wilmablogghund

Alla inlägg den 22 juni 2019

Av Wilma Border collie - 22 juni 2019 17:39

Mycket bra dag detta.

Började redan i morse när jag gjorde min morgontoalett.

 

Lönade att gå ut för jag hittade ett helt gäng med Champinjopner åt matte. Fick självklart en massa beröm för jobbet.

Sen passade jag dörren i flera veckor innan det var dags att bege mej till hundträffen.

 

Kom Basse vi går och hittar på nåt medan det är behagligt väder och innan alla andra kommer.

 

Snälla kan du förklara för Basse att jag behöver ha mina öron hela. Han har så vassa tänder.

 

Jag bad Basses husse om hjälp också. Han är bra smart den där lille valpen. Försöker se ut som han vill kramas när han egentligen är ute efter mina öron.

 

Sen lekte vi. Basse har fått långa ben nu så han är riktigt snabb och springer fort. Roligt hade vi.

 

Jo Tommy vi behöver energi, har du godis till oss? Vi fick och Basse har lärt sej hur man bäst tigger sånt. Mycket viktig hundkunskap.

 

Nu börjar det komma fler kompisar. Labrador Alice och Ludde kom. Trevligt nu har vi fler att ha skoj med.

  Ludde och Basse har inte umgåtts förut men de blev kompisar direkt. Basse kommer att få massor med kompisar att ha en massa skoj med.

 

Jag ägnade mej åt en massa skönt gräsrull en stund. Svalkade en del också.

 

Nikki kom och ville leka med Billbo. Jodå det blev lek mellan dom.

 

Jag hade en massa skoj tillsammans med Billbo och Sansa. I skuggan var det så svalt att det gick bra att leka en stund.

 

Dalmatiner Tilly hade skoj med en av bollarna. Det går lika bra att roa sej på egen tass om ingen kompis finns nära.

 

Leonberger Peggy började karriär som knähund. Hon ansåg att Luddemattes knä var alldeles perfekt att sitta i. Man kan aldrig vara för stor för att sitta i ett mänskligt knä.

 

Kast med Dalamtiner Tilly pågick. Kollade om jag behjövde vara polis men det var ingen fara, bara lek som Tilly var med på.

 

Kom på att det var längesen jag och Nikki lekte ordentligt. Vi körde en rejäl brottningsmatch, slutade oavgjort men vi hade roligt.

 

Jo jag, Billbo, Alice och Tilly är väldigt godissugna. Har du nåt till oss? Hade tur vi fick så vi orkade fortsätta ha skoj.

 

Vår stora vattenskål skulle fyllas på men Peggy hade inte tid att vänta så hon drack direkt från kranen och fick lite dusch samtidigt.

 

Började bli för varmt för att passa mej. Men det här däcket är världes bästa plats när jag vill ha slaka och skugga. Bara att gräva fram lite sval sand och sen ligga i skuggan.

 

Vicki opch Sansa berördes inte av att det blivit varmare utan hade en massa skoj.

 

Basse han lekte och lekte med alla hundar. Här har han skoj med Nikki och Tilly.

 

Jag och Peggy la oss i skuggan och hade ett långt samtal, ett sånt där oss tikar emellan snack. Så vad vi pratade om det stannar mellan oss.

 

Alla kompisar har lämnat bara Dixie kavr som hade en massa skoj med Basse. Skulle tro att Basse har sovit väldigt gott efter allt lekande med alla andra hundar.

Jag somnade gott när jag kom hem.

Var på trist eftermiddagsrunda, träffade inte några jag känner och alla affärer stängda.

Men i morgon är det söndag och då kommer det minsann nya kompisar att ha skoj med. Tänker alltså vila mej i form.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards