldeles för gott.

 

Passerade vid campingen och träffade Chansa en snabbis, men vi skulle åt olika håll.

 

Hundbadet var faktiskt länge sen vi besökte. Passade på att dricka och bada lite, men det var inte alldeles enkelt eftersom vi var fångar.

 

Forsatte på spårvägen fortfarande som fångar för en spårvagn var ute och körde. De kör sakta men för allas säkerhet är det lika bra att vi är fångar.

 

Hann bara sätta tassarn i skogen så var det dags för jobb. Jenna har verkligen fattat detta med kantareller nu.

 

Stora och fina och många var det. Vi jobbade båda två och fixk självklart en massa beröm och godis.

 

Kollade viktiga hundsaker och lekte lite. Var ett tag sen Jenna var med här senast så hon hade fullt upp.

 

Men så kom matte ihåg nåt och Jenna blev fånge. Framför henne syns en vit sak. Jenna gjorde allt för att komma dit men matte vägrade släppa fram henne.

 

Här är orsaken. Stinksvampen, den som stinker ruttet lik och det skulle inte Jenna rulla sej i fast hon gjorde allt hon kunde för att försöka. Men matte vann kampen. Det fanns många och fler är på gång, "ägget" till höger om svampen kommer att bli en sån.

 

Så nu är vi på säkerhetsavsånd från dom. Jag rullar baar i noga utvalt rådjursbajs, men Jenna älskar allt som luktar illa.

 

Det finns faktiskt två hundar i gräset. Jag har aldrig varit med om att försvinna här förut, men så har det inte varit så högt gräs som det är i år heller.

 

Mycxket bättre inne i skogen, inte en massa gräs som gör att vi knappt ser var vi går. För övrigt borde vi ha saker att göra här,

 

Jodå, det hade kommit massor med kantareller här också. Jag hittade ett gäng.

 

Jenna hittade på ett annat ställe. Går åt mycket ost nu när vi jobbar så här hårt.

 

Men jag kan inte bara jobba, jag behöver faktiskt koppla av också. Alltså gick jag iväg för att kolla mina kända ekorrställen.

 

Men tro inte att jag kunde göra det obemärkt inte. Nädå skavllerbyttan Jenna höll minsann stenkoll på var jag var.

 

Gav upp det där med ekorrspan coh försökte få Jenna att tro att jag bara låg och väntade på henne och matte. Tror inte att nån av dom trodde på mej tyvärr.

 

Förra året höll matte på och vatnnade kantarellerna här inför kurserna för blivande svamphundar. Behövs inte i år. De växer överallt, syns som ljusa prickar.

 

Ute på vägen igen och vi är fångar. Jenna för att det skulle kunna komma nån hane och jag ifall det kommer bilar.

 

I går åkte jag förbi här med min bil, då sa matte att hon tyckte att hon såg nåt så nu skulle vi kolla.

 

Jo hon hade sett rätt för vi kunde jobba. Skymtar en kantarell bredvis Jenna men de flesta var väl dolda i gräset.

 

Stora var de och det finns en del små kantarellvalpar som ska växa till sej också. Kan säkert jobba här igen framöver.

 

Dagens skrytbild, vi jobbade ganska bra. Matte hade ingen lust att släpa på korg så det blev en papperskasse istället. Jenna saknas på bilen.

 

Hon såg att matte hade godis i handen så istället för att vara med och posera så försökte hon sno godiset. Fast jag fick godis först eftersom jag faktiskt poserade med svampen vi jobbat ihop.

Passerade hundbadet igen och svalkade oss och drack en del vatten.

 

På väg hem, men vi har planer. Det finns faktiskt bra saker längre fram. Susannes affär är stängd för nån korkad semester denna vecka. Stor besvikelse hos oss.

 

Men tillfälliga Pryl 7an var minsann öppen. Bra för Martin serverade oss mycket välbehövligt godis, vi hade absolut inte fått nåt på flera veckor.

Hem och hade tråkigt.

När det var dags för eftermiddagsrunda så skulle Jenna hänga med. Men hennes matte hade kommit hem från jobbet så jag fick klara mej utan sällskap. Elände, men jag träffade i alla fall några människor jag känner.

I morgon är det ingen Jenna så med otur väntar en ensam och övergiven dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards