wilmablogghund

Alla inlägg den 29 juni 2019

Av Wilma Border collie - 29 juni 2019 17:33

Lördag ÄNTLIGEN! Begriper inte varför det alltid ska vara flera månader mellan varje sådan.

Efter att ha vänta i många evigheter ansåg matte att det var dags.

 

Så äntligen framme, träffade Basse som blev väldigt glad över att se mej. Han till ochj med vinkade med båda tassarna i ren lycka.

 

Vi lekte en del, idag försökte han inte bita öronen av mej. Ni var det mina läppar som låg illa till. Vassa valptänder gör ganska ont!


 

Basse behöver lära sej massor om alla hundlivets väsentligheter. Jag berättade en massa viktigt för honom och han lyssnade mycket uppmärksamt. Läraktig liten elev är han.

 

Bestämde mej för att det var dags att lära Basse hur otroligt gott det är med mjukost.

 

Bra Basse gapa stort, men du förstår du ska använda tungan och slicka i dej osten.

 

Som alla småbarn var det en del kladd. Tänkte faktiskt göra rent nosen på honom, men det klarade han alldeles utmärkt på egen tass. Basse får MVG i kursen äta mjukost från tub.

 

Började komma en massa kompisar. Rottis Amber var ett tag sen sist. Vi nosade igenom henne ordentligt.

 

Basse tycket att han och Chess skulle ha en massa skoj. Chess var måttligt intresserad.

 

Överallt minglade det runt en massa hundar. Mycket trevligt med så mycket kompisar.

 

Lille Basse och stora Leonberger Bamse. Inga problem där inte de gillar varandra.

 

Så där det börjar vara ovädershett och människorna har minsann fattat ett alldeles utmärkt beslut

 

Varför vänta tills man nått sjön? Det finns nämligen ett perfekt stort nygrävt dike med ljuvligt vatten som doftar underbart. Enligt människorna stinker det avskyvärt, men människor har som bekant inget bra luktsinne.

 

Fast sjön var nära så de hundar som badat i diket sköjde av sej i sjön. Skönt med svalkande vatten.

 

Sist jag träffade Sankt Bernhardskillen var han valp. Nu har han blivit jättestor, men vi badade lite tillsammans. Blötte tassar och drack vatten. Just då ansåg han att det räckte.

 

Mycket bad blev det för oss alla. Skönt var det, en del simmade, andra som jag nöjde sej med att doppa tassarna och lite av benen.

 

Det går alldeles utmärkt att ha viktiga gruppdiskussioner i sjön. Faktiskt så tänker vi bättre när det är lite svalt om tassarna.

 

Men titta här nu har Sank Bernhardskillen kommit på att bada det är superskoj. Var så Rottis Amber hoppade högt av hans framfart.

 

Fort gick det i vattnet. Nya hobbyn lär nog bli att bada för honom.

 

Jag la mej på min favoritplats på bryggan en stund. Var skönt där och ovädershettan tar på krafterna.

 

Basse och Bamse hade nån inspektion av Herman Tax. Bilbo övervakade noga, men det var nån lek de höll på med.

 

När nästan alla hundar gått så kom jag på att jag hade inte lekt nånting med Nikki. Vi lekte en liten stund orkar inte så länge i ovädret.

 

Blev en del lek med Dalmatiner Tilly också. Men samma sak där bara en kort stund. Sen var det slut på det roliga för idag, bara att åka hem och sova.

Gick ut på en vidrigt het eftermiddagsrunda. Träffade i alla fall Chihuahua DeeDee en stund.

I morgon är det dags igen för andra kompisar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards