wilmablogghund

Alla inlägg den 27 juni 2019

Av Wilma Border collie - 27 juni 2019 17:45

Trodde att jag skulle drabbas av ensamhet idag. Men i går kväll så lyckades Moha ringa till matte genom att göra nåt med sin mattes padda. Smart hund, för människorna bestämde att Moha och hennes matte kunde hänga med mej till skogen idag.

Hämtade Moha med vidhängande matte och sen åkte vi. Matte hade en plan och vi skulle först till ett ställe där jag inte varit på väldigt länge. Blev inte så för det var upptaget av kossor och då går man inte in.

 

Så nu är vi på ett annat ställe. Här har jag bara åkt förbi med bil. Spännade med nya ställen.

 

Fortsatte in på en annan liten väg. Fanns massor att undersöka, gillar nya ställen.

 

Kollade tillgången på sociala Ekorrar, men det fanns inga inte ens de så vanligt förekommande asociala visade sej. Ja, ja jag hade tassarna fulla med en massa annat viktigt.

 

Jag och Moha är lovade att vara på fria tassar om bara en liten stund. För vi ska in i en alldeles ny skog. Obesökta skogar är trevliga ställen.

 

Så äntligen kan vi röra oss som vi vill och kolla alla viktiga hundsaker.

 

Massor att kolla överallt. Mycket att titta på och spännade dofter överallt. Vi fick tassarna överfulla med en mmassa viktiga hundsaker.

 

Moha rusade runt och försökte kolla allt på en och samma gång. Nya ställen är alltid spännande.

 

Matte pratade om bra svampskog, fast idag fanns det bara sån här Kandelabersvamp på ett gammalt fallet träd. Ingen matsvammp men de är tydligen fina att titta på. Jag hade inte tid med nån svamp idag.

 

Ja jag kommer, men det var faktiskt en massa spännande saker här borta.

 

Vem har tid att vänta på de långsamma människorna? Inte jag och Moha i alla fall, vi var tvugna att kolla allt.

 

Jaha där nere ligger det en sjö. Undrar om jag ska prova den? Funderade en stund, men kom fram till att eftersom det var svalt och skönt väder hade jag varken behov av att dricka eller bada. Provar sjön en annan gång.

 

Moha hade lika fullt upp hon. Så mycket att titta på och så många dofter. Vi drog runt ett bra tag och bara kollade allt.

 

Så var det matte och lokalsinnet. Precis innan den här lilla vägen pratade hon om att om vi går däråt så kommer vi tillbaka. I skogen är det aldrig nånsin problem, men köra vilse om det är mer än tre gator eller gå vilse på ICA Maxi då finns inget lokalsinne inte.

Trevlig liten väg detta som vi hade noggrann koll på.

 

Nu är vi alldeles nära den större vägen där min bil finns så vi blev fångar. Men som sagt matte visste precis var hon var fast hon aldrig varit här. Hade vi befunnit oss i en stad hade vi nog fortfarande irrat runt.

 

Gick och tittade på massor med övergivna hus. Egentligen ett fint ställe men nu står det bara och förfaller. Varnas för lösa hundar, men det fanns inga. Tydligen ett kloster där också. Många märkliga skyltar var det.

 

Årets första mogna hallon. Såna är gott hundgodis så hoppas det fortsätter att falla en massa svampvatten så de inte torkar bort.

 

Kollade när Mohamatte plockade några. Människor brukar kunna missa en massa så det är bäst att övervaka.

Sen var det dags att åka hem igen.

 

SUCK!!!! Jag är ganska van vid att matte frågar mej om jag händelsevis vet var mitt koppel är när jag ska gå ut. Vet jag aldrig, behöver inget koppel. Men hon kunde väl i alla fall se till att få in hela kopplet i bilen när jag ska åka! Tur att det inte släpat i backen för då hade jag varit ett koppel fattigare.

 

Så förekommer jag och en del av mina kompisar i tidningen Sörmlandsbygden denna vecka. Är en artikel om hundbadplatser och de har använt en bild sen förra året när de skrev om våra fantastiska hundträffar.

Vanlig eftermiddagsrunda, hälsade på i mina affärer och fick välbehövligt godis och umgänge.

I morgon ska jag utbilda ett par tryffelhundar, så det blir säkert en bra dag.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards